CasualConnect - כנס הגיימינג שכבש גם את ישראל. באדיבות פלייטיקה. צילום: ליאת מנדל

CasualConnect - כנס הגיימינג שכבש גם את ישראל

כנס CasualConnect, שנחשב לאחד מכנסי הגיימינג הגדולים בעולם, סוף סוף הגיע לישראל, להיכל התרבות בתל אביב. לאחר ביקור שם, הבאנו לכם את כל ההצצות הכי שוות למשחקים שעתידים לצאת ב-2016 וביררנו אחרי מי כדאי לכם לעקוב בשנה הקרובה

כנס CasualConnect הוא אחד מכנסי הגיימינג השנתיים הגדולים בעולם שכבר הספיק לנחות בסינגפור, סן פרנסיסקו, ואמסטרדם. השנה הוא הגיע גם לתל אביב. הכנס התרחש בתוך היכל התרבות והבימה בתל אביב, ואירחה אותו חברת פלייטיקה הישראלית במקור, שהיא חברת הגיימינג הישראלית הגדולה ביותר בעולם, חלוצה בתחום הסושיאל גיימינג, ומפתחת אינספור משחקי קז'ואל לנייד ולרשתות החברתיות. 

© צילום: ליאת מנדל

החברה הראשונה שבדקנו היא חברת Plarium, חברה ישראלית במקור, שהצליחה בגדול מחוץ לארץ. החברה חתומה על כמה משחקים כמו Nords, Stormfall, Soldiers inc ועוד. הם מייצרים בעיקר משחקי תפקידים שנחשבים משחקי "הארדקור". המשחק הגדול ביותר שלהם נקרא Total Domination, שיצא כאפליקציה ומשחק פייסבוק. בראיון שערכנו עם דיאנה דוויק, מנהלת התקשורת השיווקית של החברה, היא מסרה: "אנחנו ממשיכים לפתח את המשחקים הקיימים. ב2016 אנחנו מתכננים להתמקד יותר על משחקים לנייד. למשתמשים שלנו בטלפונים הניידים יש למה לצפות ב-2016".

© צילום: ליאת מנדל

אחרי שביקרנו בדוכן של Plarium הלכנו לדוכן של חברת TabTale, שהיא הראשונה שפרסמה משחקי ילדים ל-iPad הראשון, ועובדת מעל ל-5 שנים. לאחרונה הם התחילו לעבור לשוק שיותר פונה לבני נוער, וכבר פרסמו משחקים בשמות Cheating Tom, Crazy Labs. בשנה הקרובה הם מתכננים להוציא משחק שיותר פונה לבני נוער בשם Fold the World, שהוא משחק חשיבה לנייד ולטאבלט. בראיון עם אנדי קושניר, מנהל הקהילה של החברה נמסר כי "ב-2016 אנחנו הולכים להיכנס חזק לשוק בני הנוער, ממשחקי סימולציה עד משחקי קז'ואל, ויש הרבה למה לצפות".

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

בין כל דוכני החברות הגדולות, הייתה גם תחרות משחקי אינדי בשם Indie Prize. משחקי אינדי הם משחקים שאין להם חברה גדולה שעומדת מאחוריהם, אלא הם יותר משחקים שפיתחו 2-3 חברים במוסך. התחרות פנתה יותר למשתתפים ממזרח אירופה ואזורים שאינם עשירים. בין הזוכים היו משתתפים מפולין, סרביה, קרואטיה ומערב רוסיה.

© צילום: ליאת מנדל

אחד הזוכים בתחרות היה משחק אימה פולני בשם Layers of Fear שפותח על ידי חברת Bloober Team שמבוססת בקרקוב, פולין. המשחק אינו משחק הישרדות (כרגיל במשחקי אימה), אלא יותר פונה לפחדים פנימיים. במשחק אתה נעול בתוך בית ויש מישהו אי שם בבית שרוצה להרוג אותך, ואתה צריך למצוא את הדרך לצאת. אחד ממפתחי המשחק ומנהל יחסי הציבור והשיווק של המשחק, רפאל בסאי, אמר בראיון לפרוגי: "זהו לא סתם משחק הישרדות עם קפיצות זולות כדי להפחיד. הפחד במשחק בא מהאווירה, והמשחק הוא חוויה בפני עצמו. הצלחנו עם המשחק הזה ואנחנו מתכננים עוד משחקים בעתיד". המשחק כרגע זמין למחשב (ווינדוס, מק ולינוקס) ובקרוב יהיה זמין לאקס בוקס וואן. המשחק זמין בsteam במחיר של 12.99 דולר.

זוכה נוסף בתחרות היה משחק הרפתקאות-לחימה רוסי בשם Skyhill. המשחק פותח מאז סוף 2014 ויצא ב-6.10 השנה. המפתחים היו קבוצה של כ-5 חברים שגרו יחד בפרבר של מוסקבה, אי שם ברוסיה. לחברה שלהם הם קראו Mandregora והם הציגו את המשחק שלהם גם ב-E3 ו-Gamescom והגיעו להצלחה גדולה. המשחק מתוכנן לצאת בקרוב לנייד ולקונסולות, וכבר תורגם ל-11 שפות שונות. מהתנסות קצרה במשחק, הוא מאוד לינארי, ומתמקד בקרבות. אמנם הגרפיקה לא מדהימה, אבל הפורמט ממכר ואנחנו נהנינו. אחד המפתחים, יוג'ין קיסטרב, סיפר לנו: "אנחנו לא רוצים להפוך לגדולים, אנחנו רק רוצים לייצר משחקים שאנשים ייהנו מהם, בלי ליצור תאגיד גדול. השאיפה שלנו היא שכל משחק שלנו יהיה חוויה שונה במלואה."

© צילום: ליאת מנדל

חברת המשחקים השלישית שראיינו היא חברת JellyButton הישראלית, המפתחת הגאה של משחק Pirate Kings. החברה, שהתחילה ב-2011, מתמקדת במשחקי free to play, ומפתחת לנייד ולפייסבוק. הם מתכננים לייצר משחקים רבים בעתיד. מנהלת מיתוג ותקשורת של החברה, מריון כהן, אמרה לנו על התכניות לעתיד: "ב-2016 אנחנו מקווים לראות צמיחה הרבה יותר גדולה בחברה, ואנחנו מתכננים לשחרר משחק חדש שיהיה הרבה יותר גדול מ-Pirate Kings. אתם תשמעו את השם שלנו הרבה יותר בעתיד. מה שחשוב לנו שהחברה תעשה באופן חברתי הוא לעזור ולעודד את הדור החדש של מפתחי המשחקים בישראל."

© צילום: ליאת מנדל

אז לסיכום, אנחנו לא יודעים מה אתם לוקחים איתכם מהכתבה הזו, מה שבטוח, אנחנו כבר יודעים אחרי מי אנחנו הולכים לעקוב ב-2016.

תגובות