סמארטפון בטוח: כך תשמרו על הפרטיות והמידע שלכם . צילום: adobestock

סמארטפון בטוח: כך תשמרו על הפרטיות והמידע שלכם

מומחי חברת אבטחת המידע של ESET משתפים אותנו בדברים שחשוב שנעשה כדי לשמור על המידע שלנו

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

להתחיל מהבסיס: תנעלו את המכשירים שלכם

רבים חושבים שנעילה של הסמארטפון היא מספיקה כדי לשמור על המידע והפרטיות שלהם, אבל מסתבר שלא כולם דואגים לעשות זאת. מחקר של pew research center, חושף כי כמעט שליש מהמשתמשים האמריקאים בסמארטפונים אינם נועלים את המסך. אנחנו ממליצים שתמיד תעשו זאת, ללא יוצא מן הכלל. כמובן השתדלו להימנע מסיסמאות כמו "1234" או סימן "L". אם ניתן, השתמשו גם בזיהוי ביומטרי כמו טביעת אצבע או זיהוי פנים וכמובן, סיסמה.

© adobestock

אל תמחזרו סיסמאות

נעלתם את המכשיר? נהדר! אמנם קשה לזכור כל כך הרבה סיסמאות אבל חשוב מאוד שתשתמשו בסיסמאות שונות עבור שירותים שונים, כך שאם סיסמה שלכם תגיע לגורם זר, הוא לא יוכל להשתמש בה כדי להיכנס לשירותים נוספים. 

בצעו עדכוני מערכת ותוכנות

מכירים את זה שהמחשב "מציק" לכם שהוא רוצה לבצע עדכון פעם אחר פעם? יכול גם להיות שזה התיקון האחרון ששוחרר למערכת ההפעלה של הטלפון החכם שלכם. תמיד חשוב לבצע את העדכונים ולאפשר את הפעלת הגרסה האחרונה שזמינה, זה יחסוך מכם כאב ראש בטווח הרחוק. אחת מנוזקות הכופר המפורסמות בעולם, WannaCryptor התפשטה בגלל עדכונים שלא בוצעו.

אל תגלשו ברשתות Wi-Fi שאינן בטוחות 

בתי קפה, מסעדות וחנויות מציעים חיבורי אינטרנט אלחוטי חינם כדי שלא נצטרך להשתמש בחבילת הגלישה שלנו. עד כמה שזה יכול להיות נוח ומפתה, חשוב להיזהר. Wi-Fi ציבורי שאינו מאובטח יכול להוביל לגניבת נתונים פרטיים או לפריצה של המכשיר שלכם.

© fotolia

תשתמשו באימות דו שלבי 

אימות דו שלבי הוא דרך פשוטה להוסיף שכבת אבטחה נוספת לחשבונות שלנו. הדרך הנפוצה ביותר להגדרת אימות דו שלבי היא באמצעות קוד אימות שנשלח לטלפון הנייד. זוהי אחת השיטות הבסיסיות ביותר וחשוב לכל הפחות להשתמש בה. אם לעבריין חסרה חתיכה מהפאזל כדי לפרוץ לכם לחשבון או שירות, הוא לא יוכל לעשות זאת עד שיתגבר על המשוכה של האימות הנוסף, במרבית המקרים זה יגרום לו לחפש אתגר קל יותר במקום אחר.

אל תחסכו על תוכנת אבטחה

האינטרנט הוא כלי שימושי, אבל אין מה לעשות הוא גם מלא בסכנות. חשוב להשתמש בתוכנת אבטחה בעלת מוניטין כדי להגן על הנתונים שלנו. תוכנת אבטחה תספק מספר שכבות הגנה שיכולות לעצור איומים שבדרך.



תגובות