נטפליקס גרסה צעירה: שירות חינמי מיוחד לתלמידי תיכון. באדיבות סקולפליקס

נטפליקס גרסה צעירה: שירות חינמי מיוחד לתלמידי תיכון

לא רק סדרות וסרטים רגילים - יוזמה חדשה מאפשרת צפייה במאגר ענקי של סרטי גמר במגמות קולנוע בתיכון, ממש כמו בנטפליקס, אמזון פריים ושירותי סטרימינג נוספים. "גילינו שיש תרבות צפייה מרשימה בסרטי גמר", סיפרו לנו יוזמי הפרויקט

מי אמר ששירותי סטרימינג טובים רק עבור מפיקי סדרות וסרטים רשמיים? כעת, גם תלמידי תיכון שחולמים ולומדים במגמות הקולנוע בבתי הספר, יכולים לקבל פלטפורמה גדולה בשירות סטרימינג חדש ומפתיע שמנסה להיות ה"נטפליקס" החינמי המפתיע שכל כולו למען יצירות של בני נוער. על היוזמה אחראיים שגיא שלום, רון ג׳ינו, עדן עומר לוי והראל הורביץ שראו את הביקוש לסרטים הללו (וכן, מסתבר שיש ביקוש עצום) ואת החשיבות לבמה שהם צריכים לקבל ויצרו את "סקולפליקס" - פלטפורמה לצפייה בסרטי גמר של מגמות וחוגי קולנוע ברחבי הארץ.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

אז מאיפה הרעיון ליוזמה הדי מפתיעה?
"ארבעתינו בוגרי מגמות קולנוע. אנחנו מכירים מקרוב את השלב שבו מחפשים השראה לסרט גמר ומודעים לתסכול שהוא יכול להביא איתו. גם אחרי שהסרט כבר מוכן, צריך לדחוף לקדם את הסרט, ולא כולם יודעים איך ואיפה לעשות את זה. לכן הקמנו את "סקולפליקס", כפלטפורמה שתאפשר חווית צפיה נוחה בסרטי גמר, כאשר אפשר לסנן סרטים לפי ז׳אנרים, בתי ספר, ערים, משפטי מפתח מהסרט ועוד הרבה אפשרויות חיפוש מתקדמות.
בנוסף הפלטפורמה נותנת את הכבוד הראוי לכל סרט, ואחת מהמטרות שלנו היא שיוצרי הסרט יהיו גאים בסרט של עצמם".

באמת יש ביקוש לצפייה בתוכן מהסוג הזה? לרוב קל לחשוב שסרטי גמר מעניינים רק את הסביבה הקרובה של מי שיצר אותם. 
"יש ביקוש לסרטי גמר. גם מעבר לתלמידי תיכון. גילינו שיש תרבות צפיה מרשימה בסרטי גמר, ההוכחה לכך היא שיש סרטי גמר ביוטיוב שמקבלים מליוני צפיות".

נוער יוצר
נוער יוצר. אילוסטרציה © adobestock

נניח יש לי סרטון מהמגמה, איך ניתן לפרסם שם?
"כל תלמיד יכול לשלוח לנו את הסרט שלו דרך הטופס שלנו באתר, אנחנו נעבור על כל הבקשות כדי לוודא שהסרט רלוונטי לסקולפליקס. יש לציין שאנחנו לא מבצעים סינון של סרטי גמר, אם הסרט שנשלח אלינו הוא אכן סרט גמר של תיכון, הוא יעלה לסקולפליקס".

אבל יש צנזורה מסויימת לסרטים?
"אנחנו רק מוודאים שהסרטים שנשלחו אלינו הם אכן סרטי גמר של תלמידים עד כיתה י״ב. אבל למרות זאת, חשוב לנו לוודא שהסרטים לא מפרים זכויות יוצרים ולכן אנחנו מטמיעים את הסרטים באתר בעזרת הנגן של יוטיוב. כך הסרטים עוברים את הבדיקה הקפדנית של יוטיוב ומנגנוני זכויות היוצרים של יוטיוב מוודאים בשבילנו שהסרט אכן נקי מהבחינה הזאת. בנוסף לכך, זה מאפשר ליוצרים המקוריים לקבל את הצפיות שמגיעות אליהם דרך סקולפליקס ולקבל את הרווחים, אם ישנם כאלה".

האם כמו נטפליקס, גם כאן יידרש תשלום או מנוי כלשהוא?

"סקולפליקס היא פלטפורמה חינמית, ללא מטרות רווח. אנחנו לא דורשים שום תשלום מהמשתמש על צפיה בסרטים וכך זה גם ישאר".

עד כמה חשוב לתת במה לסרטים מהסוג הזה?

"אנחנו רואים בזה חשיבות עצומה. אנחנו מוודאים שהיוצרים המקוריים מקבלים את כל הקרדיט על הסרטים שלהם כי אנחנו מודעים לכמות ההשקעה שסרט גמר דורש מהתלמידים וזה חשוב מאוד לדעתינו שהתלמידים יראו שההשקעה שלהם משתלמת ושיש מי שמעריך אותם על זה".

מאגר שהולך וגדל - בחינם
מאגר שהולך וגדל - בחינם © סקולפליקס

מהו הסרט המועדף עליכם מבין המאגר שיש עד כה?
"יש כמה סרטים שנחשבים לאבני דרך בתחומם. אותם אפשר למצוא בקטגוריית 'הבלתי נשכחים' באתר".

אתם צופים לזה הצלחה כמו נטפליקס?
"אנחנו מבינים את החשיבות של סקולפליקס ככלי לתלמידי התיכון ואנחנו בטוחים שכל תלמיד שיתקל בסקולפליקס מיד ירצה להיות חלק מהמאגר העצום הזה".

איך עוד אתם מתכוונים לפתח את הפרוייקט?
"יש לנו הרבה רעיונות ענקיים. בינתיים רק נגיד שאנחנו מקווים שבעתיד יהיה לנו את הכוח לתמוך בסרטי גמר עוד בשלב ההפקה שלהם ולא רק אחרי שהסרט מוכן".

רוצים בעתיד לעזור בהפקות
רוצים בעתיד לעזור בהפקות © צילום: adobe stock
תגובות