לייק: כך יוצרים פילטר לסטורי באינסטגרם. צילום: fotolia

לייק: כך יוצרים פילטר לסטורי באינסטגרם

בזמן הפילטרים האישיים הופכים לטרנד אינסטגרם מטורף - הגיע הזמן להבין: איך זה בעצם עובד, מהם השלבים ליצירת פילטר ומה אינסטגרם אוסרת בנושא?

הפילטרים המיוחדים והאיישים בסטורי הפכו לטרנד החם החדש. לא מעט ידוענים, חברות ומעצבים חייבים שיהיה להם פילטר מעוצב אישית שיסחוף אחריו משתמשים רבים וכן, גם לפרוגי יש אחד! אך איך זה בעצם עובד? שוחחנו עם גיל אשכנזי ודור ביבי מחברת "סוויפ אפ" ו"קריאטיב דודו" ומחזיקי עמוד הפילטרים - @filterz_il,  כדי לגלות כמה סודות בנושא.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

אז איך יוצרים פילטר שיודעים שהוא טוב מספיק לאינסטגרם?

"זאת שאלה באמת קשה.... קודם כל, הכי חשוב להיות יצירתי ולחשוב על פילטר שעדיין לא קיים (שהאמת זה ממש קשה כי יש אלפי אנשים בעולם שיוצרים פילטרים). כמובן שהפילטר חייב להיות וויראלי על מנת שכמה שיותר אנשים באמת השתמשו בו. מה שעוד חשוב זה העיצוב עצמו של הפילטר מבחינה ויזואלית. אז המלצה שלנו - לפני שמתחילים צריך לחשוב קודם האם הפילטר הוא שימושי או שהוא סתם גימיק מגניב".

© צילום מסך

איך יודעים איזה פילטר יעבוד ויהיה שמיש?

"לפני שאנחנו מוציאים את הפילטר החוצה אנחנו שולחים אותו לקבוצת משפיענים על מנת לקבל חוות דעת מקצועית, ובכך בעצם אנחנו יודעים אם צריך לערוך את הפילטר או שהוא כבר מושלם".

מהו הפילטר הכי מגניב שנתקלתם בו עד כה?

"הפילטרים הכי מגניבים שנתקלנו בהם הם ללא ספק משחקי הפילטרים שברגע זה רצים ברחבי הרשת ויוצרים אווירה כיפית לכל משתמשי הפילטרים".

מהו הפילטר הכי מגניב שיצרתם?

"הפילטר הכי מגניב שיצרנו הוא למעשה 'וידויים'. הפילטר היחידי מסוגו באינסטגרם שלמעשה האדם נצבע לצבע שחור (כמו בעדויות בטלוויזיה) והקול של הבנאדם משתנה על מנת לתת באמת המחשה אמיתית של הוידויים. הפילטר זכה תוך פחות משבוע ללמעלה מ-500,000 חשיפות ויותר מ-80,000 שיתופים. ללא ספק זה הפילטר הכי מוצלח.

© צילום מסך מאינסטגרם

אבל הטרנד לא מתחלף מהר מדי?

"חשוב להבין שהאינסטגרם משתנה מיום ליום ואפשר לראות ש'המשחק השתנה'. אם עד לפני שנה בשביל לבנות עמוד אינסטגרם איכותי היה צריך רק לדעת איך לעצב את התמונה בפילטר הנכון אז היום בשביל לקבל חשיפה לעמוד וליצור איטרקציה עם עוקבים חדשים ללא סתם צריך להתחיל להשתמש בפיצ'רים חדשים של האפליקציה כמו הפילטרים".

חושפים את סודות הפילטרים
חושפים את סודות הפילטרים © צילום פרטי

אילו עוד פיצ'רים מגניבים יהיו בקרוב באינסטגרם?

"ברגעים אלו ממש אינסטגרם עובדים על פיצ'רים חדשים כגון טיקטוק. אני עדיין לא יודע איך יקראו לפיצ'ר הזה אבל אינסטגרם כבר יצאו בפרסום ראשון שהם עובדים על פיצ'ר חדש שלמעשה המטרה שלו היא להשאיר את המשתמשים של אינסטגרם בתוך הפלטפורמה ולא לתת להם לנטוש לטיקטוק. זה כמו שקרה בעבר עם סנאפצ'אט כשאינסטגרם הוסיפה את הפיצ'ר של הפילטרים כמו של הכלב ולמעשה לאט לאט כל משתמשי הסנאפצ'אט עזבו וחזרנו לאינסטגרם".

האם אינסטגרם שמה הגבלות כלשהן בפילטרים?

"אינסטגרם מגבילה את הפילטרים כמובן! קודם כל אחרי שיוצרים את הפילטר צריך לשלוח אותו לבדיקה אצל אינסטגרם ורק לאחר הבדיקה אינסטגרם מחליטים האם לאשר את הפילטר או לא. בנוסף, אינסטגרם לא מאשרים פילטרים שיכולים לפגוע באדם אחר ולכן פילטרים מסוג זה לא יאושרו".

© צילום:gettyimges.ILCarl Court

כל אחד יכול ליצור פילטר?

"כן! כל אחד יכול ליצור פילטר משלנו אבל יש כאן אבל גדול מאוד! על מנת ליצור פילטר באינסטגרם צריך להשתמש בתוכנה מיוחדת (שאינסטגרם רכשה) ורק דרך התוכנה הזאת אפשר למעשה ליצור פילטרים שיהיה ניתן לסנכרן אותם עם חשבון האינסטגרם האישי שלכם. התוכנה היא בתלת מימד, מאוד מסובכת וזאת אחת הסיבות שיש לפחות מאחוז אחד ממשתמשי האינסטגרם פילטר אישי. אנחנו מאוד ממליצים ליצור פילטרים - זה משהו חדש (רק בתחילת הדרך) שמשדרג את החוויה באפליקציה בצורה משמעותית.

 

תגובות