בגיל 18 בלבד: פיתח גרסה ישראלית למשחק ששיגע את האמריקאים. ADOBESTOCK

בגיל 18 בלבד: פיתח גרסה ישראלית למשחק ששיגע את האמריקאים

בזמנו הפנוי לפני הגיוס, לוטם הלפרין פיתח גרסה עברית למשחק המילים המצליח מארה"ב בשם "מילמילה" והיא כבר צברה עשרות אלפי משתמשים • בריאיון המיוחד, לוטם מספר על פיתוח האפליקציה בגיל צעיר, ההצלחה והיעדים לעתיד.

לכבוד יום הגיימינג הבינלאומי שחל בשבוע שעבר, תפסנו לריאיון מיוחד את לוטם הלפרין, צעיר בן 18 שיצר אפליקציה ישראלית למשחק המילים הפופולרי בארה"ב wordle בבעלות הניו יורק טיימס, שכבש את ארה"ב עם כשני מיליון שימושים ביום. לגרסה הישראלית קרא  "מילמילה" והוא פיתח אותה בתוך שבוע ימים מלמידה באמצעות היוטיוב בלבד ועל הדרך גם הוסיף פונקציות חדשות המרחיבות את אוצר המילים בעברית של המשתמש. כעבור ימים ספורים ממועד השקתה בחנות האפליקציות היא הגיעה לאלפי הורדות. 

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

© אפליקציית מילמילה

- מאיפה הגיע הרעיון לאפליקציה?

"האמת היא שהייתי משועמם בבית, זה היה בפברואר השנה, ובאותו הזמן היה הייפ גדול סביב wordle וממש אהבתי את האפליקציה. רציתי לשחק גם בעברית ולא הייתה גרסה כזו בעברית, אז החלטתי ליצור כזו".

- האפליקציה היא ממש אותה גרסה כמו האפליקציה באנגלית או שהוספת דברים משלך?

"זה גם כמו האפליקציה באנגלית, שתוך שישה ניסיונות צריך למצוא את המילה הנכונה בת חמש האותיות, וגם הוספתי כל מיני פיצ'רים משלי. למשל האפשרות לשחק גם כשאין אינטרנט, וגם אפשרות למילה אקראית ולא רק משחק יומי, כי באפליקציה הרגילה יש אפשרות לשחק רק פעם ביום, ובאפליקציה שלי אפשר כמה פעמים שרוצים ביום. עם הזמן הוספתי כל פעם עוד עדכונים, למשל עדכון חדש לא מזמן היה שכל אחד יכול להוסיף מילים למאגר המילים".

בתמונה לוטם הלפרין © אלבום פרטי

- איך היה כל תהליך הפיתוח של האפליקציה?

"בהתחלה ידעתי רק שפת קוד אחת שלמדתי בבית הספר, וזה עזר לי לבסיס. אבל היה מלא דברים שלא ידעתי כדי להוציא את האפליקציה לאור, אז למדתי דרך גוגל וסרטונים ביוטיוב, מלא מדריכים שראיתי. עם הזמן הייתי צריך ללמוד הכל לבד".

- ציפית להצלחה כזו? עשרות אלפי משתמשים כבר משחקים באפליקציה שלך

"האמת שלא. בהתחלה רק רציתי להוציא את האפליקציה כדי שאני אוכל לשחק בה, כי רציתי לשחק קודם בעברית ולא היה. כשהשקתי אותה לחנות האפליקציות פתאום ראיתי שהרבה אנשים מתחילים להוריד אותה והבנתי שזה נהיה משהו".

- עשרות אלפי משתמשים באפליקציה זה משהו מתגמל?

"לא, כי רק אם שמים פרסומות אפשר לקבל פרסומות ואני לא שמתי. אבל עדיין, גם התפתחתי אישית וגם זה ממש כיף לי".

© אפליקציית מילמילה

- מהם היעדים הבאים שאתה מציב לאפליקציה?

"אני רוצה שהיא תגדל כמה שיותר, שעוד אנשים יורידו, ישחקו ויהנו. אני גם כל פעם חושב על עוד דברים להוסיף אליה. למשל אני עכשיו נמצא בצבא, אני בסדיר אז יש לי קצת יותר זמן וכל סוף שבוע אני עובד על האפליקציה ומוסיף עוד פיצ'רים. אני רוצה פשוט להוסיף עוד ועוד".

- מה המסר שלך לבני הנוער שהחלום שלהם הוא לפתח אפליקציה?

"בעיקר, לכו על זה! אם אתם רוצים לעשות משהו, תנסו ותראו מה יצא מזה. אולי זו תוכל להיות אפליקציה ממש טובה, וגם תהנו על הדרך".

© אפליקציית מילמילה
תגובות