חדש בוואטסאפ: הודעות שנעלמות אחרי שבוע. צילום: gettyimages

חדש בוואטסאפ: הודעות שנעלמות אחרי שבוע

אפליקציית המסרים תאפשר למשתמשים לקבוע שההודעות שלהם בצ'טים מסויימים יימחקו לאחר שבעה ימים - בדומה לסטורי שנעלם לאחר 24 שעות. המטרה: להפוך את השיחות ל"קלילות ופרטיות יותר"

פיצ'ר חדש באפליקציית המסרים הפופולרית בעולם: וואטסאפ הכריזה הבוקר (יום ה') על "הודעות נעלמות" - מסרים שנמחקים מהאפליקציה לאחר שבעה ימים. מהחברה נמסר כי הפיצ'ר החדש אמור לסייע לשיחות להפוך "לקלילות ופרטיות יותר". שני הצדדים בשיחה יוכלו להגדיר הודעות כ"נעלמות" והפיצ'ר יהיה זמין גם בקבוצות, שם הוא יהיה בשליטתו של מנהל הקבוצה. התכונה החדשה תגיע לכל המשתמשים בעולם עד סוף החודש.
עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:
המטרה שלנו היא להפוך את השיחות בוואטסאפ לקרובות ככל שניתן לשיחות פנים-מול-פנים, מה שאומר שהן לא צריכות להישאר לנצח", נמסר מוואטסאפ. "רשימת הקניות או הכתובת של החנות שקיבלתם לפני כמה ימים יישארו שם לפרק הזמן הדרוש, וייעלמו כשלא תזדקקו להן יותר". בוואטסאפ מדגישים כי יהיו מקרים שבהם ההודעות לא ייעלמו לחלוטין מהפלטפורמה:
  • אם השבתם ספציפית להודעה נעלמת, עם ציטוט שלה, ייתכן שהתוכן יישאר בצ'אט גם אחרי שבעה ימים
  • אם מישהו יחליט להעביר הודעה נעלמת לאדם אחר, היא לא תימחק מהצ'ט החדש שאליו הועברה (אלא אם גם בצ'ט הזה הופעל מצב "הודעות נעלמות")
  • אם אחד המשתמשים גיבה את ההודעות שלו לפני שההודעה נעלמה, היא תישמר בקובץ הגיבוי ותיעלם לאחר השיחזור שלו
  • אם שלחתם תמונה, היא תיעלם מהצ'ט אחרי שבעה ימים אבל תישמר באופן אוטומטי בזיכרון של המכשיר (אלא אם תשנו את הגדרת ברירת המחדל באפליקציה)
  • בנוסף, חשוב לזכור שהמשתמש שאליו אתם שולחים את ההודעה יכול לצלם את המסך וכך לשמור את ההודעה אצלו
שיחת וידיאו, סמארטפון, נערה
 © AdobeStock

התכונה החדשה בוואטסאפ מזכירה כמובן את הסטורי, שמזוהה יותר מכל עם האפליקציה האחות אינסטגרם: מדובר בפוסטים זמניים, בדרך כלל של תמונה או וידאו, שנעלמים אחרי 24 שעות מהפלטפורמה. למעשה, מנכ"ל ומייסד פייסבוק מארק צוקרברג הצהיר כבר לפני כשנה וחצי שבכוונתו להעביר את הדגש בפלטפורמות שבבעלותו מדיונים פומביים לשיחות פרטיות ומוצפנות שהתיעוד שלהן אינו נשמר לנצח. פיצ'ר ההודעות הנעלמות בוואטסאפ הוא עוד צעד בדרך להגשמת החזון הזה

תגיות
תגובות