עלילה מרתקת: מה חשבנו על Shadow Of War?. צילום מסך מיוטיוב

עלילה מרתקת: מה חשבנו על Shadow Of War?

משחק נוסף שמצטרף לסיפורו של טאליון הגיע אלינו. נראה כי הושקע המון בעלילה מעניינת והמון אפשרויות ויכולות מגוונות. אין ספק שאחד המשחקים המוצלחים שיצאו לאחרונה. מה חשבנו עליו?

בשנות החמישים יצא הספר ששינה את עולם ספרות הפנטזיה לנצח, שר הטבעות, שנכתב בידי ג'ון רונלד רעואל טולקין (או ג'.ר.ר. טולקין, בקיצור). כעת יוצא המשחק Shadow Of War שמתרחש גם הוא באותו עולם של הסרט, עולם הארץ התיכונה, פרי דמיונו הקודח של טולקין. העולם מוכר בקרב קוראי ספרים בכלל וקוראי ספרי הפנטזיה בפרט. סיפורי גבורה על ממלכות נושנות, מכשפים, גמדים, אלפים, אורקים מרושעים ושלל יצורים שונים עם עלילה סבוכה ודמויות מרתקות.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

המשחק Shadow Of War נמצא גם הוא ביקומו של טולקין, בין סיפור ההוביט לבין שר הטבעות. זהו המשך למשחק Shadow Of Mordor וגם הוא מספר על ריינג'ר גונדוריאני בשם טאליון, שממשיך במסעו לנקום את מות משפחתו, בעזרת רוחו של האלף קלברימבור (Celebrimbor), שבמקרה הוא גם זה שיצר את טבעות הכוח, הידועות לשמצה.

בסוף המשחק הקודם, טאליון וקלברימבור הגיעו להחלטה, שיש ליצור טבעת כוח חדשה ששווה בעוצמתה לזו של סאורון, אדון האופל. אי לכך ובהתאם לזאת, אנו מתחילים את המשחק עם יצירת הטבעת החדשה. למרבה הצער, שילוב (Shelob), העכבישה הענקית, חוטפת את קלברימבור ודורשת מטאליון את הטבעת בתמורה לחברו רוח הרפאים. משם, הכל רק מסתבך. מינאס אית'יל (Minas Ithil), העיר שהיא מעוז הגונדוריאנים האחרון במורדור, ניצבת בפני תבוסה והשמדה כוללת בידי צבא האורוקים והנאזגול של סאורון.

 

העלילה של המשחק פשוטה להבנה ולא מפותלת מדיי, אך מעניינת וסוחפת בו זמנית. קשה לחשוב על הדמויות של המשחק בתור סתם דמויות, כמעט אפשר לחשוב שהם בני אדם ויצורים אמיתיים - טאליון, בן האדם האמיץ ורודף הנקמה; קלברימבור - האלף המחושב והקריר, בעל ניסיון של מאות שנים; אידריל - בת הגנרל, שמוכנה להקריב הכל בשביל הביטחון של אנשי מינאס אית'יל.

חווית המשחק של המשחק מדהימה. פשוט מדהימה. כל מה ש"Shadow Of Mordor" עשה, עושה ממשיך דרכו בהתעלות רבה ושיפורים אדירים. עץ היכולות של טאליון, לדוגמה, יותר עשיר כאשר לכל יכולת ראשית בעץ, יש בין שתיים לשלוש יכולות משנה, שצריכות להיפתח בנפרד. מאוד אהבתי את השדרוג הזה. הקאץ' הוא שניתן להפעיל רק יכולת אחת בכל פעם, כלומר, תצטרכו לחשוב עם עצמכם ולבחור אם מוטב לכם לרכוש את יכולות המשנה.

© צילום מסך מיוטיוב

הפעם, אפשר גם לשחזר משימות צד ומשימות של הסיפור - תוספת שאני אישית מאוד מעריך. לדוגמה, אם וכאשר במשימה של הסיפור, אתם נאבקים בקרב של חמישה מול אחד, כמובן שתרצו לשחזר את הקרב הרי מי לא היה רוצה לשחק בזה שוב ושוב ושוב?

עם זאת, מנגנון הנמסיס חוזר ובגדול - החולשות והחוזקות של כל קפטן הרבה יותר מפותחות ורבות יותר, מה שמקל עליכם לבחור אסטרטגיה להפלת הקפטן שתקוע לכם בווריד המון זמן ומשפיל אתכם שוב ושוב. עוד תוספת עצומה למשחק, היא העובדה שאפשר לשנות את הנשקים והשריון של טאליון במהלך המשחק, כשלכל נשק יתרונות, חסרונות ונתונים משלו.

הגרפיקה של המשחק מהממת וריאליסטית מאוד. דם האורוקים, האש הבוערת והעצים יפהפיים באופן מקסים ושובה לב, סיבה משמעותית שלא תרצו להפסיק לשחק. חוץ מהעלילה, והנשקים, והעובדה שאתם חולקים כבוד לסופר אדיר, שלצערנו כבר אינו נמצא איתנו מ-1973. 

המשחק הזה מקבל מאיתנו 10 מתוך 10 כוכבים בסולם פרוגי!

תגובות