יום האינטרנט הבינלאומי: כיצד תרכשו בבטחה ברשת?. צילום: fotolia

יום האינטרנט הבינלאומי: כיצד תרכשו בבטחה ברשת?

היום חל יום האינטרנט הבינלאומי השנתי. לכבוד המאורע, חברת אבטחת המידע ESET במספר טיפים לרכישה בטוחה, מוגנת ומאובטחת יותר באינטרנט

אחד מהמאפיינים הבולטים ביותר של העת האחרונה הוא תרבות הצריכה המקוונת שהתפתחה בשנים האחרונות. לקראת יום האינטרנט הבינלאומי שחל היום (ג') ולקראת כניסתנו לחודש הקניות באינטרנט (בלאק פריידי, יום הרווקים הסיני), חברת אבטחת המידה ESET במספר טיפים לרכישה בטוחה יותר באינטרנט.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

אל תלחצו על קישורים לא מוכרים

טיפ יחסית שכיח אך עליון בדרגת חשיבותו הוא כי אסור לפתוח לינקים זרים. בין אם זה דרך ההודעות בנייד, דרך הודעת וואטסאפ או דרך פרסומת להטבה מפתה באינטרנט, פתיחתם של קישורים חשודים ממקורות שאתם אינם מכירים הינו דבר מסוכן ביותר שעלול לגרור השתלטות מרחוק על הסמארטפון או חדירתם של ווירוסים באופן מיידי.

ודאו כי האתר מאובטח

אם נכנסתם לאתר קניות מקוון, בדקו האם כתובת האתר מתחילה ב-https. ואתרים פיקטיביים זדוניים רבים נוטים להסתיר את פרוטוקולי התקשורת שלהם. בנוסף, בחלק מן האתרים, תופיע המילה 'מאובטח' בכתובת האתר לצד מנעול ירוק, וכך תדעו כי האתר שאתם רוכשים בו מהימן.  

קניות באינטרנט
קניות באינטרנט © צילום: Fotolia

בדקו כי על מחשבכם מותקנת תוכנת אנטי-וירוס

תוכנת אנטי וירוס, כשמה כן היא, מיועדת להגנה על המחשב מפני פריצות חיצוניות, שעלולות לקרות למחשבכם בשעת כניסה לאתרים מפוקפקים. בדקו כי אתם מחזיקים בתוכנת אנטי וירוס מוכרת ומהימנה למען הליך שימוש ורכישה בטוח יותר. 

בדקו כי רשת האינטרנט האלחוטית שאתם מחוברים אליה מאובטחת

בגדול כדאי להימנע משימוש ברשתות אינטרנט אלחוטיות ציבוריות בזמן רכישות באינטרנט בשל הסכנה כי בעל הרשת יוכל לאסוף אודות פרטי האשראי שלכם תוך כדי שאתם עושים בו שימוש. בנוסף, אם הינכם מחוברים לרשת אינטרנט ביתית, וודאו כי אתם יודעים לפרוטרוט מי עושה בה שימוש ולמי יש אליה גישה. 

שלמו בכרטיס אשראי או ב-PayPal

כשאתם עושים קניות באנטרנט והגעתם לשלב התשלום, וודאו כי אמצעי התשלום שלכם הוא או כרטיס אשראי או על ידי חשבון פייפאל. חברות האשראי מספקות כעת הגנה לרוכשים אם משהו לא הלך כשורה בתהליך הרכישה.

תגובות