מחשב נייד VS טאבלט - מה יותר עדיף ולמה?. צילום: טמבלר

מחשב נייד VS טאבלט - מה יותר עדיף ולמה?

בשנים האחרונות, אנחנו מתחילים לראות יותר טאבלטים בחיים שלנו. השאלה שעומדת כרגע, מה יותר עדיף, מחשב נייד או טאבלט. נתי אוקה החליט לעזור שוב

כניסת הטאבלטים לשוק הישראלי בשנים האחרונות הביאה לשינוי משמעותי בתחום המחשבים. כך שאם בעבר ההתלבטות הייתה בין מחשב נייח למחשב נייד, הרי שהיום יש שחקן נוסף במגרש שהופך את הבחירה, בינו לבין לפטופ או מחשב נייח, לקשה ומבלבלת עבור רבים, בעיקר לאור עיצובם החדשני והיתרונות הרבים שמעניקים הטאבלטים החדשים.

אם גם אתם מתלבטים בין קניית לפטופ, טאבלט או מחשב נייח, נתי אוקה הכין עבורכם את המדריך שיסייע לכם להגיע להחלטה המתאימה ביותר עבורכם. מכנים?

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

למה מחשב נייד?

לפטופים רבים מגיעים מצוידים במסכים גדולים, מקלדת מלאה וברזולוציית מסך גבוהה משמעותית מזו של טאבלט ממוצע בשוק. מקלדת מלאה הינה מאפיין נחשק עבור לא מעט משתמשים שאינם אוהבים את "חווית" הכתיבה על מסך מגע. המקלדת מאפשרת להקליד במהירות ובדיוק רב יותר מאשר הקלדה על טאבלט. כמו כן, בשל גודל המסך, התמונות שמוצגות בו יהיו ברורות יותר, דף הדפדפן יכול להציג פרטים רבים יותר, והוא מאפשר צפייה בסרטים בנוחות ואיכות מיטבית.

 

 

יתרון נוסף שאין להמעיט בחשיבותו בבואכם לרכוש לפטופ הוא אורך חייו ועמידותו של המחשב בפני נזקי הזמן, זאת בזכות החומרים המשמשים להרכבתוומבנהו המאסיבי, לעומת הטאבלטים –להם נטייה להישרט ולהישבר.

אחד החסרונות הבולטים של הלפטופ מול הטאבלט הוא דווקא בנוחות הנשיאה. המחשבים הניידים תוכננו להיות בראש ובראשונה ניידים, אין עוררין על העובדה שמטרה זו בהחלט הושגה, אך ניידותם לא מצביעה בהכרח על נוחות נשיאתם: מרביתם של הלפטופים חוצים במשקלם את רף הקילו וחצי, ומשום שכך, מלבד הכבדות וחוסר הנוחות שבנשיאתם, מי מכם שיבחר לשאת אותו בתיק גב לתקופות זמן ממושכות, עלול לסבול מכאבי גב.

מחשבים ניידים בעיקר מתאימים לתלמידים שמרבים להשתמש בתוכנות לכתיבה (וורד וכד’). בנוסף, לכל המחפש מוצר בעל עמידות גבוה ויכולות טכניות גבוהות. כמובן שאסור לשכוח שבמחשב אפשר לעבוד בכמה יישומים במקביל.

© אלון אלבכרי

 

>> איך אפשר להפוך את האינטרנט שלכם ליותר מהיר? <<

למה טאבלט?

הפונקציונאליות חוצה כל גבול אפשרי, השוק רווי, והשוני שקיים בין שלל הטאבלטים מבלבל מאוד. כעת נתמקד בכמה יתרונות וחסרונות אשר משותפים לרוב הטאבלטים.

היתרון המשמעותי ביותר של הטאבלט הוא היותו קל לנשיאה – מבנהו הדקיק והעדין הופך את אחסונו ונשיאתו בכל תיק לדבר נוח להפליא וזאת בשונה מרוב הלפטופים הגדולים והכבדים. קלות הנשיאה של הטאבלט מספקת לנו עולם עשיר ביתרונות שימושיים, כך תוכלו למשל לקרוא אי-מייל, לצפות בסרטון ביוטיוב או סתם לשוטט בפייסבוק, מכל מקום ובכל זמן שתרצו: החל ממקום ישיבתכם בסלון ועד לחדר השירותים למרחיקי הלכת שביניכם.

© טמבלר

אנשים רבים לא אוהבים לקרוא טקסטים ארוכים מול מסך מחשב שמרצד – עבור אותם אנשים, הטאבלט משנה את כללי המשחק ומספק חווית קריאה שלדעת רבים מהמשתמשים - נעימה יותר. זוהי החוויה שמושכת גם תלמידים רבים להשתמש בטאבלט ככלי עזר לקריאת חומר לימודי, מאמרים וטקסטים ארוכים.

למרות יתרונותיו הרבים, הטאבלט לא חף מחסרונות. בין הבולטים שבחסרונותיו הוא היעדרה של מקלדת כתיבה מלאה (ברוב דגמי הטאבלט הקיימים בשוק). מי מכם שיבחר להתחדש בטאבלט, כדאי להביא בחשבון את העובדה כי כתיבה באמצעות לחצני מגע בטאבלט לעיתים מסורבלת, לא נוחה ורוויה בשגיאות הקלדה הנגרמות מצפיפותם של הלחצנים.

עניין נוסף שיש לקחת בחשבון הוא שהיכולות הטכניות (תוכנות תמלילים, מעבד, עמידות וכו') של הטאבלט יהיו במקרים רבים פחות טובות מאלו של מחשב נייד, שנותן תמורה גבוהה יותר למחיר המבוקש בהשוואה לטאבלט. אם תכננתם לקנות טאבלט חדש בציפייה ליכולות טכניות גבוהות, דעו כי באותו המחיר אתם יכולים לרכוש לפטופ ברמה ממוצעת עם פונקציונאליות גבוהה מזו של הטאבלט ולכן, למעדיפים מקסימום פונקציות ויכולות טכניות גבוהות, לפטופ עשוי להיות הבחירה המתאימה יותר.

לפטופים מתאימים בעיקר לילדים – לשימוש באפליקציות משחק ופיתוח חשיבה. בנוסף, לאנשים שנמצאים הרבה בדרכים ועיקר שימושיהם מתבסס על צריכת תוכן: קריאה, צפייה בסרטים וכו'.

© טמבלר

נכון, הבחירה לא פשוטה, בעיקר בשל היתרונות הרבים שהשניים מציעים. בקנייתכם ערכו השוואה בין מספר מוצרים שונים כדי לבחון למי מהם יש את התכונות הספציפיות אותם אתם מחפשים. קודם לכן, מומלץ להגדיר לעצמכם במדויק מהם צרכיכם, שכן רק אז תוכלו לבחור בצורה מושכלת שתענה על ציפיותיכם. אל תתפתו לקנות רק על פי צו השעה וטרנדים, אחרת אתם עלולים להתאכזב.

נתי אוקה הוא מנהל החטיבה הטכנית ברשת מעבדות “הלפ פי סי” (Help-PC), המעניקה שירותי תיקונים ותמיכה במחשבים ביתיים, ניידים וטאבלטים.

תגובות