סקירה: מסך הגיימינג של AOC - טוב לגיימרים ובעיקר להם. fotolia

סקירה: מסך הגיימינג של AOC - טוב לגיימרים ובעיקר להם

חברת המחשבים AOC השיקה סדרה של מסכים חדשים בגדלים שונים הפונים בעיקר לקהל הגיימרים. לאחר סקירת אחד מן המסכים בסדרה, עלה כי אכן המסך עונה על צורכי הגיימינג אולם מעט נדחקו לשוליים איכויות השימוש השוטף המצופות ממסך

לאחרונה השיקה חברת המחשבים AOC סדרה של מסכים חדשים אשר כולם פונים לקהל היעד אחד - קהל הגיימרים. המסכים נעים בין גדלים שונים כאשר לכל אחד התכונות המיוחדות לו. לידנו התקבל מסך ה-C27G1 בגודל 27 אינץ' בעל המסך הקמור. לאחר שימוש ממושך, אין ספק כי המטרה הושגה וניכר כי המחשב אכן מותאם לצורכי הגיימינג, אולם עלו כמה נקודות לשיפור.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

גודל המסך הינו 27 אינץ' בעל קצב רענון של 144Hz ורזולוצית 1920x1080. למסך מספר יתרונות ברורים. הבולט שביניהם, הוא התאמתו של המסך לצורכי הגיימינג. המסך מכיל מספר "ערכות נושא" של ההגדרות אשר מטרתן להתאים לסוגי המשחקים השונים - כמו מירוצים ו-FPS. כמו כן, פיצ'ר נחמד הוא גם האפשרות להוספת מספר משתמשים במסך, כאשר כל משתמש משתמש עם ההגדרות שהוא התאים לעצמו. לדוגמא, אם במסך משתמשים שני משתמשים, כל אחד יכול לבחור לעצמו את ההגדרות המתאימות לו מבלי להפריע להגדרות המשתמש השני.  אפשרויות ההגדרות מאוד ורסטיליות וגמישות ומציגות ספקטרום רחב של הגדרות אותן ניתן להתאים אישית ולשנות.

© באדיבות יחצ
כמו כן, מעלה נוספת בשימוש במסך הוא שהממשק מאוד מאורגן ואחיד, כלומר כל ההתאמות נעשות בממשק אחד כאשר חווית השימוש היא מאוד ידידותית וניתנת לתפעול גם בהיעדר ניסיון במסכים. אכן ניתן לזקוף לזכותה של AOC שגם משתמש שלא בקיא במונחי ההגדרות, יכול לתפעל את הגדרות המסך באופן פשוט.

אולם למסך כמה נקודות הניתנות לשיפור. הראשונה בהן היא העדר הוראות השימוש הראשוני. לאריזת המסך מצורף דיסק אשר בהכניסו מותקנת תוכנה על המחשב אשר מהווה את "ספר הטלפונים" של המסך - היא מכילה קישור לחוברת הוראות בקובץ PDF ואת הדרייברים השונים שניתן להוריד, אולם במציאות מתוחה זו, צריכים אנו לתת דגש מיוחד על העזרים החיצוניים שנותנים אנו להם גישה למחשב. עדיף היה לקבל חוברת הוראות פיזית מאשר להוריד תוכנה שקיים בה הסיכון שתתגלה כמזיקה. כמו כן, אחד מההבדלים בין שאר דגמי הסדרה, הוא המסך הקעור שמביא איתו ה-C27G1, פיצ'ר שהתגלה כגימיק חביב אשר לא בהכרח מצדיק את התשלום הנוסף.

© באדיבות יחצ

נקודה נוספת שעלתה בזמן השימוש במסך היא אי התאמתו לכל השימושים שאינם קשורים בהכרח לגיימינג. נכון שהמכשיר מיועד למשחקים ומתאים את תכונותיו לשימושים אלו, אולם בשימושים השונים כגון גלישה באינטרנט, רזולוצית המסך שמתאימה למשחקים, אינה בהכרח מתאימה לשימוש השוטף. בזמן השימוש מצאתי עצמי משנה את הרזולציה בזמן השימושים השונים כך שעל מנת לקבל את חווית השימוש הטובה ביותר באותו הזמן ולאותו שימוש מסוים, נאלצתי לשנות את רזולוצית המסך לרזולוציה שלא תאמה את גבולות המסך. ולא, איכות התצוגה היתה נראית מעט "מתוחה" ולא נעימה למראה.

לסיכום, אם אתם מחפשים מסך לצורכי הגיימינג ואוהבים אתם את פיצ'ר המסך הקעור, אין ספק כי המסך הזה בשבילכם. ההגדרות השונות שהמסך מאפשר אכן עונות על סוגי המשחקים השונים ומעניקה חווית שימוש טובה ואיכותית. אולם אם הצורך שלכם הוא במסך משפחתי שיתאים לשאר צורכי הבית, קיימות אלטרנטיבות נוספות שיענו לכם מעט טוב יותר על צרכים אלו.

תגובות