ThinQ G8X: הסמארטפון שלא ידענו שהיינו צריכים. LG

ThinQ G8X: הסמארטפון שלא ידענו שהיינו צריכים

ה-ThinQ G8X של חברת הטכנולוגיה המצליחה LG הוא הסמארטפון הדו-מסכי הראשון שנוחת בישראל. לאחר סקירה ובדיקה שלנו, עלה כי המכשיר עונה לנו על צורך אנושי שכנראה ולא ידענו שיש לנו. יחד עם זאת, ישנן כמה נקודות ראויות לשיפור

הדבר החדש ביותר שעולם הסמארטפונים ראה הוא המכשירים בעלי המסך הכפול. לאחר שהגאלקסי פולד התחיל את המהפכה, חברות רבות המשיכו אותה וצימצמו את הפער, כאשר LG הראשונה בתור. קיבלנו לסקירה את ה- ThinQ G8X, הסמארטפון הדו-מסכי הראשון בישראל. מבדיקה שערכנו עלה כי מעבר לגימיק, המסך הכפול עונה לנו על צורך אנושי מסוים שעד עכשיו נשגב מבינתנו אך יחד עם זאת מכיל כמה נקודות לשיפור.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

נתחיל מגולת הכותרת של המכשיר, הלוא הוא המסך הכפול. למעשה המכשיר מכיל שני מסכי 6.4 אינץ' כאשר המסך השני הוא בעצם חלק מכיסוי שמעוצב ספציפית לסמארטפון הזה, כך שמי שלא רוצה שני מסכים יכול לעשות שימוש רק במסך אחד. כמו כן, היתרון הגדול ביותר של המכשיר הוא העצמאות של כל אחד מהמסכים. בניגוד למה שחשבתי, השימוש בכל אחד מהמסכים הוא בפני עצמו (למרות שגם לכך מספר ליקויים, אך על כך ארחיב בהמשך). לדוגמה אפשר לצפות ביוטיוב במסך אחד ותוך כדי לעבוד כרגיל במסך השני (דבר שפותר את הבעיה ביוטיוב שברגע יציאה מהאפליקציה הסרטון נעצר). אולם יש לציין כי אי אפשר לעבוד על אותה אפליקציה פעמיים, כלומר להשתמש באותה האפליקציה בשני המסכים.

LG ThinQ G8X
LG ThinQ G8X © LG

למעשה, למכשיר יש שלושה מסכים (שמצד אחד מגדיל את הסיכון לשבירה אבל מביא איתו גם כמה פלוסים)
כאשר המסך השלישי משמש להצגת השעה והתראות המתקבלות. כמו כן, בגלל שעידן המסכים הכפולים עדיין בחיטוליו, מרבית מהאפליקציות טרם הספיקו להתאים את שירותם לטכנולוגיה החדשה. נוצר מצב כי הפעלה של אפליקציה מסוימת במסך אחד, 'קושרת' את שני המסכים ומבטלת את עצמאותם כך שיתכן וחלק מהתכונות של האפליקציה מפסיקות לעבוד או עובדות באופן תקול. בנוסף, למכשיר יש קשת רחבה של תכונות שייחודיות למסך הכפול ('החלקת' התוכן ממסך למסך במהירות, הטיית תצוגה ומסך אחד שמהווה בקר משחק - לחובבי הגיימינג מביניכם)

נעבור לזיכרון המכשיר, עליו אין הרבה להרחיב. למכשיר זיכרון פנימי של 128 ג'יגה וזיכרון RAM של 6 ג'יגה, לא מעט בכלל בהשוואה לסמארטפונים הקיימים כיום בשוק. תכונה זו למעשה מאפשרת למכשיר להישאר בטמפרטורה סבירה גם לאחר שימוש ממושך ולעמוד בכמה ביצועים במקביל. בנוסף, למכשיר חיישן טביעת אצבע שעובדת באופן תקין ומהיר. 

LG ThinQ G8X
LG ThinQ G8X © LG

ועכשיו למצלמה, המצלמה במכשיר לא להיט. אמנם מדובר במערך צילום אחורי כפול (12 ו-13 מגה פיקסל) כמו ברוב הסמארטפונים המודרנים אך איכותם לא מספיקה לכדי צילום מקצועי. בעוד כי באור יום ותאורה סבירה תוצאות ביצועי המצלמה ראויים ביותר, בחושך המצלמה אינה עולה על הציפיות. למכשיר גם מצלמת סלפי באיכות של 32 מגה פיקסל ומספקת ביצועים לא רעים בכלל. אמנם קיימת קשת רחבה של פונקציות אמנותיות במצלמה כמו כיוון ידני של כל ההגדרות אך זה לא שווה הרבה אם איכות המצלמה עצמה ברמה בסיסית ולא יותר.

ועכשיו לסוללה: למכשיר נפח סוללה של 4,000 מילי-אמפר ומספקת חווית שימוש מעבר למצופה. היינו מצפים ממכשיר שמשתמש בשני מסכים לצרוך המון סוללה אך מבדיקה של קרוב לחודש, קצב אובדן הסוללה איטי למדי ומספק זמן שימוש ארוך מהרגיל. לאחר יום שלם של עבודה בסמארטפון מהבוקר עד הערב, אחוז הסוללה ירד ל-60% בלבד ואף משך ההטענה הדרוש קצר באופן מפתיע. מנגד, חיבור המטען הוא מגנטי, שזה גימיק נחמד ומלהיב בהתחלה אך מתגלה כלא פרקטי עם הזמן. המגנט אינו חזק ועלול להתנתק מהמכשיר אם עושים תנועה לא נכונה, בנוסף לזה הוא קצר ולא מאפשר עבודה נוחה בעת הטענה.

LG G8X ThinQ
LG G8X ThinQ © LG

הנקודה האחרונה שאעסוק בה תהיה איכות הסאונד, שהייתה סבירה אך לא יותר מזה. אתחיל מלענות על השאלה המתבקשת: לא. במידה ובזמן השימוש בשני המסכים, שניהם פולטים סאונד, לא שומעים את שניהם. הסאונד באחד המסכים יכבה. הרמקול במכשיר באיכות סבירה מינוס אשר מציג סאונד יחסית עמום ודי שטחי - קל וחומר כאשר עוצמת הסאונד מתגברת, לכן עדיף השימוש באזניות (שאגב מגיעות באריזת המכשיר).

דירוג: 7.5/10

לסיכום, במבט על, ההתרשמות שלי מהמכשיר היא חיובית מאוד. בתור אייפוניסט ותיק שלמעשה היה צריך ללמוד את המכשיר ומערכת ההפעלה מאפס, טבילת האש היתה לא רעה בכלל. השימוש בשני המסכים היה מעבר לגימיק, ואכן ענה לי על צורך שכנראה ולא ידעתי שהיה לי. בנוסף, ביצועי המכשיר היו מעבר למצופה: חווית משתמש חיובית וחלקה, ללא בעיות ונוחה. הסוללה בהחלט היתה נקודת אור מפתיעה ובעוד שנכון שהמצלמה היא לא הטובה ביותר בשוק, לפחות בצילומי יום, לא הייתי צריך יותר ממנה; אולם אם עיקר שימושכם בסמארטפון הוא המצלמה, ייתכן ומכשיר זה לא יענה על ציפיותכם. יחד עם זאת, איכות הסאונד מספקת חווית שימוש די שלילית ומעטות האפליקציות שפועלות באופן שוטף גם במבנה הזה של שני מסכים, אך אין ספק כי אני יוצא ממכשיר זה אופטימי. המכשיר זמין לרכישה במגוון המשווקים המורשים ורשתות השיווק במחיר מומלץ לצרכן של 3,299 ש"ח.

 
תגובות