סוערים מתמיד: כוכבי הרשת שיצרו סדרה משלהם. מתוך ערוץ היוטיוב של סוערים

סוערים מתמיד: כוכבי הרשת שיצרו סדרה משלהם

מיכאל עשוש, הילה קקון ואור אשטון משתפים בחוויות מאחורי הקלעים על הסדרה "סוערים" שיצרו והפיקו בעצמם ועלתה לאחרונה ליוטיוב וזכתה להצלחה • ראיון מיוחד

לפני כשבועיים עלתה לאוויר סדרת הנוער הראשונה מסוגה בארץ, ״סוערים״, אותה יצרו, ביימו והפיקו מיכאל עשוש, אור אשטון ("אובוי", "הבאר"), הילה קקון ועמית מזרחי.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

אם השמות מוכרים לכם, אתם לא מתבלבלים מדובר בכמה מכוכבי הרשת החזקים בארץ שבנוסף להצלחה במדיה החברתית, לוהקו ועודם מתלהקים בימים אלו לתפקידי משחק גם על המסך הגדול.

בתזמון מושלם עם רגעי השיא של הסדרה, שלושה מהכוכבים של הסדרה - אור אשטון, מיכאל עשוש והילה קקון חשפו בראיון מיוחד את הסודות הגדולים של מאחורי הקלעים, התגובות שהם מקבלים ברשת, הדרך להפקה של הסדרה וגם - על החברות שנרקמה ביניהם.

 

 את הסדרה ביימתם והפקתם בעצמכם, ספרו על החוויה לעבוד מאחורי הקלעים. 

אור: "החוויה לעבוד מאחורי הקלעים הייתה מטורפת, הרגשנו ממש כמו צוות אחד, עשינו הכל יחד. היו לנו ארבע נקודות מבט לכל דבר והתייעצנו אחד עם השני תמיד. כמובן שיש גם חילוקי דעות, אבל מה שמטורף בהפקה הזו זה שלא נתנו לשום ויכוח להפריע לנו. זה פשוט היה ה'בייבי' של ארבעתנו. אני הרגשתי ממש מתחילת העבודה המון כבוד והמון הערכה אחד כלפי השני, הרגשתי שממש בנינו משפחה קטנה".

הילה: "חוויה מאתגרת מאוד אבל בו זמנית גם כיפית בטירוף. היינו צריכים להתמודד עם המון בלת"מים ובעיות שבחיים לא חשבתי שאתעסק בהם, בטח לא בגיל 16. העבודה מאחורי הקלעים קשה מאוד, אבל היו רגעים כל כך מצחיקים שחיפו על זה".

מיכאל: "יש רגעים קשים שהכל מרגיש כאילו הכל עומד ליפול, ואז אנחנו תמיד מרימים אחד את השנייה, יש את הצחוקים שלנו ויש את הרגעים שמישהו מאיתנו רעב ואז פשוט הוא מתיישב ולא זז עד שאין אוכל, בדרך כלל אלו היו אני ועמית".

© יחסי ציבור

 זה משהו שאתם רואים את עצמכם עושים שוב? 

אור: "אין דבר אחר שאני רואה את עצמי עושה. הסדרה הייתה חותמת עבורי למה אני הולכת להתעסק בו בהמשך. אני מאמינה שזה לא נגמר כאן וגם כרביעייה, יש לנו כבר המון תכנונים להמשך".

הילה: "בטח. כבר על זה!"

מיכאל: תשמעי זה לא פשוט אני אהיה איתך כנה, זה לקחת הפקה שלמה ולעשות אותה לבד בנוסף לזה שאנחנו גם השחקנים. את העונה הראשונה צלחנו בקושי לא קטן. אם היינו עושים את זה שוב? אני הייתי אומר שכן, כי לראות את התוצאה אחרי זה שווה הכל".

מה אתם מעדיפים להיות מאחורי הקלעים או שדווקא בפרונט? 

אור: "זה מאוד שונה אחד מהשני. ההתעסקות בכל הפן הטכני של אחרי הקלעים היא לא כמו ההתעסקות בדמות עצמה. עד כה תמיד התעסקתי בדמות עצמה, זו הפעם הראשונה שהייתי מעורבת בעניין הטכני. שני העולמות מאוד מושכים אותי אבל באמת האהבה הגדולה שלי זה להתעסק בעולם הפנימי של הדמות"

הילה: "בפרונט. המטרה היא מאז ומתמיד להיות בפרונט, בשביל זה עשיתי את 'סוערים'. העבודה מאחורי הקלעים זה כדי להגיע להיות מול המצלמה ולא מאחוריה".

מיכאל: "כיף להיות מאחורי הקלעים ולגרום להכל לקרות, אבל אהיה שקרן אם אגיד שלא כיף להיות גם בפרונט ולהנות מההצלחה. אז אגיד שגם וגם".

© יחסי ציבור

״סוערים״ מעלה לשיח בעיות איתם מתמודדים בני נוער ביום-יום, ושמה דגש על סערת הרגשות אותה חווים כל בת ובן נוער. יש אירועים בסדרה שפגשתם בחייכם האישיים? 

אור: "יש אירועים בסדרה שפגשתי בחיי ומשם גם נלקחו רעיונות. אומנם הדמות של עמית (עמית מזרחי. נ"א) היא זו שחווה התקפי חרדה אבל זה משהו שאני חווה לא מעט. בחרנו לשקף את התקפי החרדה של תום בצורה קצת שונה ממה שאני חווה".

הילה: "בטח, לא מעט. שברון לב של אהבה ראשונה זה דבר שעברתי ואני בטוחה שעוד המון עברו, גם את השיימינג ברשת זכיתי לחוות בחטיבה, כנ״ל לגבי הטרדות מיניות למינהן. בקיצור, זוהר ואני די דומות".

© יחסי ציבור

מיכאל: "האמת שכן. בן חווה קשיים כלכליים בזמן שהוא מנסה להגשים את החלום שלו וזה משהו שמאוד מתקשר אליי, לא הרבה יודעים אבל אני לא מגיע ממשפחה עם כסף ואני ממן את עצמי באופן מלא ואת אבא שלי גם באופן די מלא. כל מה שאני חולם עליו ומשיג אני נקרע בעבודה גם ברשת וגם בתור אחמ״ש במסעדה, אמנם אני לא הסתבכתי עם אנשים כמו בן, אבל כן אני עובד קשה בשביל להגשים את החלומות שלי, כמוהו".

אין חשש שהנגיעה בנושאים יותר בוגרים תרחיק מכם קהל יעד של ילדים קטנים יותר? 

אור: "אני מאוד מאמינה שהקהל הצעיר יודע על מה אנחנו מדברים. אני מאמינה שלשקף את הנושאים האלו לצעירים יכול מאוד לטשטש חששות וללמד ולא להרחיק. הם מחפשים את זה, הם סקרנים".

הילה: "להיפך! אני חושבת שהדור השתנה והיום הילדים הקטנים הרבה יותר בוגרים ממה שתופסים מהם, אז כשיש סדרה שמדברת על נושאים פתוחים ובוגרים בצורה נכונה ומוסרית זה לא ירחיק, זה ימשוך אותם לצפות בזה עוד".

מיכאל: "האמת שלא, תמיד טוב להגדיל את הקהל שלך ואני חושב שבדור של היום הנושאים שהעלנו בסדרה הם נושאים שמדוברים ומוכרים בחברה"  

© יחסי ציבור

עלילת הסדרה סובבת סביב ארבעת האחים המפורקים אשר חווים אובדן, ומגלים בעקבותיו סוד משפחתי אפל שיתגלה כנקודת אור שמחברת בניהם. ספרו לנו משהו שאף אחד לא יודע עליכם!

אור: "התקלת אותי! טוב, אני אספר על באני. יש לי ארנבון שאני מאוהבת בו ברמות, ולא אלך לישון אם אני לא אלטף אותו לפני".

הילה: "אני טכנופובית בטירוף! לא ברור איך יש לי מעל 10 עוקבים".

מיכאל: "לא הרבה יודעים אבל שקלתי בעברי כ-100 קילו ועברתי תהליך של ירידה במשקל". 

© יחסי ציבור

מאיפה הגיע הרעיון לכתוב את הסדרה? 

אור: "מאין ספור תגובות על ארבעתנו שאנחנו נראים כמו אחים. עמית מזרחי צילמה סרטון לטיקטוק שלה והילה זרקה הערה לאוויר שאולי יום אחד באמת נשחק אחים, ואני כמובן אקח את העניין יותר מדי ברצינות ולא אבין ציניות ואשב לכתוב".

מה נתן לכם השראה בכתיבה ומאיפה צברתם את כל ידע הניסיון וההפקה?

אור: "אני לא חושבת שבאמת הבנו מה אנחנו עושים, אבל התנהגנו כאילו אנחנו יודעים. את מה שאני בערך יודעת צברתי מהפקות שעשיתי בעבר. על כל סט אני נדבקת לצלמים ולאנשי צוות וחופרת להם שיסבירו לי דברים וזה עזר לי המון בהפקה של הסדרה".

הילה: "רוב ההשראה נלקחה מאירועים אמיתיים שחווינו באופן אישי או שאנחנו יודעים שבני נוער לרוב חווים אותם וידענו שזה יהווה להם מקום הזדהות, את הידע לא היה לכולם אבל כל אחד תרם בחלק שונה שהוא טוב בו וככה שילבנו את הידע בנינו, אני באופן אישי הגעתי בלי כל כך הרבה ידע ולמדתי מהם המון". 

© יחסי ציבור

כולכם ידועים בעיקר בזכות הטיקטוק, שם אתם מעלים קטעי משחק. אתם חושבים שהרשת נתנה לכם ניסיון בתחום? 

אור: "אני לא חושבת שהרשת מעניקה ניסיון בעולם המשחק".

הילה: "אני חושבת שהרשת זו פלטפורמה מעולה לקבלת חשיפה אבל לא להתמקצעות במשחק. קטעי משחק בטיק טוק זה רחוק שנות אור ממשחק אמיתי. אז מבחינתי זה לא נחשב ניסיון, זה בונוס".

מיכאל: "כולנו בסופו של דבר למדנו ולומדים עדיין משחק, אבל ברור שהרשת נתנה ניסיון וביטחון מול המצלמה".

© יחסי ציבור

הילה ומיכאל, בהמשך, אתם רואים את עצמכם יוצאים מגבולות הרשת החברתית? 

הילה: "ברור. מלכתחילה המטרה שלי הייתה לפרוץ את גבולות הטיק טוק. אני בכלל לא מגדירה את עצמי שם כי אני שחקנית הרבה לפני שאני 'כוכבת רשת', האמת היא שאני אפילו לא מסתדרת עם רשתות חברתיות, אני עושה את זה רק בשביל שיפתחו לי דלתות בעולם המשחק".

מיכאל: "עם כל האהבה שלי לרשת החברתית המטרה שלי זה לשחק בסדרות ובמקומות הכי גבוהים שיש. בחיים לא אפסיק ליצור ברשת אבל בהחלט אני שואף להגיע הכי רחוק שיש".

יצא לכם ללמוד משחק בכל מסגרת שהיא, חושבים על זה?

אור: "למדתי משחק בבית הספר למשחק יצירתי. מאמינה שבעתיד ארצה לפנות ללימודים גבוהים".

הילה: "לפני 'סוערים' הופעתי המון על במות, אז עיקר הלימוד שלי היה תיאטרון. אחרי סוערים התחלתי לקחת קורסים מקצועיים יותר של משחק מול מצלמה באופן קבוע ומאז אני תמיד ממשיכה ללמוד ולהתמקצע".

מיכאל: "למדתי ועדיין כמובן לומד".

© יחסי ציבור

מה דעתכם על הדעה לפיה כוכבי רשת מתקבלים אוטומטית לתפקידי משחק - נכון או תלוש מהמציאות?

אור: "אני מאמינה שעוברים תעליך עד קבלת התפקיד, ושעניין הרשת יכול להוות בונוס". 

הילה: "אוטומטית הם בטוח לא מתקבלים, אני מאמינה שבלי כישרון לא יקחו אף אחד לא משנה כמה עוקבים יש לו. אבל, אם אותו כוכב רשת גם מוכשר וגם עם קהל אז כן, ככל הנראה שהוא יהיה בראש סדר העדיפויות של המלהק כי יש לו יתרון כפול. עם כל כמה שזה מתסכל, ככה זה עובד היום".

מיכאל: "זה לא תלוש אבל גם לא נכון. יש סדרות שמהתחלה מכוונים לכוכבי רשת ואז הם מחפשים בטווח הזה, אבל אני בטוח שכל אחד שמתקבל לא מתקבל רק בגלל שהוא כוכב רשת. בסופו של דבר רואים משחק על המסך וצריך להראות מקצועיות. אני מאמין שכמוני גם רוב כוכבי הרשת לומדים משחק והם עובדים קשה בדיוק כמו כולם וברגע שהם יתקבלו לסדרה תמיד ידברו ויראו בעין שונה אבל כל עוד הם יודעים שהם עבדו קשה ושהם לא התקבלו רק בגלל העוקבים, אלא בזכות הכישרון והעבודה הקשה".

איך הייתה העבודה על סט הצילומים? 

אור: "העבודה הייתה מדהימה, אני מרגישה שמישהו כיוון את זה שנכיר בדרך מסוימת מאיזשהו סרטון ונתחיל לעבוד יחד. אמרתי את זה כבר אבל באמת הפכנו למשפחה קטנה. מבחינת העבודה עצמה- היא הייתה מאוד מאוד עצימה ואינטנסיבית. היו לילות שבאמת לא ישנו יותר משעה בלילה, כי היינו מוגבלים בזמן והיינו צריכים להספיק המון, זה היה שווה כל רגע".

הילה: "מאתגרת וחווייתית. זה לא עבודה כמו על סט צילומים רגיל וזה דווקא מה שהפך את זה ליותר מאתגר, אבל מצד שני יש צחוקים וזכרונות שאף אחד לא יבין. זו חד משמעית חוויה שאני לא אשכח בחיים''.

מיכאל: "כיפית, מצחיקה, מאתגרת ומעצבנת ביחד. אבל זאת חוויה שבחיים שלי אני, וגם גלריית התמונות שלי, לא נשכח".

הכרתם אחד את השני לפני העבודה על הסדרה?

אור: "לא הכרנו לפני העבודה על הסדרה, רק בשמות. כשהעבודה נהייתה יותר אינטנסיבית הקשרים התהדקו והפכו לקרובים יותר".

של מי היה הרעיון "לאחד כוחות" וליצור את כל הפרויקט הזה? 

הילה: "לא היה מישהו ספציפי שגיבש רעיון חד משמעי, זה פשוט התגלגל. עמית העלתה את הסרטון שהכיר בינינו, אני זרקתי שאפשר לעשות על זה סדרה, אור לקחה את המושכות ומיכאל אישר".

© יחסי ציבור

איזו חוויה הכי זכורה לכם מהצילומים? 

אור: "אני זוכרת את מיכאל נרדם על הספה בכל הפסקה, את ההתקפי צחוק המוגזמים שנקלענו אליהם וגם את הנפילות. יש סצנה אחת שתשודר באחד הפרקים ממש עוד כמה ימים שעמית הייתה צריכה להוציא לו משהו מהפה וזה היה דוחה ברמת התקף צחוק שלא נפסק שעה ומשהו. נתקענו שם עד אחת בלילה עד שסיימנו לצלם את הסצנה הזאת!"

הילה: "אני לא אשכח שהיה יום צילום אחד שמרוב בעיות שלא צפינו, כולם היו בטוחים שהסדרה לא תצא. חלק אפילו בכו על הסט מרוב ייאוש ותסכול, זה היה יום ממש קשוח. כמובן שאחרי אינספור שיחות עידוד הרמנו את עצמנו ולא ויתרנו, אין ספק שזה היה הרגע הכי מרגש שלנו יחד, לפחות בעיניי'.

מיכאל: "בסופר! היינו בסופר ואז הגיע אלינו אחד העובדים ולא הבין מה אנחנו עושים וביקש מאיתנו לצאת כי הפרענו. ניסיתי לשכנע אותי לתת לנו להישאר ואמרתי לו שאנחנו מצלמים סדרת רשת שתהיה הדבר הגדול הבא והוא הקשיב לי ונתן לנו להישאר. אין כישורי השכנוע שלי זה משהו".

מה לגבי תגובות - אולו טוקבקים אתם מקבלים מאז עליית הסדרה?

הילה: ״המון תגובות. 'איפה הסדרות של פעם?', ' ילדים יוצרים סרטים', 'מה זה המשחק הגרוע הזה', 'הם לא יכלו להשקיע בהפקה אמיתית?' - אנשים לא באמת יודעים כמה זה בוער בנו להצליח והם לא באמת יודעים כמה קשה עבדנו מאחורי הקלעים, בגלל זה, בעיניי, לא צריך לייחס לזה חשיבות".

מיכאל: "יש טובים ויש פחות. אין מה לעשות ככה זה- יש את אלה שתמיד יורידו וירשמו דברים מזעזעים ויש את אלה שמעריכים את העבודה הקשה ועפים על זה ברמות ומזה אנחנו שואבים כוחות ומודים לכל אחת ואחד מהם! כי בתכלס הכל בזכותם ובשבילם".

© מתוך ערוץ היוטיוב של סוערים

איך מתמודדים עם תגובות קשות ברשת? 

אור: "צריך תמיד לזכור למה אתה עושה את מה שאתה עושה, אחרת קל מאוד ליפול למקום של המחבוא ולהוריד את הראש. אף אחד אף פעם לא צריך להוריד לך את הראש מהמטרה לא משנה כמה אש אתה חוטף כי יש אנשים רעים ותמיד יהיו".

הילה: "לדעתי הדרך הטובה ביותר להתמודד עם התגובות זה פשוט לא לקרוא אותם. זה סתם עושה רע, אז למה להתעסק בהן?"

מה היעדים להמשך בתחום המשחק? 

אור: "להמשיך ליצור, ללמוד דמויות ולהנות ממה שאני עושה".

הילה: "להופיע בתיאטרון, להתקבל לעוד סדרות וסרטים ובמקביל להמשיך תמיד ללמוד ולהתמקצע".

מיכאל: "להגיע הכי רחוק שיש. לחטוף תפקידים, להכיר את העולם כמה שיותר לעומק, לחוות ולעוף הכי גבוה שיש. חלומות נועדו שיגשימו אותם".

תהיה עונה נוספת לסדרה?

מיכאל: "חכו להקרנת הסוף ותראו!" 

תגובות