RESTART! המשחקים שלא היו נאמנים מספיק לסרטים. צילום: fotolia

RESTART! המשחקים שלא היו נאמנים מספיק לסרטים

לפני שבועיים הצגנו בפניכם את המשחקים שהצליחו לשמור על נאמנות לחומר המקור שלהם. עכשיו, נציג לכם את המשחקים שלא הצליחו לעשות את זה

לצד כל הצלחה מסחררת יש כישלון מהדהד, וכמו שבפעם הקודמת הראינו לכם כמה משחקים שהצליחו להישאר נאמנים למקורות שלהם, עכשיו נציג לכם את הצד השני - משחקים שכשלו בנאמנות שלהם לסרטים, סדרות הטלויזיה וספרי הקומיקס שעליהם הם מבוססים.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

מספר 5 - Telltale's The Walking Dead

סדרת "המתים המהלכים" שמבוססת על הקומיקס של רוברט קירקמן הייתה הצלחה מסחררת, שסיפקה המון עונות, מתח ואקשן בעולם פוסט-אפוקליפטי שבו המתים חזרו לרדוף אותנו כאילו היינו המבורגר. בגלל זה, ייתכן שסדרת משחקי הווידאו של "המתים המהלכים" מבית חברת Telltale עמדה בצלה של התוכנית. אבל לא בצדק - העלילה של המשחקים מרגשת, מותחת ונרקמת לפי הבחירות שלכם: למי תיתנו למות? האם תגנבו אוכל משורדים אחרים או לא? האם תקריבו אחד משלכם עבור שאר הקבוצה?

האם המשחקים נאמנים לסדרה או לקומיקס? לא. הם מעין ספין-אוף. חוץ מהופעה קצרה של גלן במשחק הראשון והקונספט של זומבים, אין קשר ממשי לאף אחד מהם, אבל המשחקים בהחלט שווים את תשומת הלב שלכם. רק ודאו שיש לכם מספיק טישו לאף.

 

מספר 4 - Marvel Avengers: Battle For Earth

בעשור האחרון, מארוול מוציאים סרטים מוצלחים שמחוברים אחד לשני, בזה אחר זה. ראינו כבר את איירון-מן, ההאלק, ת'ור, קפטן אמריקה, הפנתר השחור ושאר החבר'ה נלחמים בחייזרים, בארגוני טרור סמויים, בינם לבין עצמם, ועוד ועוד ועוד. לא נראה שמארוול מתכוונים לעצור, ולצד הסרטים וסדרות הטלויזיה (אהם, סדרות הנטפליקס ו"סוכני ש.י.ל.ד", אהם), יצאו גם מספר משחקי וידאו.

המשחק הזה עליו יצא לאקסבוקס 360 ול-Wii U, אי שם בסוף 2012 הפרה-היסטורית. במשחק, אתם יכולים להיכנס לנעליהם של מספר די מכובד של דמויות מהאוונג'רס, ועוד. המשחק אמור להתבסס על סדרת הקומיקס "The Secret Invasion" של מארוול, שעוסקת בחייזרים שמתחזים לגיבורים האהובים שלנו. למרות שכן מדברים על החייזרים שם - הסקראל - אין ממש תחושה של עלילה. המשחק הוא בעיקרו משחק לחימה, עם מעט מאוד עלילה, ולכן ממש קשה להגיד שהוא נאמן לקומיקס. אבל הוא בהחלט סיפק שעות של אימון גופני והנאה. או תסכול, אם הפסדתם.

 

מספר 3 - Avatar: The Last Airbender - The Burning Earth

איפשהו בשנת 2005, לפני 13 שנה, זוג אנימטורים אמריקניים השיקו סדרת אנימציה בסגנון מזרח-אסייתי, בשם "Avatar: The Last Airbender" ("אווטאר: כשף האוויר האחרון"), שהיה הצלחה גדולה בקרב צעירים. הסדרה כללה שלוש עונות מותחות ומרגשות, והביאה ליציאתם של קומיקסים, משחקי וידאו ואפילו ספין-אוף בשם "האגדה של קורה".

"The Burning Earth" ("האדמה הבוערת", בתרגום חופשי), יצא ב-2007 ומבוסס על העונה השנייה של הסדרה. אבל יש לנו פה בעיה. עם 20 פרקים ו-7 שלבים די קצרים, חלקים מעטים מאוד מהעונה נכנסו למשחק - הפרק הראשון של העונה, בו גנרל מנסה לגרום לאנג לשלוט על מצב האווטאר שלו באמצעות סיכון חייו וחיי החברים שלו; הסתננות לתוך עיר כבושה ומדוכאת; מסעה של החבורה דרך ביצה מתעתעת; איתור מורת כשפות האדמה של אנג, טוף; תלאות הקבוצה במדבר; התמודדות עם סתימת פיות ומשטרה חשאית, והגנה על אותה עיר מפני איומים מבית ומחוץ. העונה כללה הרבה יותר מזה, ולמרות שאפשר להבין שלא כל פרק היה מתאים להסבה למשחק, הגרסה הזאת של העונה, שמוצגת במדיה אחרת, לא נאמנה מספיק למקור.

 

מספר 2 - Star Wars: The Force Unleashed 1+2

כולם מכירים את סדרת הסרטים "סטאר וורס" - לוק סקייווקר, הנסיכה ליאה, האן סולו פורע החוק וצ'ובאקה יוצאים להציל את הגלקסיה מהאימפריה המרושעת. אבל שני המשחקים ש"מבוססים" על סטאר וורס - The Force Unleashed אחת ושתיים פחות מוכרים. אתם משחקים בתור שיבוט שלא מוכר כלל מסדרת הסרטים, ואתם יכולים להילחם עם לייטסייבר, להשתמש בכוח כדי לגרום לדברים (או אויבים) לעוף או לרחף, או לחשמל אותם, ועוד שלל דברים שיגרמו לכם להבליג על זה שאין לכם אפשרות לשחק בתור דמות ראשית מהסרטים.

המשחק נמצא באזור די אפרפר מבחינת הנאמנות שלו לסרטים - השיבוט שאתם משחקים עובד בשירותו של דארת' ויידר, אז זהו כבר קישור לסרטים, אבל חוץ מזה ועוד כמה דמויות משניות, אין קשר קונקרטי לסדרת הסרטים של ג'ורג' לוקאס.

 

מספר 1 - Shadow Of Mordor + Shadow Of War

"שר הטבעות", נכס צאן ברזל של הכתיבה הבריטית בפרט והעולמית בכלל, שנכתב במחצית הראשונה של המאה ה-20, על ידי הפרופסור לבלשנות ג'.ר.ר. טולקין. הספר, והעולם המפורט שהתקיים בתוכו ומחוץ לו, הפכו את ז'אנר הפנטזיה למה שהוא היום - אלפים, גמדים, גובלינים, דרקונים, אבירים, מלכים ועוד.

הספרים והסרטים (שבוימו בידי פיטר ג'קסון) נחשבו להצלחה כבירה, ולכן היה זה אך טבעי שיצטרפו גם משחקי הווידאו להצלחה הזאת. כאן נכנסים לתמונה שני המשחקים שתפסו את המקום הראשון. שני המשחקים מספרים את סיפורו של טאליון, ריינג'ר מגונדור, שנרצח וקולל כך שנשמתו נקשרה בזאת של אלף בשם קלברימבור. שניהם תקועים במורדור עד שינקמו את נקמתם ויהרגו את יד ימינו של סאורון. עד פה טוב ויפה, אז למה המשחקים תפסו את המקום הראשון ברשימה הזאת?

זה בגלל שהמשחקים חולקים קשרים מאוד מאוד רופפים, דלים ומעטים עם "שר הטבעות" או "ההוביט". טאליון לא מוזכר בשום מקום בספרות של טולקין. אמנם קלברימבור היה מי שהכין את טבעות הכוח המפורסמות, ואמנם גולום מופיע למספר דקות, ואמנם מורדור היא אכן אזור מוכר לכל מי שרפרף אי פעם בספרים, אבל בהחלט אי אפשר לומר שהמשחקים נאמנים למקורות שלהם. זה לאו דווקא אומר שהמשחקים לא טובים - להיפך, הם משחקים מצוינים ובהחלט כדאי לכם לנסות אותם.

 
 
תגובות