הטריקים השווים ביותר שאתם חייבים לנסות בגוגל. shutterstock

הטריקים השווים ביותר שאתם חייבים לנסות בגוגל

אין יום שאנחנו לא מחפשים איזה משהו בגוגל - ובכל זאת, אנחנו לא באמת יודעים לחפש נכון. מסתבר ש-96 אחוזים מהאנשים אינם יודעים כיצד באמת נכון לחפש • השיטות והדרכים לפניכם

שאלה פה, שאלה שם. חתול או כלב? או אולי תשובה למבחן בהיסטוריה? - כדי להגיע לתוצאה הרצויה באמת, אנחנו לעיתים צריכים לעבור על תוצאות חיפוש רבות ולסנן מידע רב עד למה שבאמת חיפשנו. נתון של 96% מעיד כי מחפשים רבים לא יודעים באמת כיצד לחפש נכון. הנה עשרה טיפים שיעזרו לכם לחפש נכון במספר קליקים בודדים בלבד.

1. ככה או ככה?

פעמים רבות אנחנו לא בדיוק זוכרים כיצד להתחיל לכתוב את מה שאנחנו מחפשים. זוכרים רק חלק ממה שאנחנו מחפשים. נניח ובראש שלנו תקועה המחשבה "אליאנה מורשת" אבל אנחנו יודעים שהיא בוודאות לא נכונה. אנחנו נחפש אותה לפי "אליאנה מורשת או תדהר" והתשובה כבר תבוא אלינו בקלות ישר שנבצע את החיפוש.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

את מילת התנאי "או" אפשר להמיר גם לסמל "|" במקלדת שעבור מנוע החיפוש הם זהים.

2. מילים נרדפות

בשפה העברית ובכלל בכל שפה, לא חסרות מילים בעלי אותה משמעות או משמעות שעשויה להיות דומה במקצת. למשל אם אנחנו צריכים למצוא אתר אינטרנט בנושא, כמו אתרים בנושא גאדג'טים או מזון בריא, מומלץ להוסיף את הסמל "~" (שנמצא בצד שמאל לספרה 1 במקלדת) לפני מילת החיפוש - למשל "~מזון בריא" או "מזון~בריא" והתוצאות שיהיו לפנינו יעסקו בכל מה שקשור למזון, אכילה, מתכונים ועוד בדגש על מזון בריא.

3. חיפוש בתוך אתרי אינטרנט

קראנו כתבה סופר מעניינת, המשכנו הלאה ושכחנו ממנה. שעות לאחר מכן אנחנו יושבים עם חברים ולא זוכרים את הכותרת של הכתבה, אלא רק את הקטגוריה\מדור שלה ואיפה היא פורסמה. הדרך המהירה והקלה ביותר כדי למצוא את הכתבה מחדש היא באמצעות להקליד בתיבת החיפוש את כתובת האתר וישר אחריה ביטוי כלשהו מהמאמר - למשל: "frogi.co.il סלולר".

© giphy

4. כוחה של כוכבית

תאמינו או לא, אם חשבתם שכוכבית ("*") זה רק בשביל מספרי טלפונים מיוחדים או מקש חיוג, עבור מנוע החיפוש כוכבית היא סמל רב-עוצמה שמאפשר לנו להשלים חיפושים וביטויים שאנחנו לא זוכרים. למשל "הסמארטפון החדש של *".

5. אין מילים בפי

נגיד ואנחנו באים לחפש משפט שלם, ביטוי ארוך כלשהו או שאלה, אבל ברחו לנו המילים המדויקות מהראש - מה נעשה? במנוע החיפוש של גוגל קיימת לנו האפשרות לכתוב את המילים הראשונות והאחרונות שאנחנו זוכרים ובאמצע להוסיף "AROUND(4)x" - בבולט מספר המילים שבערך יש בין המילה הראשונה והאחרונה. למשל: "אני תוהה AROUND(4) מעונן".

6. חלון זמנים

קיבלתם משימה מהמורה למדעים לספר על תגליות מדעיות מרעישות במאה השנים האחרונות? באמצעות פונקציית תיחום הזמנים בגוגל, אפשר למצוא את התגליות הללו בצורה מהירה וקלה: פשוט להוסיף "..." בין השנים הרצויות, למשל: "תגליות מדעיות 1916...2016".

© giphy

7. והרי הכותרות

לא מעט פעמים יש כתבות או מאמרים שעניינו אותנו ושכחנו לשים אותם במועדפים. באמצעות האפשרות הקיימת במנוע החיפוש של גוגל - "intitle:" ואחריה להוסיף את כותרת הכתבה או חלק ממנה, אפילו רק ביטוי (כמו למשל "סמארטפון" יתבצע בחיפוש לפי כותרות תחת הביטוי או הכותרת ששמנו. יש לציין כי מומלץ לא לעשות רווח אחרי הנקודתיים וזה על מנת להשיג תוצאות רלוונטיות ומדויקות יותר.

מלבד זאת, במידה ואנחנו מעוניינים לבצע חיפוש של מילים מתוך כתובת אתר, אנחנו יכולים להשתמש בפונקציית "inurl:" תחת אותו עיקרון כמו של חיפוש כותרת.

כתבה
הטריקים השווים ביותר שאתם חייבים לנסות בגוגל
נבו טרבלסי
בגוגל יש המון אפשרויות. השאלה, האם יודעים איך להשתמש בהם? מדברים הזויים לדברים ממש מגניבים, הטריקים שחייבים לנסות כשמשתמשים בגוגל

8. אתרים דומים

נגיד ואנחנו מחפשים אתר בנושא דיגיטל או חדשות ואנחנו מעוניינים להרחיב את מגוון האתרים שאנחנו גולשים בהם, במנוע החיפוש של גוגל קיימת האופציה לחיפוש דומים, על ידית כתיבת הפונקציה "related:" ומיד אחריה כתובת האתר, למשל: "related:frogi.co.il" - מה שימצא לכם אתרים הדומים בתוכן ובאופיים לאתר הנוער המוביל בישראל - פרוגי.

9. משפטים שלמים ומרכאות ביניהם

חיפוש ציטוט, כותרת, שם של מישהו או מישהו שאמר משהו, תיחום הביטוי במרכאות ("טקסט") יימצא לנו את התוצאות המדויקות והספציפיות ביותר שמנוע החיפוש של גוגל יכול לספק לנו. לצורך העניין, האם נבצע חיפוש ללא שימוש במרכאות זה יכול למצוא לנו סיפורים ודפי אינטרנט ללא כל קשר לסדר המילים שכתבנו, כאשר נחפש את זה במרכאות נמצא את הביטוי המדויק ובסדר המילים שכתבנו. 

בתכלס, דרך מצוינת למציאת מילים לשירים כשאנחנו יודעים רק שורה אחת ממנו.

"חצי משוגע" - נועה קירל.
 

10. הסרת תוצאות מהחיפוש

אתם מחפשים לקרוא ביקורות על סרטים או ספרים, אבל לא מחפשים לקנות את הספר או כרטיסים לסרט? הדרך הקלה ביותר לעשות את זה, היא באמצעות הוספת הסמל "-" (מינוס) לפני המילים שאנחנו לא מעוניינים שיופיעו בתוצאות החיפוש. כך למשל אפשר לחפש "ספרי לימוד -לקנות".

חידשנו לכם או שכבר ידעתם על האפשרויות האלו? ספרו לנו בתגובות!

תגובות