פייסבוק מציגה: איך יראה כפתור ה'דיסלייק' המדובר?. פייסבוק

פייסבוק מציגה: איך יראה כפתור ה'דיסלייק' המדובר?

אם הכפתור ששינה את העשור היה ה'לייק', עכשיו קבלו את ה'דיסלייק'. פייסבוק הולכת בעקבות רשתות חברתיות רבות אחרות...אבל, מה שונה בכפתור הזה, והאם הוא טוב?

חוק ראשון לכל בעל פייסבוק, פוסט שאתה אוהב.. פנק בלייק. ואחרי המטרד הרציני שכולנו עברנו בשלב מסוים בשהותנו בפייסבוק כשילד נואש מבקש בצ'אט לעשות לו לייק. ואחר כך גם לעשות לו לייקים באינסטגרם ואפילו לכבד אותו בתגובה.. ואתה בכלל לא מכיר אותו והפוסט או התמונה ממש לא מעניינים אותך. אז מזל בשבילנו שקיים כפתור הדיסלייק.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

ולאחר שלחלקנו עברה המחשבה בראש על כפתור 'דיסלייק', מארק צוקרברג נענה לבקשות ומכריז בספטמבר 2015 על הכנסת כפתור הדיסלייק לשורות הפייסבוק, הראשונים היו המשתמשים בספרד ואירלנד שהחלו להשתמש באפשרות שבוע שעבר.

אז מה מיוחד בו ואיך הוא עובד? כפתור ה'דיסלייק' הלא הוא לא כפתור רגיל, הוא בעצם הרחבה לכפתור ה'לייק' כאשר בלחיצה ממושכת עליו יפתח למשתמש סרגל הבעות, ממש כמו הסרגל הקטן שלנו המחכה לכם מתחת לכל כתבה.

 

Today we’re launching a pilot test of Reactions — a more expressive Like button. As you can see, it’s not a “dislike”...

‎Posted by Chris Cox on‎ חמישי 8 אוקטובר 2015

אבל אם הוא סרגל של הבעות, הוא בעצם לא כפתור 'דיסלייק'. ובהחלט ממבט ראשוני בסרגל, אפילו לא מופיעה אפשרות הדיסלייק. מנציג פייסבוק ניתן להבין שההבעות האלה המזכירות את המדבקות הקיימות כבר בפייסבוק, הן מקבץ של תגובות נפוצות של משתמשים, ונועדו בעיקר לחסוך את זמן התגובה.

הרעיון נחמד ואף שימושי לחלקנו, על כך שהוא חוסך את הטרחה של לחסוך את המחשבה מה לענות כשרוצים רק להביע רגש מסוים, ממש כמו אימוג'י בוואטסאפ.

מה אני חשבתי על האפשרות החדשה?

לפי דעתי, הרעיון מיותר לגמרי. גם אם היה כפתור 'דיסלייק' לפי דעתי הוא לא היה עוזר בהרבה, כי בן אדם שלא אוהב פוסט פשוט ידלג עליו ולא יקדיש זמן מיותר בשבילו ואם הפוסט יעלה בו רגש מסוים הוא פשוט יכתוב תגובה.

בסך הכל, כשאנחנו מעלים פוסט לפייסבוק נעדיף לקבל לייק ולא דיסלייק ועדיף שמי שלא יאהב את הפוסט ידלג עליו ולא נדע שהוא לא אהב אותו מאשר שהוא ידאג להזכיר לנו את זה.

והסרגל, לא באמת חשוב, לפחות לא בפייסבוק. כי באתרי חדשות, יוטיוב ומקומות בהם מוצגים דברים שדרשו עבודה ומשמשים להעברת מסר וחומר אישי התגובות המפורטות יותר על התחושה שקיבלת יהיו נחוצות. אך בפייסבוק או באינסטגרם, כשהמטרה העיקרית היא לשתף את החיים שלך, למה הדבר הזה נחוץ? למה על תמונה במסיבה או במסעדה או פוסט של בדיחה או תיאור כללי של מצב רוח, אנחנו צריכים יותר מאהבתי או התעלמתי. ולפוסטים העמוקים יותר, השיתופים של הקאברים או שיתוף חומר אישי. מזל שצוקרברג ברא לנו את תיבת התגובות המשוכללת.

תגובות