הד-שוט! מה חשבנו על משחק ההמשך של sniper elite?. צילום מסך מיוטיוב

הד-שוט! מה חשבנו על משחק ההמשך של sniper elite?

אחת מסדרות המשחקים המוכרות ביותר עם ז'אנר משחקי היריות, sniper elite, התחדשה במשחק חדש. מה העלילה של המשחק ומה חשבנו עליו?

המשחק sniper elite 4 מתרחש בזמן מלחמת העולם השנייה, כלומר בסביבות שנות ה-30 וה-40 של המאה הקודמת, כשכל העולם רועש וגועש במלחמה עקובה מדם. במטרה להפוך את המצב על פיו, נשלח צלף אמריקני בשם קארל פיירבורן (Karl Fairburne), המוכר מהמשחקים הקודמים בסדרה, מטעם סוכנות ביון אמריקנית במטרה להשלים משימות שונות באיטליה הפשיסטית של 1943. בין המשימות הללו, קארל נדרש להתנקש בחיי קצינים, לגנוב מידע ולהשמיד אספקה, זאת תוך כדי סיכון חייו.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

ועכשיו נפנה למשחק עצמו, המכניקה של המשחק, המנגנונים שלו, ריאליסטיים למדיי. המשחק מרחיק לכת, עד כדי ציון חשיבותה של הרוח וריקון הריאות כשאתם מנסים לצלוף באנשים. חוץ מרובה צלפים, אתם מחומשים גם ברובה סער (או מטול רקטות, לבחירתכם), אקדח, ציוד עזרה ראשונה, חומרי נפץ למיניהם ואבן.

האבן אולי לא נשמעת מרשימה, אבל כשמשתמשים בה כמו שצריך, היא יכולה להוכיח את עצמה כנכס חשוב, משום שאתם יכולים לגרום לחיילים לזוז לכיוון מסוים, בעקבות הקול שהופק מזריקת האבן. עם זאת, המשחק מציין שלחזור על זריקות האבן שוב ושוב מאותו מיקום, יגרום לאויבים שלכם לחשוד במקורו האמיתי של הקול.

 

מנגנון ה- triangulation, שבגלל שאין מילה טובה יותר לתיאורו אשתמש במונח "שיטת משולש", של המשחק הוא חלק מושקע מאוד במשחק. כל ירייה, כל ריצה וכל אבן מושלכת ימקדו את החשדות של החיילים בסביבה על מיקום מסוים, שיהיה לרוב אתם. מזל, אם כן, שהמשחק כולל סוגי תחמושות שונים - רגילים ושקטים, כדי לעזור לכם במסע שלכם.

כללי המשחק פשוטים למדיי - למצוא מחסה, לצלוף ברעים ולשנות מיקום כדי שלא תסיימו את חייכם בתוך ארון עץ או כגופה ששטה על פני הים התיכון. אבל זה לא מכסה ממש את המשחק - הוא משלב יותר אסטרטגיה וחשיבה ממה שהוא נראה ממבט שטחי - התחמושת והאספקה שלכם מוגבלות באופן ריאליסטי ולכן תצטרכו לשקול היטב את היריות שלכם.

לסיכום

Sniper Elite 4 נראה כמו משחק הצלפים המושלם - המיקום שלו, הזמן שלו ודרך הביצוע שלו מרתקים ואין במשחק שום רגע דל. קארל הוא הבאטמן של מלחמת העולם השנייה, עם קול נמוך וגישה של זאב בודד, אבל אפשר להתחבר אליו בקלות מאוד.

המשחק מקבל 10 מתוך 10 כוכבים בסולם פרוגי!

תגובות