טיפ מנצח: כך תקרינו ביטחון ברשתות החברתיות . adobestock

טיפ מנצח: כך תקרינו ביטחון ברשתות החברתיות

רוצים שהסרטונים והתמונות שלכם ברשתות החברתיות יביעו כריזמטיות, פתיחות וביטחון עצמי? הכל תלוי בשפת הגוך שלכם! בעזרת טיפ אחד פשוט אתם יכולים לעשות את זה בקלות. איך? המשיכו לקרוא!

רוצים שהסרטונים שלכם בטיק טוק או באינסטגרם יצאו הכי טובים ומעולים שיש? רוצים שכל העולם יראה כמה אתם מלאי ביטחון וכריזמטיים? הכל תלוי בשפת הגוך שלכםן בזמן שאתם מצטלמים וגם בחיים האמיתיים. קוה שפרן, מומחה לשפת גוף ורטוריקה ומנכ"ל "להופיע להשפיע", מסביר לנו איך עושים זאת בקלות.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

"תחילה חשוב להבין שבהופעה בפני קהל או עמידה בפני מצלמה יש תחושת איום. הקהל נתפס כשיפוטי, הסיטואציה מלחיצה ומי שמצטלם או מדבר עלול לחוש במבחן,  שבו עליו להוכיח את עצמו. כך גם בפגישה עם בן או בת זוג פוטנציאלי לדוגמא", מסביר לנו שפרן, שלאחרונה יצר קורס דיגיטלי חדש בשם "סודות נתניהו ומנהיגי העולם" עם סרטונים, טיפים ותרגילים מעשיים ללימוד רטוריקה, כריזמה, שפת גוף והופעה בפני קהל ומצלמה.

© adobestock

העמידה מול מצלמה מעוררת חשש כי זה משהו שכל העוקבים שלנו, וגם אלו שלא, יכולים לראות. איך זה משפיע על שפת הגוף שלנו? 

"המחקרים מלמדים שחשש מהסיטואציה צפוי לגרום להקטנה עצמית, צמצום הנוכחות במרחב, קיפאון, הסתגרות בידיים וכתפיים, התכנסות והנחת הידיים כמעין ‘מחסום’ של התגוננות. זו אמנם נטייה אבולוציונית טבעית, אבל כל אלו משדרים ריחוק, חוסר ביטחון, אנרגיות נמוכות, בושה וחשש. מי שעומד כך בפני קהל ומתגונן או מצטלם כך מול המצלמה בזמן שהוא שמוט בכתפיים ובידיים - מבטא בגופו את חוסר הביטחון והוא ייתפס כחסר ביטחון".

מה אפשר לעשות כדי להימנע מכך?

"מודעות ותרגול יסייעו לכם להימנע מהקטנה עצמית ולהקרין ביטחון. עליכם לזכור ולהקפיד, למרות שהסיטואציה מלחיצה, לא להצטמצם במרחב ולא להתכנס לתוך עצמכם".

© adobestock

על איזו שפת גוך אנחנו צריכים לעבוד?

"על פתיחות. הפתיחות תשדר עוצמה, ביטחון עצמי ואמונה בתוכן הדברים. אז הכלל הכי חשוב בשפת גוף הוא: להימנע מהסתגרות ולשמור על פתיחות בכל הגוף - בצורת העמידה, במנח הידיים, בזקיפות, בהבעות הפנים בכתפיים וברגליים".

עכשיו כל מה שנותר לכם זה לבדוק את התמונות והסרטונים שהעלתם לרשתות החברתיות -  מה שפת הגוף שלכם אומרת?  האם אתם פרושים או מצומצמים? פתוחים או סגורים? שפופים או זקופים? זה בידיים ובגוף שלכם.

 

 

תגובות