פייק ניוז? האופציה החדשה של פייסבוק. צילום: GettyImages

פייק ניוז? האופציה החדשה של פייסבוק

לפי עדכונים ברחבי העולם: פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה, בוחנת את האופציה לדווח על פוסטים שבהם יש חדשות מסוג "פייק ניוז"

המושג פייק ניוז עלה לקדמת הבמה בשיח העולמי אי שם לפני כשנתיים, אז התחיל דונלד טראמפ להשתמש בו באופן מאסיבי במהלך מסע הבחירות שלו לנשיאות ארצות הברית. מאז העולם כולו נחשף יותר ויותר למושג "הפייק ניוז" שיכול לבוא מכל מקום- הן ברשתות הטלוויזיה המסורתיות והן ברשתות החברתיות.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

מאז גילתה פייסבוק את המונח החליטה הרשת החברתית וכמוה רשתות חברתיות אחרות לצאת למלחמת חורמה כנגד כל מידע שגוי ולא מאומת שמגיע מגולשים וגורמים לא מזוהים.

הכל בזכות הנשיא טראמפ?
הכל בזכות הנשיא טראמפ? © צילום: GettyImages

כך למשל, לפני מספר חודשים פייסבוק הוסיפה שתי אופציות חדשות למאבק בפייק ניוז כגון הצגת נורה אדומה על יד פוסט שעלול להכיל מידע שכזה. אופציה נוספת שהועלתה היא צירוף לפוסט חשוד כנגוע במידע מזוייף ומטעה גם רשימת לינקים למאמרים אחרים באותו נושא על מנת שהגולש יוכל לאמת את המידע בעצמו.

עכשיו, על פי דיווח שמתפרסם בניו יורק טיימס, חברת פייסבוק החלה לבחון הליך שבו לגולש ניתנת האפשרות לדווח באופן עצמאי על פוסט שלדעתו מוגדר כ"פייק ניוז". הניסוי הזה מתקיים כעת רק במדינות אחדות באירופה ובאפריקה כמו לדוגמא סולבקיה, מכיוון ששם יש אחוז גבוה של איומי טרור מוסלמי, ופייסבוק מנסה כבר זמן לא קצר להילחם בפוסטים מסיטים.

עצור! זה פייק!
עצור! זה פייק! © fotolia

אם לשפוט על פי תופעת "הפייק ניוז" שרק מתרחבת ככל שעובר הזמן, ייתכן שהאופציה שכרגע בשלבי בחינה, תתפשט לכל העולם ותצטרף למאבק בחדשות מזוייפות.

מקור

תגיות
תגובות