סערה באופק: מה חשבנו על Life Is Strange 2?. יוטיוב

סערה באופק: מה חשבנו על Life Is Strange 2?

משחק ההמשך ל-Life Is Strange הגיע אלינו. מה חשבנו עליו? במה הוא דומה ובמה הוא שונה מקודמו? כל הפרטים.

בשנת 2015, חברת Square Enix, שאחראית גם למשחקי טומב ריידר, הוציאה משחק "צור את ההרפתקה שלך" בשם "Life Is Strange", או "החיים מוזרים", בתרגום חופשי. המשחק סבב סביב נערה אמריקנית בשם מקס קולפילד, צלמת חובבת שעברה לסיאטל וחיה שם 5 שנים, לפני שחזרה לעיירת מולדתה, מפרץ ארקדיה. כשהיא חוזרת למפרץ ארקדיה ונכנסת לבית הספר האומנותי המקומי בלאקוול (Blackwell), היא מגלה שיש לה הכוח לחזור בזמן. היא חוברת שוב עם חברת הילדות שלה, קלואי פרייס ושתיהן יוצאות להרפתקאות ביחד.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

המשחק השני, Before The Storm, מתמקד בקלואי, עוד לפני שמקס חזרה למפרץ ארקדיה. הוא נותן לנו מבט ממוקד יותר על קלואי, על החיים שלה, על המשפחה שלה, על הקשר שלה עם רייצ'ל אמבר, הבחורה הנעדרת מהמשחק הקודם ועל כל מה שעובר על קלואי בפרק הזמן שבו מקס וקלואי לא בקשר כמו בעבר. קלואי פרייס, הדמות המשנית והכמעט חד מימדית מהמשחק הקודם, חושפת צד יותר רגיש במשחק הזה. צד יותר פגוע, יותר ניתן להזדהות. היא זועמת – על אבא שלה, שנהרג בתאונת דרכים; על חברתה הטובה ביותר מקס, שנטשה אותה כשהייתה זקוקה לה; על אמא שלה, שהתחתנה עם אב חורג יוצא צבא וקשוח; על בית הספר, שחונק אותה.

 

המשחק הזה מן הסתם מתמקד יותר בקלואי ובמה שהיא עוברת, מאשר במקס, כמו במשחק הקודם. הדינמיקה של קלואי עם הדמויות מהמשחק הקודם, כמו גם דמויות חדשות, ריאליסטית ומלאת רגש. המשחק של הדמויות, הטונים שלהן, שפת הגוף וההבעות שלהן השתפרו מאוד מהמשחק הקודם. לכן, גם האמינות והקשר של השחקן עם הדמויות והסיפור עצמו התחזקו והגבירו את החוויה של המשחק. 

המשחק גם נותן לכם להביע את עצמכם בדרכים מסוימות – בין אם לבחור בתלבושת שקלואי תלבש במהלך המשחק ובין אם לבחור בין שתי אפשרויות גרפיטי, שמשתנות כל פעם מחדש – החותם שלכם על המשחק קבוע ונותן לכם לייחד את החוויה שלכם מהמשחק.

© יוטיוב

הגרפיקה של המשחק מאוד ציורית. אמנם לא ריאליסטית אבל זה לא משהו רע. היופי של המשחק ניכר מאוד. הצבעוניות, התנועה של עלים, שיער ועורבים בשמיים זורמת מאוד. הצבעים של הרגעים החשובים במשחק משחקים תפקיד חשוב מאוד – הבעה של צער באמצעות גוונים עמוקים של כחול, אפור ושחור. הבעת כעס באמצעות אדום, כתום וסגול מאוד חזקים ובוהקים והבעה של שלווה באמצעות ירוק, כחול וכתום.

© יוטיוב

אבל יש שינוי קל במנגנון של המשחק. עכשיו, יש לכם את האפשרות להתנגח ראש בראש עם אנשים באמצעות חצי דיאלוג חצי QTE, שזה בעצם Quick Time Event, בו אתם משתמשים במילות מפתח מהמשפטים שהדמויות מחליפות כדי לנצח בוויכוחים ולקבל מה שאתם רוצים. קצת כמו קלואי. שאר ההגאים של המשחק פשוטים וזהים למשחק הקודם - התנועה, כמיטב המסורת, באמצעות הסטיק השמאלי; אינטראקציה עם דברים ברחבי המשחק עם A,B,Y,X או איקס, עיגול, משולש, ריבוע או מקלדת - תלוי איך אתם משחקים.

העלילה של Before The Storm סוחפת כמעט כמו העלילה של קודמו, וזה דבר טוב. ממש היה לי אכפת מהדמויות המעורבות בהשתלשלות העניינים, מהאירועים, מההשלכות לכל בחירה שיש לעשות במשחק

המשחק הזה מקבל מאיתנו 8 מתוך 10 כוכבים בסולם פרוגי!

תגיות
תגובות