למה לא נשלחות אלינו בקשות חברות מסין? הדיקטטורה. צילום: נבו טרבלסי

למה לא נשלחות אלינו בקשות חברות מסין? הדיקטטורה

תחשבו על זה ככה: אם אנו עכשיו מפרסמים משהו בפייסבוק, אין אף סיני שיכול לראות את זה. אם אנו מעלים סרטון ליוטיוב, לסינים אין גישה לכך. איזה אתרים ולמה? כל הפרטים בכתבה

כשאני מפרסמת פוסט בפייסבוק, חבר שלי יכול לשתף אותו, וגם חבר שלו, ולפוסט שלי יש פוטנציאל להגיע לכול העולם. לבר רפאלי, לאלן, לאובמה, ובעצם, למי לא? אה, כן, לסין הוא לא יגיע. בסין אין פייסבוק, בסין אין יוטיוב, בסין אין אפילו Gmail. למה? קיימות המון סיבות.

עוד במדור הדיגיטל של פרוגי:

בעוד שכמעט כל אירופה בתהליכי בחירות למנהיגים עבור האזרחים שלה, סין שקועה עמוק בדיקטטורה, למנהיגים שלה שליטה מוחלטת באזרחיה, בחייהם, בחוקיהם, ובאינטרנט שלהם. הדיקטטור הגדול של סין, או הדיקטטור הקטן, אחד מהם שם, החליט שהאינטרנט העולמי מסכן את סין וביטל אתרים רבים כהרף עין,  פייסבוק ויוטיוב הם רק חלק קטן מהאתרים שלאנשים הגרים בסין אין גישה עליהם.

אתם רוצים לדעת מה נחסם אצל הסינים? אתם יכולים להיכנס לאתר שנקרא "BlockedInChina"' שבוא אפשר פשוט להקליד את שם האתר ולראות אם הוא חסום. שלא תתבלבלו, לסינים עדיין יש רשת חברתית, רק עם שם הרבה יותר חמוד, QQ זה השם של האתר המשמש את הסינים לפטפוטים יומיומיים. היוטיוב שלהם, התחלף ב-youku, שאחרי רחרוח קצר ומוזר, גיליתי שהוא יותר יעיל לשימוש, לדוגמא, לאחר שאתם מחפשעם שם שם של שיר, השירים מוצעים בשורות, במקום בטור אחד בלבד.

למה? למה זה קורה?

שאלה שעולה מכל הקונספירציה הזו, היא למה, למה חסמה סין את שאר העולם מהאזרחים שלה, למה היא לא רוצה שסינים תהיה גישה רחבה לאינטרנט העולמי? ולנו יש תשובה שמורכבת משני גורמים עיקריים.

תחשבו על זה. בסין הרי יש שלטון דקטטורי, ידוע לכולם. בעקבות השלטון הדיקטטורי אנחנו יכולים להסיק זוג גורמים שיסבירו את הצעד הזה. גורם ראשון, שליטה על הכנסת המידע - אם הסינים היו משתמשים בפייסבוק, הם היו חשופים למידע נגד השלטון שלהם, מה שהיה גורם בסופו של דבר לפנייה נגד השלטון - מה שהם ללא ספק מנסים לברוח. כלומר, כל עוד הסינים ישתמשו באתרים שהשלטון חלק ממנו, המידע שיזרם אליהם, יהיה "לפי הממשל".

גורם שני, נגד קבוצות טרור - יש פרטים על קבוצות טרור נגד השלטון והממשל, שהיו מתארגנים ומתכנסים בפייסבוק. השלטון ששלא רוצה מתנגדים, טרוריסטים וכל היוצא בזה, חסם את הפייסבוק באיזור מסוים, מה שהתפזר לשאר האיזורים. בסופו של דבר, גם הרשתות החברתיות שמוכרות לנו, חסומות בסין (כמו יוטיוב, טוויטר, אינסטגרם וכן הלאה).

אז ספרו לנו, מה אתם הייתם עושים אם לא היה לכם פייסבוק?

תגובות