ביקורת: Detroit: Become Human - חופש רחב מאוד. צילום מסך מיוטיוב

ביקורת: Detroit: Become Human - חופש רחב מאוד

Detroit: Become Human שיצא לפני כחודש מספר את סיפורם של האנדרואידים בעתיד. המשחק מאופיין בחופש מאוד רחב של השחקן, האם זה טוב? ביקורת

כשנותנים לשחקן ממש לבחור איך הסיפור של המשחק יתגלגל, אנחנו מצפים שיהיו קווים אדומים ברורים שהתסריטאים לא יתנו לנו לשבור. במשחק החדש, Detroit: Become Human, חופש הבחירה שלנו כל כך רחב, שזה מתחיל להיות מסוכן מדי.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

המשחק מתרחש בדטרויט. השנה היא 2038 וזה די ברור שתהיה טכנולוגיה מתקדמת כמו אנדרואידים שנראים בדיוק כמו בני אדם. זה ברור לחלוטין שעל האנדרואידים יש את עבודת השירות המושלמת לבני האדם. הטענה המרכזית נגדם היא שהם גונבים את העבודות של בני האדם (מנקים, חוקרים ועוד) הקטע הוא שלא רק הגוף שלהם דומה לבני אדם, אלא משהו בהם ממש הופך להיות אנושי בשלב מסוים. הסיפור הראשון שאנחנו פוגשים הוא אנדרואיד מחזיק ילדה כבת ערובה על גג של בניין. אנדרואיד משטרתי בשם קונור, מגיע בשביל לנהל משא ומתן. אתם תצטרכו לאסוף בעזרתו רמזים על מה קרה בדיוק וככה תוכלו לדבר איתו ולשכנע אותו. אנחנו נהיה צריכים לקבל החלטות בהתאם לידע שרכשנו. האפשרויות הן שהצלחנו לשחרר את הילדה או לא הצלחנו לשחרר את הילדה. השאלה היא אם אנחנו מצליחים לעשות את זה דרך השכנוע או דרך הרבה עצמית שלנו.

 

קווי עלילה נוספים שתפגשו הם מרקוס וקארה. מרקוס הוא אנדרואיד משרת, שהבעלים שלו הוא צייר נכה מפורסם. קארה היא אנדרואיד משרתת שהושכרה על ידי אב שתיין ומכה כדי לטפל בבית שלו. על שני האנדרואידים להתקדם בחיים שלהם. מה שיפה הוא שכותבי המשחק לא מפחדים להראות שהעולם הוא בעייתי וזה עולם נורא. על האנדרואידים לעמוד בחלק האחורי והצפוף באוטובוס. ועדיין, הרגשתי שאני רוצה להכיר יותר את העולם הזה ואני מעוניין לראות לאיפה הסיפורים יכולים להגיע בכל פעם.

דבר נוסף שמאוד מעניין הוא עץ הבחירות בסוף כל שלב. לאחר שעברתם סיפור, אתם תראו את הדרך שאתם בחרתם ואיך תגובה אחת שלכם הובילה לאחרת. אם תסתכלו על כל העץ, אתם תראו שיש אפשרויות נוספות לשלב, ובשלבים מסוימים זה יוביל לאותה התוצאה ואילו באחרים אפשר ממש לסיים את העלילה בצורה אחרת לגמרי. מה שיפה הוא שלא רק הסצנה יכולה להיגמר אחרת, כי החלטות שתבנו בשלב מסוים יהיו רלוונטיות גם לשלבים עתידיים. כך שמה שקורה בסוף הוא שאתם ממש תשחקו במשחק יותר מפעם אחת, וזה תלוי רק בכם. בנוסף, בשביל לשחק במשחק יהיה עליכם להשתמש בכל השלט, זאת אומרת שאין לחיצה על מקש אחד ועל גלגל התנועה. הרבה קטעים לעומת זאת, של הליכה או של ציפייה למשהו, תוביל אתכם להרגשת שעמום ורצון שהשלב יגמר כבר.

© צילום מסך מיוטיוב

חשוב לציין כי העולם בנוי בצורה טובה. הגרפיקה נהדרת ומעולה, תווי הפנים של האנדרואידים נראים מעולה ורואים כי נעשתה עבודה מרובה על כך שהכל יראה טוב. הגרפיקה היא נקודה חזקה במיוחד, חזקה עד כדי שאני חייב להודות, זה זועק מדי "עתיד, עתיד" – אבל כשזה כל הסיפור, אני חושב שזה רק מוסיף והופך את המשחק ליותר טוב. יש אנשים שלא יזרום להם להיכנס להנפשה כל-כך מוגזמת, אך אני נהניתי במיוחד מכך. אז בשורה התחתונה, מדובר במשחק עם חופש ענקי ועלילה סבוכה ומעניינת. אפשר לחזור לשחק את המשחק בצורה שונה לחלוטין ולהכיר את העלילה בצורה אחרת לגמרי.

תגובות