דיווחים בעולם: אינסטגרם חוסמת משתמשים באפליקציות לזיהוי עוקבים. adobestock

דיווחים בעולם: אינסטגרם חוסמת משתמשים באפליקציות לזיהוי עוקבים

בשבועות האחרונים אנו שומעים ברשת לא מעט דיווחי משתמשים על כך שנמחק להם חשבון האינסטגרם בגלל פעילות חשודה בחשבון - כשלמעשה הם רק השתמשו באפליקציות לזיהוי עוקבים • מה הקשר לבחירות בארצות הברית?

אפליקציית אינסטגרם היא אחת מהרשתות החברתיות הגדולות והמצליחות ביותר מסביב לעולם. בעקבות ההצלחה של הרשת, בה אפשר לעקוב אחרי אנשים, פותחו אפליקציות שדרכן אפשר לדעת מי עוקב אחרייך, מי לא וגם מי 'הסיר ממך עוקב' ועוד שלל פיצ'רים מיוחדים אשר הולכים ומתפתחים.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

בשבועות האחרונים אנו נתקלים בדיווחים שונים ברשת של משתמשים המעלים דיווח על כך שנחסם להם חשבון האינסטגרם. לאחר מספר ימים זה גם קרה לי. אומנם לא נחסם החשבון אך במזל הבנתי למה כמעט הוא נחסם לי. לפני מספר ימים באתי להיכנס לאינסטגרם ולא הצלחתי, במקום זה ראיתי הודעה על המסך שאומרת: "אשרי שאת זו שמנסה להתחבר, שמנו לב לפעילות לא שגרתית בחשבון שלך, אז ניתקנו אותך ממנו. תעקבי אחרי השלבים הבאים תוך 30 ימים כדי שנוכל להשיג לך את החשבון בחזרה לפני שהוא מנותק". למעשה, 10 דקות לפני שקיבלתי את ההודעה הזאת, השתמשתי באחת מהאפליקציות כדי להשתמש בפיצ'ר המזהה מעקב משתמשים בסטורי שלי - כך שניחן היה הקשר בין המקרים המדווחים בעולם לזה שלי.

 

© צילום מסך

באינסטגרם לא אוהבים שמשתמשים באפליקציות כאלה כי זה נוגד את החוקים שלהם (אחרת היו מאפשרים את הפיצ'רים הללו מובנים בתוכה) ולכן אם הם רואים פעילות לא שגרתית כזו בחשבונות מסוימים הם מוחקים אותם. מעבר לכך, מסתבר שיש גם קשר ישיר לבחירות בארצות הברית.

מתן בנרויו, מומחה לאינסטגרם ובעליה של חברת "גו מדיה" מספר כי: לקראת הבחירות בארה"ב לשנת 2020, באינסטגרם נקטו במדיניות "הקשחה" בחוקים והדבר מתבטא בכמה אספקטים. שני תחומים עיקריים הם: מחיקת עוקבים מזוייפים וחסימה של משתמשים הגולשים דרך אפליקציות צד שלישי "Followers", "Repost" ועוד... ישנם כמה סיבות למחיקת משתמשים מזוייפים, אך בצל הבחירות המטרה העיקרית היא מניעת "זיוף" ומתן כוח לגורמים פוליטיים שלא כדין. בנושא דידן, אינסטגרם מקשה את ההתנהלות מול אפליקציות צד שלישי אשר שואבות מידע על משתמשים בצורה עקיפה. לאור אירועי הבחירות הקודמים בהם דונלד טראמפ (נשיא ארצות הברית הנוכחי) השתמש בחברת "קמברידג' אנליטיקס", אשר שאבה נתונים אישיים בצורה שאינה חוקית וגרמה לזכייתו, פייסבוק נתבעו להקשיח את תנאיהם ולכן החסימות מופיעות.

תגיות
תגובות