אמש: פייסבוק הודיעה לכל המשתמשים שפרטיהם הועברו. צילום מסך מיוטיוב

אמש: פייסבוק הודיעה לכל המשתמשים שפרטיהם הועברו

בשבועיים האחרונים צצה צרה חדשה למנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, כאשר נודע לציבור שחברת קיימברידג' אנליטיקה השתמשה במידע אישי של משתמשי פייסבוק. אמש החלה פייסבוק ליידע את המשתמשים שנעשה שימוש בפרטיהם

לכל מי שלא היה בעניינים בשבועיים האחרונים, נחשף כי לחברה בשם קיימברידג' אנליטיקה היה גישה מאוד רחבה להרבה מאוד משתמשים בפייסבוק, זאת לשם מטרות מחקרים אקדמיים בלבד. אך הסתבר כי אותה חברה, שהשירותים שלה הם אסטרטגיות תקשורתיות לצורך השפעה על תהליכי בחירות, השתמשה במידע אישי של 87 מיליון משתמשי פייסבוק בניסיון להשפיע על הבחירות האחרונות בארצות הברית.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

מדובר באחד האסונות הגדולים שקרו לרשת החברתית מאז שהוקמה. מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק, כעת פועל בשביל להחזיר את אמון המשתמשים באמצעות רפורמות פרטיות ואמצעי זהירות חדשים. צעד חשוב בתהליך ההתאוששות הוא יידוע כל החשבונות שנעשה במידע שלהם שימוש לא ראוי, כל 87 מיליון המשתמשים, אשר רובם המוחלט נמצא בארה"ב והשאר בפיליפינים, אינדונזיה ובריטניה, על כך שהם היו חלק מהשערוריה של קיימברידג' אנליטיקה, ושפייסבוק מאוד מתנצלת על כך.

© קרדיט: פייסבוק

פייסבוק עושה המון כדי להעצים את ערך הפרטיות והיא באמת למדה הרבה לקחים מהמקרה הזה. מעכשיו יהיה פיקוח צמוד הרבה יותר לגבי הגישה של חברות שונות למידע הקשור לחברה. פייסבוק תעקוב אחרי הפעילות של חברות שונות, תוודא שאין שום פעילות חשודה, ותבקש מכל המשתמשים לבדוק למי הם נתנו גישה בעבר למידע שלהם וכל אתר שהמשתמשים לא בוטחים בו, פייסבוק ממליצה לחסום את הגישה.

תגובות