בעתיד הקרוב: שיאומי עובדת על אופציה לטעינה סולארית. צילום מסך מיוטיוב

בעתיד הקרוב: שיאומי עובדת על אופציה לטעינה סולארית

חברת הסלולר הסינית, שיאומי, מכריזה כי הסמארטפון הבא שלה יאפשר את הטענתו של המכשיר באמצעות אנרגיה סולארית - גימיק שיווקי או התחשבות בסביבה?

המירוץ האימתני של חברות הסלולר אחר החידושים והפיתוחים נמצא כעת בשיאו. כל חברה מנסה את מזלה ומשיקה פיצ'רים חדשניים "שלא נראו כמותם" - אולם רק חלקם אכן עומדים במבחן התוצאה ומוכיחים כי הם יותר מסתם גימיק חביב. הפעם זוהי תורה של חברת הטכנולוגיה שיאומי, אשר יוצאת בהכרזה כי הסמארטפון הבא שלה, בנוסף להטענתו על ידי חשמל, יוטען גם על ידי אנרגית השמש, אנרגיה סולארית. 

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

בתקופה בה תרבות הצריכה כל כך עשירה וחסרת תקדים, הרעיון ליצור טלפון "ידידותי לסביבה" יכול להיתפס כמגוחך במעט, אלא שהפעם נראה כי פניה של שיאומי מועדות לכיוון חיובי. ההטענה הסולארית תעבוד על ידי קולטים (לוחות) סולאריים בגב המכשיר. פרטים נוספים לגבי ביצועי הסלולה ופרטים נוספים על המכשיר עצמו טרם נחשפו אך אין ספק שהשאירה שיאומי כמה פיות פעורים. 

© fotolia

השאלה האמיתית העומדת מאחורי הכרזתה של שיאומי היא מה יבוא על חשבון ההטענה הסלולרית, והאם הקולטים יהיו עמידים מספיק כדי לשרוד את השימושים היומיומיים של המכשיר או שמא יגררו כמה בעצמם- כמו חימום יתר ופגיעה בביצועיו. כך או כך אין ספק כי בעקבות הכרזה זו, פרצה שיאומי לתודעת הציבור ומשכה אחריה קהל נוסף. 

תגובות