גם מחוץ לכיתה: המורים שכבשו את הרשת. צילום: fotolia

גם מחוץ לכיתה: המורים שכבשו את הרשת

הרשת אוהבת סיפורים על אנשים שלא וויתרו, נתנו הכל מעצמם והגשימו את חלומם. כנראה שזאת הסיבה שהמורים הבאים שברו את האינטרנט

בשיתוף עם מפעל הפיס

המורים של ימינו יודעים שהדרך הכי טובה לכבוש את לבם של התלמידים ובני הנוער היא נוכחות מרשימה ברשתות החברתיות. לפעמים המורים מעלים בעצמם תכנים לרשתות החברתיות ולפעמים הם סוחפים את הרשת ללא כל כוונה מוקדמת בזכות היכולות המרשימות שלהם, יחסם כלפי התלמידים ושיטות החינוך והלימוד שלהם. הנה כמה דוגמאות טובות למורים שהוכיחו שהם גם כוכבי רשת לא רעים בכלל.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

מ-20 ל-100:

ענת אהרונוביץ' היא מורה למתמטיקה שהחליטה לעזור לתלמידתה יובל אקריש לעבור את הבגרות ויהי מה. יובל התחילה עם ציון של 20 ולאט לאט, בעזרת העידוד וההשקה של אהרונוביץ' היא הצליחה להגיע לציון של 100 נקודות. את התהליך, שארך שלוש שנים, תיעדה בעזרת צילום ההערות של מורתה על המבחנים, לפיהם ניתן לראות שהמורה משקיעה, מעודד ותומכת בתלמידה. בתחילת הדרך ניתן לראות כי המורה מעודדת את אקריש: "עבודה קשה ואמונה בעצמך בוודאי יובילו אותך להצלחה", לאחד מכן כתבה המורה כי היא תדאג שאקריש תקבל שעת לימוד פרטנית. ככל שהזמן עבר, הציונים עלו והמורה המשיכה לעודד - "רק נחת יש לי ממך... מצדיעה לך!", "יובלי את מקור להשראה להרבה תלמידים וגם למורים..." 

מכתב מעורר השראה

מורה באחד מבתי הספר בקווינסלנד אוסטרליה רצתה לברך את תלמידיה לכבוד שנת הלימודים החדשה והיא החליטה לעשות זאת בעזרת "שקית הפתעות" קטנה לכל תלמיד, אליה צורף מכתב, שהפך לוויראלי במיוחד. "ברוכים הבאים לשנה הרביעית. אני כל כך שמחה שאתם כאן. הנה 'שקית הפתעה' שתעזור לכם לכסח את השנה", כך נפתח המכתב. "המחק הוא כדי להזכיר לכם שזה בסדר לטעות. אנחנו נעבוד ונלמד ביחד, לא משנה מה זה ידרוש. המדבקות משמעותן שנדבוק ביחד ונעבוד קשה כצוות. הפאזל מראה איך אנחנו מתאימים ביחד לעבודה משותפת" כתבה המורה לתלמידיה. את המכתב היא חתמה במסר "תעבדו קשה ותעשו את המיטב שלכם. זכרו לכוון גבוה". שמה של המורה לא נחשף, אך המכתב עם המסר המעצים כבש את הרשת והפך לוויראלי. 

 

#עלהשולחן

ואם כבר הזכרנו מכתבים ומסרים מעצימים, מורה אחת מניו ג'רזי לקחה את הרעיון צעד אחד קדימה. המורה החליטה לכתוב מסר אישי לכל אחד מתלמידיה כדי לתמוך ולעודד אותם בתקופת המבחנים העמוסה. כשהתלמידים הגיעו בבוקר מבחן חשוב וקשה חיכתה להם הפתעה על השולחן האישי של כל אחד מהם - מסר אישי (אל דאגה, הוא נכתב בטוש מחיק, מעודד ומעורר מוטיבציה. כל מסר כזה היא חתמה בהשטאג growthmindset# - שזה גם השם של שיטת הלימוד אותה תרגלו התלמידים לאורך כל שנת הלימודים. כך לתלמיד אחד היא כתבה על השולחן: "למידה היא כח העל שלך! תזכור - לעולם אל תפסיק לנסות ולעולם אל תפסיק לפתח את המוח שלך". 

גשם, גשם

כמובן שאי אפשר להכין כתבה על מורים וויראלים ולא להזכיר את ג'יהאן ג'באר, מורה מטייבה שהחליטה ללמד את תלמידה עברית בעזרת שירים קלילים וקצב הדרבוקה. אחד מהשירים שלה "גשם, גשם מטפטף" זכה להצלחה מטורפת ברחבי הרשת עם שלל מחמאות, חיקויים וגרסאות קאבר. החל משירי מימון ועד לחיקוי ב"ארץ נהדרת". האחד מהראיונות שהעניקה המורה, סיפרה כי היא ביקשה מאחת התלמידות שלה לצלם אותה שרה כדי שתוכל לראות איך היא מעבירה את השיעור וכיצד להשתפר. המורה שלחה את הסרטון לחברה - ומשם הכל היסטוריה. 

 

בשיתוף מפעל הפיס

תגובות