שווה מיליון דולר: אפל בקריאה לעזרה. צילום: shutterstock

שווה מיליון דולר: אפל בקריאה לעזרה

חברת הדיגיטל אפל, פרסמה הצהרה בה היא קוראת לעזרתם של משתמשיה לאתר נוזקות במערכת ההפעלה שלה ובמכשיריה. בתמורה לעזרה, תשלם אפל לצוות האיתור סכום לא מבוטל של מיליון דולר

אחד מן החששות הנפוצים ביותר בקרב חברות טכנולוגיה רבות בעת האחרונה הוא החשש מפני הופעתם בכותרת הראשית של העיתון כאשר נמצאה נוזקה קטלנית בשירותם. כמובן שמחששות אלו, מרוויחים המשתמשים, כאשר נעשים תהליכי איתור תקלות בפריסה עולמית יותר מאי פעם. ענקית הטכנולוגיה "אפל", פרסמה כי תעניק סכום עתק למי שיצליח לאתר נוזקה במערכת ההפעלה שלה ובמכשיריה. 

עוד בערוץ הדיגיטל של אפל:

מיליון דולר, זהו הסכום שתשלם אפל עבור מי שיצליח לאתר באג במערכת ההפעלה שלה או בעיות ביצועים בכלל מכשיריה. אין ברצוננו להטעות כי זאת הפעם הראשונה שחברות מציעות תשלום עבור איתורן של נוזקות, מדובר במנהג שכיח בעולם הטכנולוגיה ואף אפל עצמה פעלה מאז ומתמיד לפי מדיניות זו, אלא שעד עכשיו הסכום שמוכנה היתה לשלם היה יחסית צנוע, מאתיים אלף דולר "בלבד". מיליון דולר זהו הסכום הגבוה ביותר ששילמה חברה עבור שירותים אלו. תהליך "חלוקת השלל" פשוט מאוד: הצלחתם לאתר באג? שלחו מייל לאפל, הם יטפלו בתקלה ומיד יעבירו לחשבונכם מיליון דולר. 

iphhghg
iphhghg © צילום: GettyImages

הדבר מהווה צעד חסר תקדים ומעלה את השאלה מדוע אפל, שנתפסת כחברה המצליחה בעולם, צריכה "לשכור" את שירותיו של חוכמת ההמונים? האם אין ביכולתם של עובדי החברה לאתר את מה שהציבור הרחב יוכל לאתר? כמו כן, ניתן להתייחס למצב כחטא ההיבריס בהתגלמותו, האם אפל מוכנה לשלם סכומי עתק אלו ולהרחיב את תגמול האיתור ב-500% במחשבה כי היא בטוחה במוצריה וכי הסיכוי שאכן תימצא נוזקה שואף לאפס?

לפחות בשלב זה אין לדעת את כוונותיה ומניעיה של אפל. האם אכן מדובר בקריאה לעזרה מצד אפל, שנמצאת כעת בשיאה של תקופת משבר בה אמונה מתערער, לקחת את המושכות ולפנות לחוכמת ההמונים לעזרה? האם מנסה אפל לחדור חזרה לתודעת הציבור החיובית שנהנתה ממנה כחברה שקשובה למשתמשיה? או שמא זאת גאוותנות היתר שלה מדברת ומנסה בעצם להוכיח כי אין עוררין בכל הנוגע לאבטחתה וכי אירועי השבועות האחרונים היו מעידה קלה וכי הכל שב לסדרו? עם או בלי העזרה של הציבור, נוכל רק לקוות שלקחים יופקו וכי פניה של אפל מועדות לכיוון מזהיר יותר ביחס לאירועי העבר. 

תגובות