עבור 20$: נערים אפשרו לפייסבוק לרגל אחריהם. צילום: gettyimages.IL

עבור 20$: נערים אפשרו לפייסבוק לרגל אחריהם

חברת פייסבוק, שכבר הואשמה מספר פעמים בריגול והדלפת המידע האישי שלנו לחברות פרטיות, מסתבכת שוב. הפעם כאשר חשודה שפיתתה קטינים להוריד אפליקציה שמציעה להם כסף עבור ריגול ומעקב אחרי פעילות הפלאפון שלהם

עד כמה המידע הפרטי שלכם הוא באמת בגדר הפרטי? שאלה זו מתערערת מפעם לפעם ע"י חברת פייסבוק וההאשמות כלפיה. השבוע התרחש מקרה מטריד נוסף שמערער את אמינות פרטיות המידע שלנו.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

לפי הדיווחים, חברת פייסבוק גייסה נערים בגילאי 13-15 באמצעות פרסומות לאפליקציה דרך האינסטגרם המבטיחות למורידי האפליקציה המשווקת סכום כסף גדול עבור ''ניסוי חברתי''. אותם נערים תמימים שהורידו את האפליקציה, קיבלו הצעה מפייסבוק שמציעה לשלם להם 20$ כל חודש - זאת בתנאי שיורידו אפליקציה בשם "Project Atlas". כאשר הורידו את האפליקציה נודע להם ע"י פייסבוק כי מדובר באפליקציה שעוקבת אחר הפעילות שלהם, זה גם הוזכר באותיות הקטנות של האפליקציה. אלא שנראה כי ההסכם שעליו חתמו הנערים היה כתוב בלשון המעטה.

חברת פייסבוק קיבלה את היכולת לקרוא הודעות פרטיות, לסרוק את היסטוריית חיפושי האינטרנט שלהם, לקרוא מיילים, לדעת את מיקומם בזמן אמת ואף דרשה מהנערים לצלם להם מסך של היסטוריית הקניות שלהם באמזון - וכל זאת עבור 20 דולר בודדים.

ביממה האחרונה דווח כי פייסבוק מודעת למקרה וכי היא פועלת להסיר את האפליקציה החטטנית מחנויות אפסטור והגוגל פליי. אנחנו מזכירים וקוראים לכם לקרוא טוב טוב כל הסכם שאתם מאשרים אותו - וכמובן לא להוריד אפליקציות שמציעות לכם כסף עבור ניסויים חברתיים כלשהם הכוללים מעקב.

 

תגובות