משנה תדמית: פייסבוק בוחנת שילוב חדשות באפליקציה. צילום: GettyImages

משנה תדמית: פייסבוק בוחנת שילוב חדשות באפליקציה

לאחר כי הואשמה בתמיכה בפייק ניוז, מנסה פייסבוק לשנות את תדמיתה על ידי כך כי בוחנת פיצ'ר חדש שיאפשר למשתמשים להתעדכן בחדשות היום ישירות מהאפליקציה

לאחר כי הואשמה בתמיכה בפייק ניוז, והועמדה על כך לביקורת ציבורית חריפה, יוצאת פייסבוק בצעד חדש שככל הנראה מטרתו לשנות את התדמית השלילית שנוצרה לה בחודשים האחרונים. בזמן הקרוב, תתחיל לשלב פייסבוק בהדרגתיות למשתמשים שונים חלונית חדשה באפליקציה דרכה ניתן יהיה להתעדכן בחדשות היום שתקרא 'פייסבוק ניוז'.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

מאחר והפרויקט הוא פרויקט ניסיוני, תחילה הוא יופץ בארצות הברית בלבד כאשר במידה ויענה על ציפיותיה של פייסבוק, תורחב הפצתו לשאר מדינות העולם. פייסבוק למעשה שילמה הון לכמה עיתונים מקומיים פופולאריים בארצות הברית על מנת שיסכימו לשתף איתה פעולה. בראיון עם מארק צוקרברג, הכריז כי פייסבוק ניוז היא למעשה מימוש של חופש הביטוי מאחר והתכנים שיוצגו בה ייבחרו על ידי צוות עובדים אנושי (ולא על ידי AI כפי שציפינו) ויותאמו במיוחד כך שיכללו כמה שיותר דעות, מכמה שיותר תחומי דעת ומכמה שיותר מקורות.

פייסבוק ניוז
פייסבוק ניוז © צילום מסך מיוטיוב

למעשה פייסבוק נוגעת כעת בנקודה שהעלתה אותה על המוקד בחודשים האחרונים ופועלת לשנותה. לאחר כי לפני מספר שבועות הכריזה כי לא תנקוט בצעדים נגד מפרסמי פייק ניוז, נראה שפייסבוק הבינה שהרחיבה מדי את החופש שנותנת למשתמשיה ומאחר וחזרתה בה עלולה להחריף את הביקורת נגדה, הקמתו של 'פייסבוק ניוז' נראה התגובה המתאימה והשקולה ביותר. 

 
תגובות