רוצים עוד עוקבים לאינסטגרם? הדרך להשגתם. צילום: צילום מהאתר הרשמי

רוצים עוד עוקבים לאינסטגרם? הדרך להשגתם

אתם מכורים לאינסטגרם אבל לא הרבה עוקבים אחריכם? הנה מדריך שישדרג לכם את חשבון האינסטגרם בכמה עוקבים חדשים. אז מה מותר ומה אסור לעשות באינסטוש? המדריך המלא!

כבר מעל שנתיים שאינסטגרם היא אפליקציית התמונות הפופולרית ביותר, קיימים בה מיליוני חשבונות משתמשים ואינספור תמונות שלהם, אז איך אפשר לבלוט מבין כולם? ואיך אפשר להשיג עוקבים מבלי לקנות כאלו? המדריך המלא להיות כוכב האינסטוש!

עוד במדור הדיגיטל של פרוגי:

לאחרונה, כתבנו לכם את הדרך להשיג חברים חדשים בפייסבוק. הפעם, כתבנו, משה אבוטבול, החליט לנתב אתכם למסלול הנכון, בדרך להשגת עוקבים חדשים באינסטוש. למה צריך לשים לב? לאיזה דברים עלינו להתייחס?

תיאור בפרופיל

באינסטגרם, בניגוד לפייסבוק, כמעט אף אחד לא מכיר אתכם, ומלבד התמונות אין יותר מידי איך להכיר, לכן חשוב שהתיאור בפרופיל שלכם יתאר אתכם הכי טוב שאפשר ויגרום לאנשים אחרים להסתקרן ולעקוב אחריכם, ומצד שני אל תהיו נואשים ותכתבו את מספר הטלפון שלכם שם.

תיאור בפרופיל
תיאור בפרופיל © הפרופיל של משה

בנוסף, אל תאיימו על העוקבים שלכם שאם הם מפסיקים לעקוב אז אתם גם, תיהיו נחמדים שדרו "פאן" ובעיקר כבוד, אל תיראו מתחננים להשגת עוקבים, זה פתטי וילדותי. חשוב לזכור שהתיאור מוגבל במספר תווים מסויים אז לדעת מה רוצים לתאר מעצמך בכרטיס הביקור שלך באינסטוש.

תמונת פרופיל

לא מספיק שתיאור הפרופיל יסקרן, אלא גם תמונת הפרופיל שלכם תהיה כזו. התמונת פרופיל באינסטוש די קטנה ולכן חשוב שיראו אתכם כמה שיותר קרוב, בחרו את התמונה שתאפיין אתכם, ושתגרום למשתמש להסתקרן ולהגיד לעצמו - "הוא נראה מעניין, בוא נעיף מבט!".

תיאור באנגלית בתמונות

אנחנו אומנם ישראלים, אבל כדי להרחיב את מעגל העוקבים שלנו ולהרגיש קצת כוכבים בינלאומיים, מומלץ לא לכתוב בעברית בתיאור של התמונות שאתם מעלים, לא מסיבה אנטישמית חלילה, אלא שאם ירצו לעקוב אחריכם אנשים מחוץ לארץ גם הם יבינו את המשפטים השנונים שכתבתם על התמונה שהם לא ירגשו לא שייכים ובצד. 

רק חשוב שלא כל הזמן להשתמש בגוגל טרנסלייט, כי הוא לא מתרגם הכי טוב שיש. כך שאם תרצו נגיד לכתוב: "אם אין אני לי, מי לי" זה יתרגם את זה ל-"?If I am not for myself, who is for me" וזה קצת פחות מגניב בלשון המעטה.

האשטאג

האשטאג הופך אותך לרלוונטי ולזהות טרנדים, אתה מודע למה הכי פופולרי וכך יודע מה לתייג בתמונות. לטאג תמיד נכנסים אנשים כדי לראות תמונות בנושא המתוייג, כדוגמת: Selfie, #sun, #tbt#  ועוד רבים אחרים.

לכן חשוב לעשות האשטאג בתמונה לפי מה שהעלתם, ולפעמים גם אם זה לא קשור. זיכרו - האשטאגים פופולרים= יותר חשיפה = יותר עוקבים. אם אתם רוצים להכיר תיוגים חדשים ומחים לא פחות, עליכם לבקר באתרים אינסטה וויוס וווב.סטאגרם. מאוד עוזר.

חברים מצלמים ומתייגים

אם כבר דיברנו על חשיפה, אז הנה עוד דרך שתעזור לכם להגדיל את החשיפה שלכם. תמיד יש את החברים שאוהבים להצטלם איתכם ולעלות ישר לאינסטוש, חשוב לזכור, צריך להציב תנאי. תעלו לאינסטגרם רק בתנאי שהמצלם מתייג אתכם בתמונה!

חברים מתייגים
חברים מתייגים © הפרופיל של משה

סביר להניח שהוא או היא יסכימו, לא כזו בעיה או מאמץ לתייג אך בהחלט עוזר בחשיפה ולכן תדגישו להם לתייג מהסיבה הפשוטה - התמונה נחשפת לעוקבים של החברים, אם מצאת חן בעיניהם בתמונה אצל החברים, הם ירצו לראות את חשבון האינסטגרם שלכם ולכן חשוב שיהיה תיוג שלכם בתמונה.

לייקים

אחד מהדברים המרכזיים באינסטגרם זה הלייקים ולכן חשוב מאוד לעשות לייקים לאחרים, אנשים אוהבים שאוהבים אותם ובדרך -כלל יחזירו גם לכם לייקים ויגרמו לכמות האהבה על כל תמונה לגדול ולייצג אותך יותר בכבוד (אתם מסכימים איתי שתמונה עם 200 לייקים מושכת יותר עניין מתמונה עם 15 לייקים?).

דבר נוסף, נכון שלא תמיד רוצים או מעניין לעקוב אחריי כל מי שעוקב אחריכם, לכן הדבר המינימלי והראוי זה לעשות לעוקב החדש לייקים ולפרגן לו, זה מעודד אותו להמשיך לעקוב אחריך. כי אין כמו התחנפות טובה!

תגובות

כמו עם הלייקים, גם התגובות הן דבר חשוב מאוד, יש כאלו שאוהבים לפרגן מעבר ל"לייק" ולהחמיא לכם על התמונה שהעלת. הכי חשוב זה להראות יחס!

להגיב בחזרה ולהודות, זה מראה משהו אינטימי ויותר קרוב אל העוקב והוא מרגיש אחד החברים שלך. גם פה משחק עניין של התחנפות ובגלל זה, הכנסו לחשבון של המגיב והגיבו לו גם על כמה תמונות.

תסתקרנו בעצמכם אבל לא יותר מידי

גם לכם יש רשימת אנשים שאתם עוקב אחריהם, אחד הדברים היותר חשובים היא הכמות שלהם. אל תעקבו אחרי יותר מ -200 אנשים, זה לא נראה טוב בעין ותכל'ס זה קצת מוגזם - תסתכלו על הפיד שלכם ותוכלו להבין!

מה גם שכשיתחילו לעלות לכם כמות העוקבים זה יראה קצת פחות שווה אם הכמות שאנשים שאתם עוקבים אחריהם יותר גדולה מהכמות של האנשים שעוקבים אחריכם. בקיצור: בחרו בקפידה אחרי מי אתם עוקבים.

הכל גלוי וידוע

אם אתם רוצים להיות פופולריים ושיעקבו אחריכם הרבה, אתם צריכים לאפשר את זה ולא לעשות סלקציה. אינסטגרם נועד כדי להיות משהו ציבורי ופתוח ולכן לא רצוי שהפרופיל שלכם יהיה על מצב "פרטי" - כזה שאתם צריכים לאשר כל מי שרוצה לעקוב אחריכם, אחרת מה הקטע? זה בדיוק כמו פייסבוק וזה יוצר תדמית סנובית או ביישנית, ולא כיף לעקוב אחרי כאלו. לכן, אם לא מטרידים אתכם ואין לכם סיבה לכך - תשאירו את הפרופיל שלכם ציבורי!

דעו את עצמכם

רוצים לדעת באיזה שעה הכי כדאי לכם לעלות תמונה? איזה פילטרים עובדים הכי טוב בשבילכם? רוצים לדעת מי הם העוקבים הכי נאמנים שלכם? מי אתם עוקבים אחריו שלא עוקב אחריכם בחזרה? מה הן התמונות הכי מוצלחות שלכם? את התשובות לכל השאלות האלה תוכלו לקבל באתר סטטיגרם.

הגענו החלק המעניין יותר - המדריך על התמונות!

לא לפרסום

נפתח את החלק הזה של המדריך עם התמונות שלא צריך לעלות לאינסטגרם, ויש הרבה כאלו!

אל תעלו תמונה שלא אתם צילמתם, זה מאבד את המיוחדות שלכם.

אל תעלו תמונות של אוכל. זה הכי 2013...

אל תעלו צילומי מסך של פתקים או סטטוסים בעיצוב מיוחד - זה לא פייסבוק!

אל תעלו ממים וגגים למיניהם - תשאירו את זה לעמודים שנועדו לכך.

לא. פשוט לא
לא. פשוט לא © צילום מסך מהאינסטגרם

אל תעלו צילום מסך של פרופיל מסויים ותבקשו שיעקבו אחריו - אנחנו לא אומרים לכם אחרי מי לעקוב, אתם לא תגידו לנו!

אל תעלו תמונה או קריקטורה שכבר חרשו עליה בכל האינטרנט - פעם אחת תהיו מקוריים!

אל תעלו תמונה בשירותים, לא מלמעלה ולא רק את המכנסיים למטה - זה מגעיל ומעורר בחילה (תשאלו את אייל שני).

אז מה כן לעלות?

אחרי שהורדתי לכם אפשרויות של כל דבר אפשרי, יש עדיין כמה דברים שמותר לעלות לאינסטגרם.

סלפי - זה הטרנד, תמיד עובד. אבל חשוב להיות יצירתיים ולהפוך את הסלפי למקורי עד כמה שאפשר.

סלפי מגניב
סלפי מגניב © הפרופיל של משה

טבע - אין כמו לצלם טבע, תמיד מצטלם יפה, קחו את הזווית הכי מעניינת ותכתבו בתיאור משהו עמוק.

חיות - רצוי לבחור את החיות הכי מתוקות, כזו שאוטומטית האצבע מקליקה בשבילם "לייק".

בילויים - תראו שאתם מגניבים ושיש לכם חיי חברה מחוץ לאינסטגרם.

אהבה - אם אתם מתהדרים בבת או בן זוג תתעדו את זה, אך לא בצורה קיטשית, אהבה פוטוגנית זה הכי שווה!

עבודה - אם יש לכם עבודה מגניבה ומיוחדת - תתעדו את זה. אנשים מתים על דברים מגניבים.

טבע
טבע © הפרופיל של משה

קירות או דברים ברחוב - לפעמים הדברים שנתקלים בהם בדרך הם הכי פוטוגניים שיש והם יביאו את הכי הרבה לייקים ועוקבים, כמו: קיר עם גרפיטי מיוחד, או בימבה ישנה באמצע הרחוב.

נקודות אחרונות

הסיכום הכללי של מה לעלות - היא הרבה מהחיים שלכם! אנשים אוהבים להיות רכלנים ומציצניים, ספקו להם את זה במידה מסויימת אך תשאירו להם טעם של עוד, הלכתם למקום מיוחד - תצטלמו, עשיתם משהו מיוחד - תצטלמו וכן הלאה.

פילטרים ועיצובים - לפעמים לא מספיק להעלות את התמונה כמו שהיא וחשוב להוסיף לה טאצ' אחר, לשם כך נועדו הפילטרים שמוסיפים לתמונה רובד אחר, קצת מיוחדות, קצת סטייל והרבה מאוד לייקים. לא תמיד הפילטרים שאינסטגרם מציעים לנו מתאים לתמונה, ובנוסף מעבר לפילטרים בא לכם לעצב את התמונה בצורה מיוחדת, לעשות לה אפקט אחר, או לשנות בה משהו - השתמשו באפליקציות חיצוניות!

פילטרים
פילטרים © הפרופיל של משה

יש מבחר גדול של אפליקציות לעיצוב התמונות שמעניקות להן משהו שהפילטרים באינסטגרם לא יכולים לעשות, מצד שני, אל תשימו בתמונה יותר מידי דברים זה יראה מתאמץ מידי והשתדלו לעדן את זה. אפליקציות מומלצות לעיצוב: "snapseed" ו"Camera360". אם בא לכם שיראו את כל התמונה אבל האינסטגרם חותך לכם אותה, השתמשו ב-"squaready".

קצב העלאה - סיכמנו על זה שצריך להשאיר טעם של עוד, נכון? לכן אין טעם להפציץ בתמונות. העצה הכי טובה היא גג 4 תמונות בשבוע, אך אם בכל זאת אתם מתקשים תעלו אחת ליום. הכי חשוב אל תציפו, אל תעלו בבת אחת כמה תמונות, זה קצת מעיק ומשדר תשומת לב ואי החלטיות - בחרו תמונה אחת טובה ותעלו אותה.

אין צורך למשל להעלות אותה מכמה זוויות או אותו סלפי מיליון פעם רק עם פרצוף אחר. תנו לעצמכם להרגיש מבוקשים וקשים להשגה, זה תמיד עובד ותמיד מושך. רק לעיתים נדירות שמצדיקות את זה תעלו אם בא לכם 2 תמונות בבת אחת - אבל לא יותר! די, קצת קלאסה לא תזיק.

אז בשורה התחתונה - כל אחד יכול להיות כוכב האינסטגרם עם התמונות הנכונות, הפרופיל הנכון וידיעת הטרנדים הכי חמים. חשוב מאוד למתן את הכל ולמרות שאתם מכורים, לא להראות את זה ולאט לאט כולם יתחילו לעקוב אחריכם.

SO - כבר מעלים את התמונות? תזכרו לעקוב אחרינו באינסטגרם

תגובות