תם עידן הלייקים: האם אינסטגרם פעלה נכון? . gettyimges.ILCarl Court

תם עידן הלייקים: האם אינסטגרם פעלה נכון?

אינסטגרם החליטה לשלוף קלף נוסף מהשרוול והכריזה על ביטול אופצית הצפייה בכמות הלייקים בפוסטים. צעד זה גרר אחריו תגובות רבות לכאן ולכאן, אשר העלו סברות רבות לגבי תועלתו

אינסטגרם לא עוצרת לרגע ולא מפסיקה להפתיע. בזמן האחרון ניתן לשים לב כי מכריזה אינסטגרם בתדירות גבוהה יחסית על עדכון חדש או על פיצ'רים חדשים, חלקם מועילים יותר וחלקם פחות. לפני מספר ימים, הכריזה החברה על צעד שנוי במחלוקת: ביטול הצגת מספר הלייקים בפוסטים השונים. על עדכון זה דובר כבר בעבר אך כעת זו הפעם הראשונה שצעד זה אכן קורם עור וגידים. בעוד שכרגע פיצ'ר זה זמין במספר מדינות בודדות, פניה של אינסטגרם פונות לקראת הפצת העדכון לקהל המשתמשים הגלובאלי. 

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

מצד אינסטגרם נמסר כי מה שעומד מאחורי העדכון הוא השאיפה לכדי שעיקר ההתמקדות בפוסטים, תהיה בתוכן ולא בכמות הלייקים. כמו כן, האפשרות לא נחסמה לגמרי, עדיין ניתן יהיה לראות את שמות המשתמשים שעשו לייק ולספור אותם במידת הצורך לקבלת קנה מידה מוערך של מספר הלייקים. צעד זה של אינסטגרם גרר תגובות רבות. מחד גיסא, יש הטוענים כי הדבר יתרום רבות למיגור תופעת הבריונות ברשת. כיום, בחברה המודרנית, ניתן לומר כי ערכם של האנשים נמדד על פי כמות הלייקים שלהם, דבר היוצר תחרותיות, הן תעשייתית והן וחברתית, בקרב המשתמשים וכי הדבר יתרום פלאים לשיפור תדמיתה של אינסטגרם, ששמה עלה לא פעם בכותרות בהקשרים של מקרי בריונות ואלימות ברשת. 

b05f0c8194d02
© צילום: fotolia

מאידך גיסא, כיום אינסטגרם הפכה להיות מקום עבודה לכל דבר ועניין. ישנם לא מעט אנשים אשר אינסטגרם מהווה עבורם מקור פרנסה עיקרי אם לא בלעדי והדבר עלול לשים להם מקל בגלגלים. כידוע, חברות מעניקות קמפיינים לאנשי תוכן רבים באינסטגרם, בפרט לאלו בעלי כמות הלייקים והעוקבים הגדולה ביותר על מנת ששירותם יופצו לקהל אנשים מקסימלי. במידה והעדכון ייצא לפועל, לאותן חברות לא תהיה גישה לכמות הלייקים ועל ידי כך פחות יהיה ניתן לקבל הערכה לגבי מעמדם "החברתי" של אותם עמודים. 

בעוד שאת ההחלטה בנוגע לתועלתו של העדכון נשאיר לכם לקבוע, אין ספק כי עולות כמה נקודות למחשבה: האם הרצון לשפר את תדמית החברה ומיגור מקרי הבריונות יתעלו על הרצון לשמור על אותם קהל המשתמשים המתפרנסים מהאפליקציה? או שמא מבחינה רווחית, יהיה יותר עדיף לאינסטגרם לשמור על המצב כפי שהוא כיום ולא להסתכן באובדן פלח גדול ממשתמשיה. כנכתב לעיל, העדכון פועל כרגע רק במדינות נבחרות בעולם לצורך בדיקה ראשונית כאשר אין מועד משוער לשחרורו בישראל.

 

 
 
תגובות