איזה דמו שווה יותר? פיפא 15 או PES 15?. מימין: FIFA ו-PES

איזה דמו שווה יותר? פיפא 15 או PES 15?

בדקנו את השני הדמואים של משחקי הספורט הגדולים ביותר שסוחפים שנה אחר שנה תחרות רבה. מי ניצח בגדול? וממי לא ראינו שינוי לעומת שנים קודמות?

שני משחקי הספורט הנמכרים, המשוחקים והאהובים בעולם הם כמובן משחק הכדורגל של פיפא, ומשחק הכדורגל שמופץ על ידי קונאמי פרו אבולושיין. בכל שנה קיימת תחרות גדולה בין שני המשחקים ולקראת היציאה הרשמית של כל אחד מהם, בדקנו את הדמואים של המשחקים והחלטנו איזה משחק טוב יותר.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

משחק: פיפא 15 דמו.

פלטפורמה: מחשב, פלייסטיישן 3.

מסקנות

בפיפא 15 זכינו לשמוע על שינויים, חידושים והבטחות רבות שישפרו את המשחק כדי שיוכל להילחם בקלות ואפילו לנצח את הפרו אבולושיין ללא שום בעיה. סרטונים, טריילרים ואפילו הכנסת פונקצית "עין הנץ" למשחק גרמו לנו לחשוב שהמשחק יהיה מושלם ולא יכלנו לחכות לדמו.

כשבדקנו את הדמו לראשונה במחשב האישי, לא ראינו חידוש באיכות המשחק שימשיך שנה נוספת באיכות נמוכה ופחות ריאליסטית. השחקנים נראים כבדים ומגושמים והפרצופים נראים מצויירים כמו פלסטלינה. אם נתייחס למשחק עצמו, גם כאן אין שינוי ממשי כאשר המסירות, הבעיטות וההגבהות נשארו כמו בשנים קודמות. מה כן שונה? הוספת פונקצית "עין הנץ" וחגיגות חדשות. בקונסולת הסוני פלייסטיישן 3 אין שינוי מיוחד כאשר לפי דיווחים את השינוי הגדול במשחק נזכה לראות רק בקונסולת הדור הבא, פלייסטיישן 4 ו-Xbox One. חבל. 

ציון סופי: 4 בסולם פרוגי.

הטריילר של הפיפא. היה נראה מבטיח.
 

משחק: פרו אבולושיין 15 דמו.

פלטפורמה: פלייסטיישן 3.

מסקנות

רוכשים רבים של PES 2014 בשנה שעברה התלוננו על משחק זוועתי עם משחקיות רעה והרגשה שמפתחת המשחק קונאמי, לא השקיעה. יוצרי המשחק ידעו כי הם יהיו חייבים לשפר את המשחק בצורה רצינית ומשמעותית גם בגלל האכזבה מהמשחק הקודם, וגם בגלל הרף הגבוה שפיפא הציבה.

לאחר שדווח כי הדמו למחשב האישי ייצא באיחור והמשחק עצמו ייצא רק בעוד חודש וחצי רבים החלו להתאכזב מחדש בקשר למשחק ואז הגיע הדמו. אחרי שבדקנו את הדמו ששוחר לקונסולת הפלייסטיישן 3 לא יכלנו להפסיק לשחק.

השליטה בשוערים במשחק השתפרה בצורה משמעותית, המסירות והתנועה של השחקנים הפכו לקלות חזקות ומדוייקות יותר, והבעיטות והנגיחות הפכו לאיכותיות משנים קודמות. איכות המשחק השתפרה גם כן בצורה משמעותית כאשר השחקנים, המדים והקהל נראים אמיתיים יותר מתמיד והדשא במשחק נראה ריאלסטי במיוחד. בתערוכת Gamescom שנערכה לאחרונה נבחר המשחק למשחק הספורט הטוב ביותר לשנת 2014 בנתונים כאלה, אנחנו לא בטוחים שפיפא תצליח להתחרות, ולמשחק המלא? אנחנו לא יכולים לחכות!

ציון סופי: 8 בסולם פרוגי.

טריילר הדמו של פרו אבולושיין, מהנה במיוחד.
 
 
תגובות