דיווח: אפל עשויה להשיק אייפון ללא שקע הטענה. צילום מסך מיוטיוב

דיווח: אפל עשויה להשיק אייפון ללא שקע הטענה

אחרי שהעלימה את שקע כניסת האוזניות, דיווח של אנליסט בכיר של אפל משער כי זו עשויה בשנתיים הקרובות להשיק אייפון שלא יכלול את חור כניסת המטען - ולהפוך אותו לסמארטפון הראשון בעולם שפועל באופן אלחוטי לחלוטין. למי זה משתלם?

עידן חדש של סמארטפונים? נראה שחברת אפל עתידה ליזום צעד נוסף בהפיכת עולם הסמארטפונים לאלחוטי ולמחוק את חור ההטענה שעד לבשורה הזו הוא מצרך חובה בכל סמארטפון. 

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

מינג-צ'י קו, אנליסט בכיר בחברת אפל, פרסם ביום חמישי האחרון מאמר שעורר הדים ברחבי הרשת. במאמר שפרסם לעוקביו כתב כי הוא משער שעד שנת 2021 אפל עתידה להכריז על מכשיר דגל חדש שיהיה אלחוטי לחלוטין. משמע, אפל תיפתר משקע הטעינה שליווה את האייפון מאז הולדתו לפני 13 שנים - והתוצאה תהיה מכשיר חסר כניסות ויציאות שיפעל באופן אלחוטי ללא כל צורך בשימוש בכבלים. כאמור, מדובר רק בהשערה של האנליסט הבכיר ואין דיווח מאומת שאכן זה יקרה בשנתיים הקרובות.

כבלים? לא עוד
כבלים? לא עוד © צילום מסך מיוטיוב
 
למרות ההשערה המפתיעה, זה לא צעד חריג של ענקית הטכנולוגיה האמריקאית. לאורך השנים חברת אפל פעלה לצמצום אפשרויות חיבור של חומרות שאינן תחת ייצורה, דוגמא טובה היא הסרת חיבור האוזניות מהאייפון 7 בזמנו. כאשר שלל אוזניות אלחוטיות יצאו לשוק ממגוון יצרנים, אפל החליטה להשיק אוזניות אלחוטיות משלה שיפעלו רק עם האייפון - בכך חייבה את כל אלה שחפצו לשמוע מוזיקה באופן אלחוטי לרכוש את האוזניות (הבכלל לא זולות) שהשיקה. גם כשנכנסה טכנולוגית השעונים החכמים והמטענים האלחוטיים, אפל סירבה לחבר את שלל המותגים הזולים שיצאו לשוק והשיקה ליין ייחודי משלה שיתחבר אך ורק למכשירים שלה. 

מדיניות זו, שכאמור השלב הבא בה יהיה חיוב השימוש במטען אלחוטי תוצרת אפל, נועדה להגדיל את הכנסות החברה דרך מכירת מוצרים חיוניים לאחזקת והפעלת המכשיר. וכעת, משתמשי אפל שירכשו את האייפון האלחוטי העתידי יחויבו ככל הנראה גם לשאת את המטען האלחוטי של חברת אפל. המטרה? ככל הנראה לדלל את גיוון המותגים של משתמשי האייפון ולהכניס עוד כסף לכיס של חברת התפוח.



 
תגיות
תגובות