האם משחקי מחשב יתרמו להתפתחות הנוער?. לנערים אין כל קשר לכתבה. צילום: העמותה לגיימינג תחרותי (IeSA)

האם משחקי מחשב יתרמו להתפתחות הנוער?

האם משחקי מחשב תורמים להתפחות האדם? מחקר חדש, של אוניברסיטת אוקספורד, חקר 5,000 ילדים בגילאים 10-15 ופרטים מדהימים צצו. מה הם? הפרטים בכתבה

תוך כדי משחק ב-LOL, קול אוף דיוטי ואפילו מריו, מישהו מפריע לנו לשחק, לרוב זאת אמא שצועקת עלינו לצאת החוצה מהחדר ושבסוף כול המשחקים האלה יהרגו אותנו. מהיום, יש לנו מה לענות לה.

עוד במדור הדיגיטל של פרוגי:

מחקר חדש, של אוניברסיטת אוקספורד, חקר 5,000 ילדים בגילאים 10-15 וגילה שמשחקי מחשב תורמים למשחק ומגדילים את סיכויו להיות אדם עצמאי ומאושר (ומה עוד אמא תרצה בשביל הבן שלה?). כל ההטבות האלה, ניתנות רק לאלו שמשחקים עד שעה ביום, לאלו שלא, יש דין שונה לחלוטין.

אבל איך המחקר התבצע?

המחקר חילק את השחקנים לשלוש קטגוריות, אנשים שמשחקים עד שעה ביום, אנשים המשחקים בין שעה לשלוש שעות ביום, ואנשים המשחקים בין שלוש שעות לעשרים וארבע שעות ביום, והדברים הטובים, הם רק לאלו המשתייכים לקטגוריה הראשונה.

השחקנים המשתייכים לקטגוריה השנייה יכולים להמשיך בחייהם תוך כדי הנאה מהמשחקים והעדר דאגות על השלכות שליליות על חייהם אך גם על ההשלכות החיוביות הם יכולים לשכוח - מצב של "לא מזיק לא מועיל". השחקנים המשתייכים לקטגוריה השלישית, עדיין יכולים להמשיך בחייהם תוך כדי הנאה מהמשחקים, אך להם כבר יש סיבה לדאגה מפני שעל פי המחקר הם עלולים לסבול מהשלכות שליליות על חייהם. אולי כדאי שאנחנו נבדוק כמה זמן אנו משחקים במחשב מדי יום.

למרות המידע שנכתב במחקר זה, עלינו להזכיר לכם כי משחק מרובה הוא יכול להיות מסוכן, כמו לנער בן 14 ששיחק כמות שעות מרובה ואושפז בבית החולים במצב קשה. ספרו לנו, כמה שעות אתם משחקים? באיזו קטגוריה אתם? 

תגובות