השבוע לפני: יום הולדתה של נטפליקס ואפל נגד מיקרוסופט. צילום מסך מיוטיוב

השבוע לפני: יום הולדתה של נטפליקס ואפל נגד מיקרוסופט

העולם מתקדם מהר, מהר מדי יש האומרים, אמנם ישנם הפיתוחים ששינו את חיינו ואת האופן שבו אנו חיים עד ללא היכר. הדברים שנראים לנו חדשים עכשיו במהרה יאבד עליהם הכלח ויהיו לא יותר מאנקדוטה מעניינת מהעבר. אלו הם אירועי השבוע לאורך ההיסטוריה

אנו חיים כעת בעידן טכנולוגי מיידי אשר קצב ההתחדשות בו עולה על כל דימיון. מכשיר חדש, פיתוח חדש, אפליקציה חדשה, כל אלה פוקדים את עולמנו מדי יום ומעטים הפיתוחים אשר חוצים את מימד הזמן ונשארים איתנו למשך השנים הבאות. זה הזמן לראות מה קרה השבוע לאורך ההיסטוריה!

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

24.08.1993 - תביעת הענק של אפל את מיקרוסופט

אפל ומיקרוסופט, שתי אימפריות טכנולוגיה בלתי מעורערות השולטות בשוק הדיגיטל במשך עשרות שנים ביד רמה, אימפריות ששרדו וצפו בחברות הזנק רבות מוקמות ונופלות לאורך השנים אשר איימו לאיים על מקומן. בתאריך זה התרחש המשפט החשוב והמוכר ביותר בהיסטוריה של הטכנולוגיה. במשפט זה, תבעה אפל את מיקרוסופט על כך שלכאורה השתמשה מיקרוסופט במערכת ההפעלה שלה "חלונות" בממשק של מערכת ההפעלה המתחרה של אפל, מקינטוש. לבסוף זוכתה מיקרוסופט מהאשם לאחר שהשופט קבע כי לדבר זה אין למעשה זכויות יוצרים ולכן אין ביכולתה של אפל לתבוע את מיקרוסופט על הפרת הזכויות. 

© צילום מהאתר הרשמי

25.08.1991 - הגרסה הראשונה של לינוקס מוכרזת באופן רשמי

אם אינכם יודעים בדיוק מהי לינוקס, זהו לא משום שאיננה מצליחה אלא להפך, לינוקס היא אחת מן מערכות ההפעלה הפופולאריות ביותר כיום בשוק מזה עשרות שנים, אך היא פונה לקהל יעד מאוד מסוים, ושונה ממערכות ההפעלה השונות כמו חלונות ו-macOS. לינוקס פונה בעיקר לקהל המפתחים לכן אם השימושים שלכם במחשב הם בעיקר נטפליקס ויוטיוב, ישנן אלטרנטיבות עדיפות יותר בשוק. בתאריך זה הכריז המהנדס האמריקאי לינוס טורבלד על הקמתה של מערכת הפעלה החדשה אשר לימים נקראה לינוקס.

29.08.1997 - יום היווסדה של נטפליקס

נטפליקס, אחת משירותי הסטרימנג הפופולארים ביותר כיום. משתמשים בה עשרות מיליוני אנשים מכל רחבי העולם. שילובן של תכנים מקוריים בנטפליקס הפכה להיות צמרת העל של מפיקים ויוצרים, כולם רוצים לקחת חלק מנטפליקס. בעוד שלאחרונה מוקמים להם שירותי סטרימינג נוספים אשר מאיימים לתפוס את מקומה כמו דיסני+ ואפל טיוי+, נראה שנטפליקס לא מאוימת כלל ושהיא כאן כדי להישאר. בתאריך זה לפני 22 שנים כל הקסם התחיל ונטפליקס נוסדה לראשונה.  

© gettyimages_IL/Pascal Le Segretain

 

תגובות