זה מה שחשבנו על הגלקסי A52. באדיבות סמסונג

זה מה שחשבנו על הגלקסי A52

משופר וחיוני או מיותר לגמרי? קיבלנו לידינו את מכשיר הגלקסי A52 החדש וזה מה שחשבנו עליו • ביקורת מכשיר

זו השנה השלישית מאז החלטתה של סמסונג למתג מחדש את כל סדרת מכשירי הביניים שלה, סדרת ה-A. הסדרה החלה מדגם ה-A50 בשנת 2019, אל ה-A51 בשנת 2020 וכמובן ה-A52 בשנת 2021. מטרת המיתוג מחדש הייתה להראות שגם מכשירי הביניים יכולים לעשות הרבה יותר והשינוי, הביא עמו הצלחה גדולה. קיבלנו לסקירה את מכשיר ה-Galaxy A52 מבית סמסונג - זה מה שחשבנו עליו.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

מבחינה חיצונית

המכשיר נראה טוב, אפילו מעולה. אני חושב שאחד הצעדים היפים והנכונים שעשתה סמסונג עם המכשיר הזה הוא שיש לו מראה של מכשיר פרימיום לא רע בכלל. הוא מאוד מזכיר את ה"אחים הגדולים" שלו: סדרת ה-S21, עם המצלמות שמסודרות בטור בצד שמאל של גב המכשיר, עם הגימור בצבע מאט, ועם ה"חור" למצלמת הסלפי במרכז החלק העליון של המסך.

© באדיבות סמסונג

אם כבר הזכרנו את דגם הפרימיום שהושק לפני כמספר חודשים, ה-S21, נמצא אפילו שני יתרונות של ה-A52 לעומתו. המכשיר מגיע עם שקע 3.5מ"מ לחיבור אוזניות חוטיות, מה שכבר לא קיים אצל האחרים, למרות שאני לא לגמרי בטוח כמה זה שימושי כיום, כשכולם כבר מסתובבים עם אוזניות אלחוטיות… אבל - תמיד טוב!

דבר נוסף שיש ל-A52 לעומת ה-S21 הוא העובדה שהוא מקבל מטען באריזה. יחד עם המטען, תקבלו גם מדבקת מסך (באיכות נמוכה) מודבקת על המכשיר ומגן סיליקון פשוט.

חשוב לזכור, שלמרות שני היתרונות של דגם הביניים על דגם הפרימיום, השוואה בין השניים. בכל זאת, מדובר בשני מכשירים מסדרות ודרגים שונים לגמרי.

סמסונג עשתה מספר פשרות כדי להוזיל את מחירו של המכשיר, אם זה להשתמש בגב פלסטיק, אם זה מעבד לא מושלם, אבל נראה שאחד התחומים שהיה חשוב לחברה להפציץ בו הוא המסך. המכשיר מגיע עם מסך 6.5" מסוג סופר AMOLED וציפוי זכוכית Gorilla Glass 5, מה שמאפשר לנו צפייה מעולה באיכות מצוינת. חווית הצפייה בסרטונים/ משחקים על המכשיר הייתה באמת מצוינת ומעל לציפיות שהיו לי ממכשיר ביניים. 

מבחינת הצילום במכשיר, קיבלנו מערך בעל ארבע מצלמות, מצלמה ראשית בעלת 64MP שמספקת ביצועים פשוט מעולים, ושלוש מצלמות שנותנות ביצועים סבירים ונראה שיכולות להשתפר בדגם הבא - מצלמת עומק, מצלמת מאקרו ומצלמה בעלת עדשה אולטרה רחבה. כן אציין שבתנאי תאורה טובים, ניתן להוציא תמונות טובות מהמכשיר, אבל זו לא גולת הכותרת במכשיר זה.

הרמקולים במכשיר נותנים ביצועים טובים באיכות לא רעה בכלל. מדובר בשני רמקולי סטריאו שנמצאים בתחתית המכשיר ובחלקו העליון.

© באדיבות סמסונג

מה קורה בפנים?

המכשיר מכיל מעבד Snapdragon 720G, שנותן לנו ביצועים לא רעים בהשוואה למכשירי הביניים האחרים, עם ריצות חלקות ברוב המקרים, זיכרון עבודה RAM של 4GB/6GB/8GB (הדגם שנשלח לסקירה הוא דגם ה-6GB) ונפח אחסון של 128GB/256GB (עם אופציה להרחבה).

היו מקרים בודדים תוך כדי שימוש אינטנסיבי שחוויתי תקיעות במאמץ והרצות פחות חלקות, אך באופן כללי הביצועים של המכשיר לא רעים בכלל.

בנוסף, המכשיר קיבל גם יכולת עמידות במים בתקן IP67 וחיישן אבטחה בטביעת אצבע מתחת למסך, מהיר ואמין, לא קרה לי שהסתבכתי איתו יותר מדי ולרוב החיישן עבד חלק.

הסוללה של המכשיר לא רעה גם היא ומספיקה ליום שלם של שימוש. מדובר בסוללת 4500mAh. ל-A52 יש יכולת טעינה בזמן לא ארוך של כפחות משעתיים (הטענה מהירה שביצענו).

המחיר של ה-A52 בדגם הבסיס שלו עומד על כ-1,400 ש"ח.

© באדיבות סמסונג

ולסיכום…

ה-A52 מבית סמסונג הוא מכשיר טוב מאוד ומתאים למי שרוצה להוציא מחיר זול יחסית ומוכן להתפשר על ביצועים לא מצוינים בסך הכל, אך ברמה טובה יחסית למתחרים.

 

תגובות