שווה בריחה: ניסינו את חדרי הבריחה המיוחדים בארץ . צילום: SpaceIt

שווה בריחה: ניסינו את חדרי הבריחה המיוחדים בארץ

החלטנו להיות כמו סטטיק ולנסות כל חדר בריחה בארץ. טוב, בערך... אבל הבאנו לכם סיקור של המיוחדים ביותר שכדאי לכם לנסות

נראה שאין אחד שלא מכיר וניסה חדר בריחה אחד לפחות. למי שלא חי על הפלנטה בשנה האחרונה נספר שחדר בריחה הוא למעשה משחק במסגרתו אתם ננעלים בחדר והמטרה היא לצאת על ידי פתרון החידה והמשימות. עליכם למצוא את הדרך החוצה תוך 60 דקות בעזרת רמזים, משימות ומטלות. לכל חדר שכזה, יש נושא ועלילה שונה. תמצאו אחד על חייזרים ואחד אחר על מלחמה. שלחנו כתבי פרוגי לחדרים שונים והם חזרו עם בשורות.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

KGB

בהתחלה היה לחץ. המון לחץ. הרגשות בחדרי בריחה הן בלתי מתוארות, פשוט המון לחץ לפני, ולחץ במהלך המשחק. העובדה שחייבים לצאת משם בפחות מ-60 דקות מאוד מלחיצה. בהתחלה לא יודעים איפה להתחיל, מה לחפש, אבל לאט לאט מוצאים דברים והכל מתחיל להסתדר וזה מרגש ואחר כך, כשנזכרים בחדר, לא מפסיקים לצחוק.

עלילת החדר מתרכזת בקבוצה של כמה מכשירים שמקליטים מידע בתל אביב שצריך לנטרל רק דרך ארכיון מיוחד. המטרה שלכם היא למצוא את המכשיר שמפעיל אותם ולנטרל אותו. אבל! צריך להיזהר כי דברים כאלה הם בדרך כלל ממולכדים, כך שצריך לחשוב טוב טוב לפני כל דבר שאתם עושים.

© מתוך אתר החברה

בהתחלה הסתובבנו, לא הבנו בדיוק מה צריך לעשות, ורק ניסינו למצוא רמזים ודברים שמתחברים. לכל אחד היה תפקיד. בנוסף, בחדר יש שחקן מטעם החדר. אחרי שנכנסים לחדר, מאבדים כל תחושת זמן. אין לכם מושג כמה זמן עבר, אתם פשוט רוצים לצאת משם כמה שיותר מהר. לאחר שסיימנו, המפעיל של החדר עבר איתנו על כל המשימות והשלבים שעברנו והסביר לנו איפה אנשים יותר נתקעים ואיפה זה יותר מהיר. לסיכום - החדר באמת סיקרן אותנו ללכת לחדרים אחרים, והוא מעולה למשפחה, מצחיק בטירוף ואפילו לדייט לא שגרתי.

פורטל Y

מהרגע הראשון שהגענו למקום כבר התחלנו לקבל את אווירית המיסתורין. יורדים במעלית צפופה למרתף, פוגשים בצוות המדריכים שהיה מדהים וסבלני. בתחילת החדר היה עליו להקשיב לסיפור שאותו אנחנו צריכים לפצח. היה מדובר בסיפור די בנאלי של השתלטות חייזרים על כדור הארץ ושאנחנו בעזרת המשימה, היחידים שיכולים להציל אותו מפני השמדה.

החדר הוא עצום עם המון אלמנטים שונים, רהיטים, תמונות ומה לא בעתם. העבודה בחדר הייתה מקבילה כך שיכולנו להתחלק לקבוצות עבודה, וגילינו רמז רמז עד לפיצוח התעלומה. הרמזים היו מאתגרים וקשים שהיינו צריכים לצאת מכל מחשבה אפשרית בכדי לפצח אותם.

האווירה והעיצוב של החדר נתנו לנו הרגשה של ניתוק לגמרי מהעולם, החדר היה מעוצב בצורה כמעט מושלמת, חדר מושך ומאתגר. ללא ספק חווינו חוויה שהיא יוצאת דופן מכל דבר שאנחנו מכירים, היינו צריכים לשתף פעולה, לאחד מוחות ובעיקר לחשוב כמו החייזרים בשביל להצליח ולצאת מהחדר. אחרי 54 דקות בלבד הצלחנו לצאת מהחדר, מפעילי החדר היו המומים כי היה מדובר בתוצאה מעולה עם אפס רמזים.

הבית הרדוף

בחלק הראשון של החדר, אתם מגיעים כדי להתרשם מדירה למכירה, אף מפה העלילה רק מסתבכת. החידה הראשונה אמורה לעזור לכם ללכת לחדר הבא, אחרי שסקרנו את החדר הראשון מכף רגל ועד ראש היה קשה לנו להאמין שנצא משם בזמן, אבל בסופו של דבר זה עניין של חשיבה טובה.

© מתוך אתר החברה

אחרי שעברנו את השלב הראשון, נכנסנו לשלב הבא של החדר. העיצוב שלו היה די אמין, יוצר אווירה אמיתית. אין זמן להתמהמה ולמרות העיצוב המרשים, היינו צריכים למצוא את הרמזים הנכונים - וזה היה השלב הכי קשה מבין כל החדרים. החדר מכיל פריטים רבים, הכל נראה כמו רמזים קטנים אבל אתה לא מוצא את הקשר ביניהם או על מה בדיוק הם הולכים להצביע וזה אכן מאתגר את המוח אבל ברגע שעולים על זה מרגישים גאוני הדור. 

העבודה המשותפת היא סוד הדבר, כל אחד חושב על משהו אחר, זורק רעיון לאוויר ואולי כזה שיתן למישהו אחר מחשבה על משהו שסביר להניח שהוא הפתרון. הבית כאמור, מחושב ומוקפד בעיצוב שלו בכל סנטימטר שלו ובאמת נותן אווירה של בית והמשחק משתלט על החיים, החידות עשויות בטעם טוב כשהשיא שלהן היא הדלת האחרונה. אנחנו אולי יצאנו אחרי שעה וכמה דקות, אך בלי רמזים וגם למדנו שלפעמים הפתרון נמצא מול העיניים מבלי להתאמץ מידי.

Space EX

חדר הבריחה החדש, מבית EscapeIt, הושק ממש לאחרונה לקהל ואנחנו היינו בו עוד לפני שהיה פתוח בשביל לבדוק אותו בשבילכם. מעבר לסיפור המיוחד של החדר שמתרחש כולו בחללית, יש בחדר אופציה ראשונה מסוגה בכל הארץ וזה מה שמייחד אותו כל כך. החדר הוא חדר מודולרי. מה זאת אומרת? בחדר יש כפתורי עזרה, מה שלא היה עד עכשיו בחדרי בריחה. השחקנים יכולים לבחור אם לקבל רמזים או לא, בלי שהמפעיל האנושי יתערב וישאל אם הם צריכים עזרה. בהתחלה מקבלים רמז כללי ולחיצות נוספות יביאו לשחקנים רמזים יותר ויותר מפורטים. האופציה הזאת משפרת את החוייה של חדר הבריחה כי אין מפעיל ש"מציק" כל הזמן בשאלות וגם כי אתם לא מקבלים ישר רמז עבה שפותר את כל החידה/משימה ויש לכם הזדמנות עדיין לחשוב לבד.

© spaceit

מה שעוד מיוחד בחדר הזה זה שהוא משתנה לפי השחקנים ומתאים את כמות החידות והמשימות בחדר לפי הקצב והתקדמות שלכם. אם אתם שחקנים מתחילים ומעט מתקשים, החדר יתאים את עצמו אליכם כך לא תרגישו שלא הצלחתם לפתור את כל החידות או לעמוד בזמנים ומנגד - אם אתם שחקנים וותיקים שפותרים חידות מהר, החדר ייתן לכם עוד משימות וחידות כדי שהחוייה לא תסתיים מהר מדי ותצאו מאוכזבים.

בלי לעשות יותר מדי ספויילרים, אנחנו יכולים לספר שהחדר, העיצוב והטכנולוגיה בו מאוד מושקעים וממש הרגשנו שאנחנו בחללית אמתית. גם המוזיקה והתאורה הוסיפו לאווירת המתח והעלילה. דבר נוסף שהיה חמוד ומיוחד בחדר הזה הוא שסיפור הרקע לעלילת החדר הוצג לנו בקומיקס מושקע ולא על ידי המפעיל.

תגובות