מחייה תמונות: סמסונג עם טכנולוגיה חדשה ומסוכנת. יוטיוב

מחייה תמונות: סמסונג עם טכנולוגיה חדשה ומסוכנת

מעבדת המחקר של סמסונג הכריזה על פיתוחה של טכנולוגיה חדשה חסרת תקדים, שגרמה להד תקשורתי נרחב. מטרתה היא להפוך תמונת פרופיל בודדת לסרטון מונפש

בשנים האחרונות אנו עדים לקדמה טכנולוגית חסרת תקדים בתחום הבינה המלאכותית (AI). הבינה המלאכותית עוסקת ביכולתו של המחשב לבצע פעולות שאפיינו עד עכשיו את המוח האנושי בלבד. היא נמצאת בכל מקום ומשרתת אותנו לעיתים דחופות מבלי שאפילו נבחין בכך, החל מהבחנה בין דואר לדואר ספאם ועד להצגת סרטונים מומלצים ביוטיוב.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

בעוד שהיכולת של המחשב להביס אותנו במשחק שחמט מקוון אכן מרשימה, מעבדת המחקר של סמסונג עבדה על טכנולוגיה מיוחדת חסרת תקדים המתבססת על ענף הבינה המלאכותית. הטכנולוגיה החדשה מאפשרת למשתמש להזין לתוכה תמונת פרופיל או אפילו תמונה רגילה אחת בלבד והתוכנה תטביע את פני הדיוקן בסרטון מונפש וחי. את טכנולוגיה זו ניסו חוקרי מעבדת סמסונג על הציור המפורסם של לאונרדו דה וינצ'י, ה"מונה ליזה", כאשר באמצעות הטכנולוגיה הנפישו את האישה שבציור להזזת פיה ואף להנעת ראשה. נשמע מבטיח? אז זהו שלא.

 

אין ברצוננו להטעות כי טכנולוגיה זאת לא הייתה קיימת כבר בעבר, אך בפיתוחיה הראשוניים נדרשו מספר גדול מאוד של תמונות על מנת להטמיע את פני האדם בתוצר חדש, וגם התוצאה לעיתים יצאה לא מדויקת כלל. בעקבות פרסומה של סמסונג על מחקרה החדש הרשת געשה בתגובות וביקורת נגד הטכנולוגיה החדשה בטענה כי היא פותחת דלת לאובדן תמצית האמונה הנותרה באינטרנט ולזיופים שעלולים להוביל לתוצאות בלתי הפיכות.

כמובן שטכנולוגיה זו עדיין בחיתוליה ואנו עדיין לא מדברים כאן על הפקות ענק, אך בעידן הנוכחי הטכנולוגי והמיידי בו כל יום מתגלים פיתוחים חדשים, הביקורות טוענות כי דבר יוביל לדבר ונמצא עצמנו בנקודת האל-חזור שבה לא נוכל לסמוך יותר על דבר מלבד מה שאנחנו רואים במציאות, נקודה בה הגבול בין מציאות לזיוף יטושטש והשליטה המועטת שיש לנו בזרימת המידע עלולה ללכת לאיבוד.

תגובות