ידידותית לסביבה: גוגל מנצלת רק אנרגיה שהיא מייצרת. shutterstock

ידידותית לסביבה: גוגל מנצלת רק אנרגיה שהיא מייצרת

חברת גוגל הכריזה כי היא סיימה תהליך שמטרתו היתה ליצור באמצעות אנרגיה סולארית ודרכים נוספות, 100 אחוזים מהאנרגיה שחברת גוגל מנצלת ומשתמשת. גוגל ממשיכה להוכיח שהיא מקור השראה מעולה ושגם חברת ענק יכולה להיות ידידותית לסביבה

עוד בשנת 2007 חברת הענק גוגל הודיעה כי היא מתחייבת לעזור לסביבה על ידי שימוש בפחמן נייטרלי - כלומר, על כל שימוש בפחמן וחשמל שמזיקים לסביבה, יתווסף ייצור שווה של אנרגיה מתחדשת, על ידי קניית חוות לייצור חשמל תוך ניצול של רוח ושמש. השנה, עשור אחרי, גוגל הודיעה שהיא הגיעה ליעדה וכעת 100 אחוזים משימוש החשמל של החברה מתקזז מייצור שווה של אותה כמות חשמל בעזרת תחנות אנרגיה חלופיות ומתחדשות. בשנת 2017, על כל שעת קילו ואט חשמל שגוגל משתמשת בו לעצמה, היא מייצרת שעת קילו ואט חדשה על ידי טורבינות רוח ולוחות סולריים.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

גוגל לא מסתפקת רק בזה - החברה לקחה על עצמה את עניין איכות הסביבה ברצינות, ולכן היא גם מוציאה מדי שנה דוחות מופרטים המציגים את התקדמות החברה בכל הנוגע למימוש החזון ליצירת חברת טכנולוגיה ירוקה, ומציגה את הדוחות באתר מסודר המפרט את העבודה השוטפת שלה. את האתר החברה יצרה לאחר שקיבלה ציון נמוך (D+) מארגון איכות הסביבה גרינפיס, מאחר שגוגל על פי דו"ח הארגון הציגה חוסר שקיפות בנוגע ליחסה לזיהום הסביבה ושימוש באנרגיה חשמלית.

 

© צילום מסך מיוטיוב

לעומת זאת, הארגון גרינפיס נתן ציון A על מאמצי ההסברה והשיווק שלה למחשבה ירוקה בקרב משתמשיה. ואם כל זה לא מספיק, גוגל, יחד עם חברות הענק אפל, אמזון ועוד, תמכה תמיכה נחרצת ב-"הסכם פריז" לאיכות הסביבה שדרש ממדינות בכל העולם לצמצם את זיהום האוויר ואת השימוש לרעה במשאבי הטבע למען עתיד טוב יותר לכדור הארץ.

אם יש דבר מבורך בקרב חברות הטכנולוגיה הענקיות, הוא שהן עומדות בהתחייבויותיהן לקהל הצרכנים בכל העולם. אמנם לגוגל לקח קצת יותר מעשור לעמוד במשימתה, אך השינוי עצמו מאוד משמח. בהודעה שהוציאה גוגל, נאמר כי אמנם ההישג של קיזוז האנרגיה המבוזבזת עם אנרגיה מתחדשת הוא ציון דרך חשוב, אך זוהי רק ההתחלה מבחינתם: "אנחנו רוצים להגיע לנקודה בה מקורות אנרגיה מתחדשים ומקורות אנרגיה חלופיים מפעילים את כל הפעילות שלנו בכל שעה ביום. זה ידרוש מאיתנו שילוב של טכנולוגיה, משאבים ותוכניות חדשות, אבל אנחנו נרגשים לעמוד באתגר"

תגובות