אינסטגרם בצעדים חשובים: תמנע הודעות ממבוגרים ותבדוק את הגיל האמיתי שלכם. adobestock

אינסטגרם בצעדים חשובים: תמנע הודעות ממבוגרים ותבדוק את הגיל האמיתי שלכם

בשנים האחרונות אנו שומעים על לא מעט מקרים בהם בגירים מטרידים קטינים באפליקציות שונות ברחבי הרשת, כעת פייסבוק מודיעה על צעד משמעותי לשמירה ולביטחונם של הצעירים באפליקציה ותמנע ממבוגרים זרים לשלוח אליהם הודעות דיירקט. בנוסף: עובדת על טכנולוגיה שתאתר את הגיל האמיתי של המשתמשים

הסוף להטרדות הקטינים ברשתות? פייסבוק הודיעה היום (ג') על שורת צעדים נוספים לשמירה על בטיחות צעירים באינסטגרם.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

בלי הודעות ממבוגרים

החברה הודיעה כי פיתחה פיצ'ר חדש שימנע ממבוגרים לשלוח הודעות פרטיות לצעירים מתחת לגיל 18 שאינם עוקבים אחריהם. הפיצ'ר החדש יודיע לאותם המבוגרים שינסו להתכתב עם קטינים שאינם עוקבים אחריהם כי לא ניתן לשלוח את ההודעה.

© באדיבות Instagram

הודעות בטיחות על הודעות

בנוסף למניעת שיחות בין מבוגרים ובני נוער שאינם עוקבים זה אחר זה, באינסטגרם יחלו להשתמש בהנחיות, או בהודעות בטיחות - כדי לעודד בני נוער להיות זהירים בשיחות עם משתמשים מבוגרים שהם כבר בקשר איתם. לדוגמא, אם מבוגר שולח כמות גדולה של בקשות חברים או הודעות לאנשים מתחת לגיל 18, אינסטגרם ישתמשו בכלי כדי להתריע בפני הנמענים, במסגרת ה-DM שלהם, יתנו להם אפשרות לסיים את השיחה, או לחסום, לדווח או להגביל את המבוגר. המדיניות החדשה תחל בהדרגה בהמשך החודש, בשאיפה שעד סופו הוא יהיה זמין כבר לכלל העולם.

© באדיבות Instagram

"ישנם מקרים שבהם מתאים למבוגרים ובני נוער לקיים אינטראקציה באינסטגרם, אך חשוב שבני נוער יהיו מוגנים מפני מגע לא רצוי של מבוגרים. הדרישה שהמתבגר - ולא המבוגר - יקים את הקשר, מאפשר לבני נוער להגן על עצמם. זה מכניס אותם למושב הנהג ונותן להם שליטה רבה יותר על חוויותיהם באינסטגרם", אמר לארי מגיד, מנכ"ל, ConnectSafely.org, על המהלך.

להקשות על מבוגרים למצוא בני נוער ולעקוב אחריהם

בשבועות הקרובים באינסטגרם יחלו לבחון דרכים להקשות על מבוגרים שגילו התנהגות חשודה בנוגע לקיום אינטראקציה עם בני נוער. בין היתר יכללו דברים כמו הגבלת משתמשים מבוגרים לראות חשבונות נוער ב'משתמשים מוצעים', למנוע מהם לגלות תוכן של נוער בפיד או בחיפוש, ויפעלו להסתיר באופן אוטומטי את התגובות שלהם על פוסטים ציבוריים של בני נוער.

עידוד בני נוער להפוך את חשבונותיהם לפרטיים

באינסטגרם ימשיכו לפעול לעודד בני נוער להגדיר את הפרופילים כפרטיים, כאשר רק מי שהם יאשרו יוכל לעקוב אחריהם ולראות את תכניהם. הגדרת החשבון כפרטי תאפשר יותר הגנות לבני נוער באופן טבעי. לאחרונה התווסף שלב חדש כאשר מישהו מתחת לגיל 18 נרשם לאפליקציה תינתן אפשרות לבחור בין חשבון ציבורי לפרטי.

© באדיבות Instagram

"אנו יודעים שיש גם משתמשים צעירים, כמו יוצרים או ספורטאים שיש להם ערך בחשבונות ציבוריים. כך שבני נוער עדיין יכולים לבחור בחשבון ציבורי אם הם בוחרים לעשות זאת לאחר שניתנה להם האפשרות ללמוד על האופציה החלופית. אם המתבגר אינו בוחר בחשבון 'פרטי' בעת ההרשמה, אנו שולחים לו הודעה מאוחר יותר על הדגשת היתרונות של חשבון פרטי ומזכירים להם לבדוק את הגדרותיהם. זה רק צעד ראשון. אנו מעריכים אמצעים נוספים שנוכל לנקוט כדי להגן על צעירים באינסטגרם, כולל הגדרות פרטיות נוספות", הסבירו באינסטגרם.

בדיקת הגיל האמיתי

בנוסף, פייסבוק עובדת על טכנולוגיות חדשות שיסייעו להבין מהו גילם האמיתי של המשתמשים. הפלטפורמות של פייסבוק (בהן אינסטגרם כמובן) זמינות לשימוש של ילדים בני 13 ומעלה. משתמשים חדשים נדרשים להצהיר על גילם במעמד ההרשמה – אך התופעה המוכרת היא שצעירים עלולים לשקר בנוגע לגילם האמיתי. הטכנולוגיות החדשות, שמתבססות על בינה מלאכותית ולמידת מכונה, יעזרו לחזות את גיל המשתמשים וכך ישתלבו גם הם במאמצים למנוע קשר לא רצוי בין מבוגרים לקטינים.

© AdobeStock

"ברחבי העולם מבינים באופן נרחב כי מרבית פלטפורמות המדיה החברתית דורשות דרישת גיל מינימום של 13 שנים, אך המורכבות של אימות הגיל נותרה אתגר ותיק בתחום הענף. לכן משמח לראות את אינסטגרם משקיעה בטכנולוגיות חדשניות שיכולות וייצור סביבה מקוונת בטוחה יותר עבור משתמשים צעירים יותר. באמצעות למידה ממוחשבת כדי לסמן אינטראקציות שעלולות להיות בלתי הולמות, שיפור תכונות הפרטיות של בני נוער ומשתמשי משתמשים צעירים יותר בדיירקט עם מידע בטיחותי בזמן אמת, אינסטגרם מכשירה צעירים בכלים להיות האדריכלים של החוויה המקוונת שלהם", מסרה היום לוסי תומאס מנכ"ל ומייסדת פרויקט "רוקיט", הפועלת למען בטחונם של בני הנוער.

"אנו מאמינים שלכולם תהיה חוויה בטוחה ותומכת באינסטגרם. עדכונים אלה הם חלק מהמאמצים השוטפים שלנו להגן על צעירים, וצוותי המומחים שלנו ימשיכו להשקיע בהתערבויות חדשות המגבילות עוד יותר את האינטראקציות הבלתי הולמות בין מבוגרים ובני נוער", הצהירו באינסטגרם ובפייסבוק.

תגיות
תגובות