האם שווה לקנות את המשחק Batman Arkham Knight?. טמבלר

האם שווה לקנות את המשחק Batman Arkham Knight?

את באטמן כולנו מכירים - גיבור שמציל אנשים בלילה ודואג לכך שגות'האם תישאר נקייה מפושעים. במשחק הזה אנחנו נתלווה לסיפור מיוחד של באטמן - אך הפעם הג'וקר לא הרע

כששואלים אתכם "מי האויב של באטמן?" רוב האנשים יגידו ישר "הג'וקר", זה יפה וזה נכון, אבל הפעם, יש איום חדש על גות'האם. תוציאו את הקונסולה, תכניסו את הדיסק ואפשר להתחיל לשחק במשחק. אבל רגע, האם שווה להשקיע את הזמן על זה?

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

הטריילר האדיר שוחרר כבר מזמן, אך חשוב לנו להזכיר שהמשחק (וכל הצפייה בטריילר) מוגבל לגיל 18+. 

הטריילר
 

עלילה

הבאטמן שאנחנו מכירים חוזר לעלילה המוכרת, אויב שרוצה להרוג אותו ולשלוט על גות'האם - אך הפעם האויב הזה הוא לא הג'וקר - אלא הדחליל. באמצעות גז "פחד", שכל מי שנחשף אליו מתחיל לראות את הפחד הגדול שלו, הוא מצליח לגרום לכאוס אחד ענקי. אנשים שונים הורגים אחד את השני כי הם חושבים שהם מפחדים מאותו הדבר - הדרך הטובה ביותר לחסל הרבה אנשים בזמן קצר.

כל מה שנכתב עד עכשיו, זאת העלילה המרכזית. במהלכה פוגשים חברים, נלחמים עם המון רעים שאת כולם נציג בהמשך, אך זה לא הסוף. חוץ מהעלילה הזאת, יהיו גם סיפורים קטנים כמו החידות של ה-Riddler וכמו שודים של Two-Face. העלילה שהכי ראויה לציון זאת העלילה של Arzel, בו באטמן מכשיר אותו בשביל שיחליף אותו בעתיד. אך לכל דבר יש טוויסט בסוף, לא?

ואם חשבתם שהחלק הזה בעלילה נגמר, אתם יותר מטועים! בנוסף להכל, יש גם מיני משימות שצריך לעשות, לדוגמה יש לכם איזה כלי חדש או איזה תוסף מגניב לבאטמובייל, אתם צריכים לעשות איזו משימה בשביל לראות שהבנתם את התוסף או בשביל להראות שאתם יכולים לסיים את אותו השלב בפחות זמן.

© מהמשחק

את מי אנחנו נראה במשחק?

באטמן

באטמן, גיבור העל של הלילה, גיבור המשחק - מי שאנחנו הכי לא רוצים להיות במשחק הזה. נלחם נגד כל מי שרק אפשר וכל מי שרק מציב את האתגר עליו. הוא סובל מחיידק לא ברור בתחילת המשחק, אך עם כל צעד מתחילים להבין את הסיפור. לא צריך להוסיף כל-כך הרבה פרטים עליו, אבל חשוב לדעת שבכל חלק מהמשחק הוא מתפתח והדמות שלו מתגלה קצת יותר. תאמינו או לא, הוא מוריד את המסכה במשחק!

© מהמשחק

גורדון והבת שלו, אורקל

את השוטר האגדי של גות'האם כולם מכירים, אך גם הבת שלו נכנסת לעלילה ממש חזק. היא עוזרת לבאטמן בכל הדברים שקשורים לטכנולוגיה ותכנות, עד שהעלילה קצת מסתבכת. גורדו גם נפגע מכל הסיפור הזה - אבל בסופו של דבר, הדברים מסתדרים.

פויזן אייבי

שולטת על הצמחים והם החיים שלה, מתחילה כרעה ואחר כך מוסיפה את הטובות שיש בה. פויזן אייבי בעצם עוזרת לבאטמן נגד הדחליל וגז הפחד שלו. השאלה היא עד כמה היא מוכנה לעזור ולמה היא בכלל מוכנה לעזור. את כל זה היא מצליחה להסביר בכמה וכמה פרקים שונים.

© טמבלר

נייטווינג

להיות העוזר של באטמן זה הדבר הכי מגניב שיש. אולי גם קשה. נייטווינג בעצם נפגש איתנו לרוב בחיסולי האספקנ של פינגוין ובעצם נלחם יחד עם באטמן נגד כל הרעים. נייטווינג מחזיק בכמעט אותם הכלים כמו באטמן, רק שיש לו כמה תוספות מגניבות.

© טמבלר

רובין

מי מאיתנו לא זוכר את העוזר הכי מוכר של באטמן? הפעם, חוץ מכמה מלחמות שהוא מצטרף אליהם, אנחנו נראה אותו בעיקר בפיתוח של ניסוי מסוים שבאטמן הטיל עליו. מבלי לספר לכם הרבה פרטים, רובין נראה מאוד רציני, בוגר ומאוד "גדול". אולי זה מוסיף למסתוריות שיש במשחק.

© טמבלר

קאטוומן

את קאטוומן אתם תזכו לראות ממש קצת, כי כחלק מהעלילה חוטפים אותה ובאטמן יעשה הכל בשביל להחזיר אותה. לשחק איתה זה מיוחד מאוד, כי יש לה מכות שוות. אתם חייבים לשחק! 

© טמבלר

הדחליל

"הרע" שבסיפור שלנו. מי שהחליט להפיץ את הגז ועד לדאוג לכך שבאמת ייצרו אותו, הדחליל נמצא בשביל זה. האם באמת הוא יצליח לעשות את זה וגות'האם באמת תיפול? למרות שבאטמן פוגש אותו כל-כך הרבה פעמים, הגיבור לא מצליח לעצור אותו בקלות.

© טמבלר

ג'וקר

כמו שאנחנו יודעים, הג'וקר כבר לא איתנו בחיים כבר שנה. למרות זאת, הג'וקר לא עוזב אותנו כלל. מבלי להרוס לכם את המשחק, נספר לכם שהג'וקר יעזור לכם מאוד בדרכים ולאיפה בדיוק צריך ללכת. מה גם הוא ינדב מידע חיוני עבורכם. מבולבלים? אל תדאגו, ברגע שתשחקו, הכל יסתדר.

© טמבלר

ארקהם נייט

דמות מסתורית לחלוטין שגם לאחר שמורידה את המסיכה היא מצליחה לבלבל אותנו. הדמות שונאת את באטמן בכל ליבה, כנראה מאיזה אירוע עבר אך לנו - אין כל-כך פרטים עד לרגע שבו חושפים את הכל. אבל היי, אנחנו רגילים לזה בסך הכל -לא? 

© טמבלר

לכל גיבור על, יש כלים מגניבים!

בהתחלה, אתם עומדים להתחיל עם הדברים הרגילים. דסקיות עטלף קטנות וכאלו שאפשר לשלוט בהן עד למרחוק. עם הזמן דברים מתחילים להתפתח כמו רובה חשמל שמסוגל להדליק ולכבות מוצרים חשמליים, נשק שיכול לסמן נשקים חמים ואף מכשיר שיכול לפרוץ בערך לכל דבר בעולם. לא, אני רציני, כל דבר שיש מולכם.

© מהמשחק

בנוסף להכל, היוצרים של המשחק לקחו את הבאטמובייל, ומרכב שרק לוקח אותנו ממקו םמקום ולפעמים קצת נלחם, הפך לחלק מרכזי מהמשחק. רוצים לפוצץ קיר שעומד לכם בדרך? רוצים להילחם עם מכוניות שנשלטות מרחוק ויכולות לפוצץ אתכם עם מיליון טילים עוקבים? יש לכם את הבאטמוביל. לא רק זה, אלא גם תוכלו לפתור חידות ומסלולי מרוצים ומכשולים - הכל בשביל להשתמש עוד כמה שניות במכונית הזאת. 

גרפיקה

אתם יודעים, בדרך כלל הסעיף הזה מסוגל להפיל משחק שיש לו עלילה אדירה אבל גרפיקה רעה לתחתית. הגרפיקה של המשחק הזה היא פשוט נהדרת, מוסיפה כל-כך למשחק והיא חלק עצום מאהבת המשחק. אישית, אני ניסיתי את זה על PS4 והמשחק פשוט נראה נהדר. לא היו לי שום באגים ושום בעיות, חוץ משבירת השטח פעם אחת, שהיה אפשר לראות את התוכן של קיר שאין בו כלום. מעבר לזה, הגרפיקה של המשחק הזאת פשוט נהדרת.

מהמשחק
 

אז, מה חשבתי על המשחק?

טוב, המשחק הזה, ללא ספק, הוא משחק אדיר. איכות המשחק היא נהדרת, הגרפיקה פשוט שולטת במשחק הזה והכי נכנסים לעולם הזה. מעבר לעלילה מאוד מעניינת, אני חושב שהעובדה שהם עשו כאן מיקס של המון, אבל המון, סיפורים קצת פוגעת במשחק, כי לפעמים אתם "מעדיפים" סיפורים מסוימים אל אחרים ואז זה הופך לאיזה, "טוב, נו, נשחק בסיפור הזה..." - וחבל.

גות'האם נראית מעולה. היא רחבה, היא לא מסובכת בכלל וכל העניין הזה של תנועה בעיר - פשוט נהדר. אני חושב שהמפה במשחק הזה פשוט נהדרת. בנוסף, לדעתי, הבאטמוביל פשוט מקל על הסיפור בצורה משמעותית, ואני חושב שזה פוגע קצת במשחק - הבאטמוביל פשוט מוריד את הרמה של הקושי במשחק. חבל שהם לקחו את הרכב בתור משהו שהוא אלוהי, ולמי שקצת אכפת מספוילרים לא לקרוא את השורה הבאה: כשהורסים לבאטמן את הבאטמוביל, תוך כמה דקות הוא מקבל אחת חדשה שהיא ספייר! הגיוני לחלוטין! חבל, חבל שזה ככה.

© מהמשחק

רגע אבל לא סיימתי עם הבאטמוביל. עזבו את זה שאפשר לעשות הכל (אולי חוץ מתעופה) עם הבאט מוביל, גם שאני לא נמצא בתוך הרכב, אני יכול להשתמש ברכב. מה זאת אומרת? נגיד באטמן תקוע בחדר. הוא קורא, באמצעות שלט, לרכב, והבאטמוביל פשוט מפוצץ את הקיר בחדר הזה. הגיוני לחלוטין!

הכלים והגאדג'טים של באטמן פשוט מעולים. הם נרחבים, הם שונים, הם פשוט מתאימים למשחק וזה רעיון גאוני של המפתחים. אני חושב שאולי הכלי היחיד שאני התבאסתי ממנו הוא ה"שלט הרחוק שיכול לפרוץ כל דבר ויכול לגרום לזה שבערך כל דלת תפתח וכל יצור יתפוצץ" - ככה קוראים לשלט הזה?

© מהמשחק

נקודת חסרון נוספת למשחק זה שהמכות היו קלות מדי. הוא שכל הזמן לוחצים על Counter ואז מחזירים כל מכה, או שלוחצים פעמים על קפיצה ואז זה עובר את השחקן. עכשיו, מתישהו זה מתחיל כבר לשעמם ואני חושב שהם הצליחו לברוח מהשעמום הזה, על ידי כך שהם דאגו לדמויות חדשות כל פעם. משהו שאני מאוד אהבתי, אלו הקרבות בהן אנחנו משחקים שתי דמויות. שבעצם אפשר לעשות מכות משותפות, אפשר להחליף בין השחקנים ואפשר לברוח ממכות בטוחות ככה וזה משהו מגניב לדעתי.

המשחק הזה מקבל 9 מתוך 10 כוכבים בסולם פרוגי!

תגובות