למען אחרים: כוכב הרשת בוולוג מיוחד על הדיכאון שחווה. צילום מסך מערוץ היוטיוב של מר שיבולת

למען אחרים: כוכב הרשת בוולוג מיוחד על הדיכאון שחווה

יש עם לדבר - זה המסר שמנסה להעביר היוטיובר, "מר שיבולת" בוולוג החדש והמרגש שהעלה ובו שיתף בדיכאון אותו חווה כשהיה קטן - איתו התמודד בזכות בקשת עזרה ובתיעול האנרגיה לפתיחת ערוץ יוטיוב

וידויים מרגשים של כוכבי הרשת בוולוגים מיוחדים כבר הפכו לחלק מהשגרה, אך הפעם מדובר בעוד נושא חשוב שבא להעביר את המסר שיש עם מי לדבר. "אני לא יודע איך זה ירגיש לחלוק את זה עם עוד אנשים, אך אני מרגיש שאני חייב לעשות את זה", מקדים הגיימר האהוב, "מר שיבולת", הלוא הוא שי בן בסט.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

"עד גיל 17-18 הייתי בן אדם עם דיכאון שלא היה מאובחן, תמיד ידעתי שיש בי משהו לא בסדר, משהו שכנראה גרם לי לא לצאת מהבית, לא להיות עם חברים, לא נסעתי באוטובוס אפילו עד גיל 16...", מספר הכוכב ומפרט: "הייתי ילד לא פופולרי, מעט חברים ובעיקר על המחשב. אבל הייתה לי בעיה שכיום אני מבין שהיא דיכאון. היה לי קשה להבין את זה באותו הזמן, ולהבין שיש בעיה זה צעד חשוב כדי לפתור אותה".

בן בסט מספר שזה התחיל די מוקדם בחייו: "באמצע הבגרות בהיסטוריה הלב שלי התחיל לדפוק חזק מאוד. בדיעבד הסתבר שזה היה התקף חרדה באמצע הבחינה. זה אפילו לא תחושת פחד, אלא סתם מרגישים כאילו הולכים למות, אתם יודעים שהכל בסדר ותהיו בסדר ושאין שום בעיה אבל משהו במוח אומר לנו - קורה משהו וזה תחושה ממש לא טובה. בכלל, כל פעם שהייתי יוצא מהבית הייתי מרגיש נורא ולא ידעתי מה קורה איתי...היה לי מזל, ההורים שלי עזרו לי וגם נתתי להם לעזור לי, קיבלתי טיפול והצלחתי לצאת מזה ויצאתי גם עם בגרות".

 

בהמשך שיתף שגם בטירונות ובצבא היה לו קושי רב ואף הוצע לו להשתחרר על סעיף נפשי, בסוף החליט שהוא רוצה להישאר ולנסות להילחם עם כל מה שעובר עליו. הוא מספר שהוא אכן הצליח לסיים את השירות ולקבל את העזרה שהוא הזדקק לה וכן זכה לאחר מכן לטיפול תרופתי בהתאם. שנים אחר כך אירע מקרה משפחתי שהחזיר אותו לבעיות שינה וחרדות אלא שגם אז הצליח לצאת מן המצב - "החלטתי לתעל את כל האנרגיה הזאת למקום אחר", שיתף, "ואז פתחתי את הערוץ הזה... רציתי ליצור משהו שיתן לי הסחת דעת ויהווה ניצול נכון של הזמן שלי".

"אני רוצה להדגיש בסרטון הזה שלבקש עזרה זה לא משהו שהופך אותך לחלש, זה לא משהו שאנשים חלשים עושים - בניגוד למה שמורגש בסביבה. לבקש עזרה זה חלק מהדברים החזקים שאפשר לעשות - זה יכול להציל אתכם ולהוציא אתכם מהמצב שאתם נמצאים בו כרגע וזה אפילו יכול לגרום לכם לגדול מעבר".

קווים חמים לעזרה והקשבה:

ער"ן: עזרה ראשונה נפשית בטלפון: 1201
נוער מקשיב לנוער: 03-6919765

תגיות
תגובות