דונלד טראמפ מאשים את משחקי הוידיאו במקרי הירי. צילום: GettyImages

דונלד טראמפ מאשים את משחקי הוידיאו במקרי הירי

בעקבות אירועי הירי הפוקדים את ארצות הברית בעת האחרונה, יוצא טראמפ בהכרזה כי קיים קשר ישיר בין השפעתם של משחקי המחשב על הצעירים לבין אירועים אלו

נראה כי עומדת ארצות הברית בשיאה של תקופה לא פשוטה. הירי ברחובות מתפרש על פני כל שטחי האומה, מצפון ועד דרום, ומתבצע על ידי כל שכבות הגיל. לאור מצב זה, עולה שוב ושוב השאלה: ״מיהו האשם?״. האזרחים מוחים בטענה כי הרחובות הפכו להיות מסוכנים וכי אף מקום אינו בטוח ומחייבים את נשיאם לתשובה מיידית. נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, בתגובה, מעמיד הפעם לדין את משחקי המחשב.
 
עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:
תופעת ה״גיימינג״ (ובעברית ״שחקת״) פוקדת משפחות רבות ברחבי העולם בהם מתמכרים אנשים למשחקי מחשב, תופעה הנפוצה בעיקר בקרב ילדים ובני נוער. לפני חודשים מספר, החליט משרד הבריאות העולמי להצהיר על התמכרות למשחקי המחשב כמחלה נפשית, הכרזה שנויה במחלוקת אשר גררה אחריה תגובות שונות לשני צידי כפות המאזניים. כעת מחליט נשיא ארצות הברית לצאת בהצהרה כי קיים קשר ישיר בין משחקי מחשב למקרי ירי - לטענתו, אותם צעירים אשר מקיפים עצמם באלימות בעודם משחקים במשחקי המחשב, עלולים לפתח רצון לחיקוי הנעשה שם. בנאום שערך, הכריז טראמפ כי ״אנחנו חייבים לעצור או לפחות להפחית תופעה זו, וזה חייב לקרות עכשיו״.
 
גיימר
גיימר © fotolia
 
בעוד כי לא נמצאו הוכחות ממשיות לקשר בין שני העולמות וצעדיו של טראמפ בנושא עוד לא ברורים, עולה השאלה האם טראמפ אכן באמת מאשים את משחקי המחשב במקרי הירי. ניתן לחשוב על הצהרה זו כהשלכת אחריות מהמסגרות השונות המלוות אדם בחייו, בין אם הגרעין המשפחתי ובין אם זה הגרעין החברתי, שתפקידם להוות כסוכני חברות ולעצב את דמותו של הפרט. כמו כן, תמיד קיים גם הסיכוי כי טראמפ מכריז זאת רק בשביל לצאת מידי חובה ולגרום לשקט יחסי מצד התושבים וכי צעדי הנגד, לא ימהרו לבוא. 
 
תגובות