טראמפ חתם על צו נשיאותי נגד TikTok. Mark Wilson/gettyimgaes_IL

טראמפ חתם על צו נשיאותי נגד TikTok

הנשיא האמריקני חתם על הצו נגד טיקטוק כדי לאסור עסקאות עם בעליה הסינים של האפליקציה. צו ייכנס לתוקפו בעוד 45 ימים. מה יהיו ההשלכות?

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, חתם לפנות בוקר (שישי) על צו נשיאותי האוסר על עסקאות עם בייטדאנס - החברה הסינית המפעילה את אפליקציית שיתוף הווידאו טיקטוק. הצו ייכנס לתוקפו בעוד 45 ימים.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

בצו כתב טראמפ כי אפליקציית טיקטוק עשויה להיות מנוצלת להפצת דיסאינפורמציה שתועיל למפלגה הקומוניסטית הסינית, וכי על ארה"ב "לנקוט צעדים חריפים נגד בעלי טיקטוק כדי להגן על הביטחון הלאומי". במקביל חתם הנשיא האמריקני על צו זהה גם לגבי חברת "טרנסנט" שמפעילה את אפליקציית המסרים המיידיים WeChat.

 

© Mark Wilson/gettyimgaes_IL

 

המשמעות המעשית של הצו עדיין לא ברורה במלואה. נכתב בו כי שר המסחר של ארה"ב יקבע תקנות שבהן יפורט אילו עסקאות בדיוק אסור לבצע עם החברה הסינית. ייתכן כי ייאסר על אפל וגוגל לאחסן את טיקטוק בחנויות האפליקציות שלהן.

נראה כי הצו לא אוסר על אמריקנים להשתמש בטיקטוק, מסבירה קירסטן מרטין, פרופסור לטכנולוגיה ואתיקה באוניברסיטת נוטרדאם. לדבריה, יהיה זה קודם כל בלתי אפשרי לאכוף צו שכזה.

"אם המטרה היא למנוע מבני נוער להפסיק להשתמש בטיקטוק, אני לא בטוחה שצו נשיאותי יעצור אותם", היא אמרה. "כל בן נוער יודע איך להשתמש באמצעים עוקפים - הם יעמידו פנים שהם גולשים מקנדה".

 

© צילום: Gettyimages.IL/Joe Scarnici

 

המהלך בא על רקע הכרזת ממשל טראמפ השבוע על הגברת המאמצים לנקות את המרחב הדיגיטלי בארה"ב מאפליקציות סיניות "בלתי אמינות". בבית הלבן כינו את טיקטוק ואפליקציות נוספות בבעלות סינית "איום משמעותי".

טראמפ הביע השבוע את תמיכתו במכירת הפעילות של טיקטוק בארה"ב לתאגיד מיקרוסופט. עם זאת הוא הציב לכך תנאי חריג: הוא דורש כי משרד האוצר יקבל "נתח משמעותי" מסכום המכירה. לדברי טראמפ, הוא הבהיר למנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נדלה כי "נתח משמעותי מהמחיר צריך להגיע לקופתה של ארה"ב, מכיוון שאנחנו מאפשרים לעסקה הזאת לקרות".

הכי רווחים
רשימת הכוכבים הכי מרוויחים ב-TikTok
משה אבוטבול
על רקע איומי סגירת האפליקציה בארצות הברית, מגזין "פורבס" חשף היום את רשימת הכוכבים הכי רווחים ב-TikTok • מי במקום הראשון?

טיקטוק היא אפליקציית שיתוף וידאו ורשת חברתית שנהנית מפופולריות אדירה ברחבי העולם. בטיקטוק אמרו בעבר כי הם לא שומרים בשרתים בסין מידע על משתמשים אמריקנים, ולא משתפים מידע שכזה עם שלטונות סין.

 

 

 

תגובות