גוגל מסכמת שנה: אלו הנושאים הכי מחופשים בישראל. AdobeStock

גוגל מסכמת שנה: אלו הנושאים הכי מחופשים בישראל

שנת 2020 מתקרבת לסיומה (וטוב שכך) וזה הזמן גם לסיכומים. הפעם גוגל חושפת את הנושאים, האנשים והמושגים שהישראלים חיפשו הכי הרבה בגוגל. אילו סדרות ישראליות חיפשו הכי הרבה במנוע החיפוש הגדול בעולם, איזו תכנית ראיליטי היא המחופשת ביותר? ואיך מופלטה וקארדי בי קשורות לרשימות האלו?

Google מפרסמת הבוקר (ד') את רשימות סיכום השנה בחיפוש לשנת 2020 שחושפות את הנושאים, המושגים והאנשים שהכי עניינו את הגולשים בישראל במגוון קטגוריות. זו השנה ה-20 ש-Google עורכת את הדירוג, ובשנה של משבר חובק עולם, גם כאן הקורונה והשלכותיה ביטוי ברוב רשימות סיכום השנה.  

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

2020 הייתה ללא ספק שנת הקורונה, שריכזה את מרבית העניין ברשימת "עשרת החיפושים החמים של השנה" ודחקה החוצה את מערכות הבחירות בישראל ובארה״ב. המושג קורונה מדורג במקום הראשון ברשימה ומשרד הבריאות במקום השני. השלכות המגפה באות לידי ביטוי בחיפושים נוספים, ביניהם: WPAD, פרוטוקול אבטחה לעבודה מרחוק, במקום הרביעי, אפליקציית זום, שירות שיחות בווידאו במקום החמישי, שופרסל און ליין, שירות המשלוחים של שופרסל, במקום השישי ולשכת התעסוקה במקום התשיעי. 

קורונה, מדורג במקום הראשון ברשימה
קורונה, מדורג במקום הראשון ברשימה © AdobeStock

עוד בין עשרת החיפושים החמים ניתן למצוא את אתר החדשות N12, שעלה לאוויר שבועות בודדים לפני הסגר הראשון, במקום השלישי. מיי פסטיגל במקום השביעי, הסדרה טהרן במקום השמיני ותוכנית הריאלטי "הישרדות" במקום העשירי.

הקורונה והשלכותיה על חיי היום יום שלנו תפסו מקום נרחב גם ברשימת "השאלות המחופשות ביותר". לצד ״איך נדבקים בקורונה?״ (במקום הראשון) ״איך מכינים מסכה ביתית?״ (במקום השלישי) ו״איך התחילה הקורונה?״ (במקום השביעי), חגיגות המימונה תחת סגר וריחוק חברתי ומשפחתי, הציבו את השאלה ״איך מכינים מופלטה?״ במקום השני ברשימה. 

בראש רשימת החיפושים המובילים בפוליטיקה מדורגות הבחירות בישראל. הבחירות בארה״ב העסיקו את הישראלים במיוחד ותפסו לא פחות מארבעה מקומות ברשימה עם: בחירות בארה״ב (במקום השני), תוצאות הבחירות בארה״ב (במקום הרביעי), טראמפ (במקום החמישי) וביידן (במקום השביעי). עוד ברשימה: הסכמי השלום עם איחוד האמירויות (במקום השלישי) ובחריין (במקום השישי). גילה גמליאל ויפעת שאשא ביטון, שכיכבו בכותרות בהקשר של הקורונה תפסו את המקום השמיני והתשיעי בהתאמה. את הרשימה חותם שליט צפון קוריאה, קים ג׳ונג און. 

טראמפ, הגיע רק למקום החמישי
טראמפ, הגיע רק למקום החמישי © Mark Wilson/gettyimgaes_IL

בצמרת רשימת האנשים המחופשים ביותר השנה מדורגות שלוש נשים: אתי אלון וענת אלימלך ז"ל, שסיפורי חייהן הונצחו בסדרות טלוויזיה, לצד נעמה יששכר ששוחררה בתחילת השנה מהכלא הרוסי. עוד כלולים ברשימה הכדורגלן עומר אצילי, שעלה לכותרות בעקבות חקירתו במשטרה (במקום השמיני) ורוי בוי, שעורר סערה סביב סרטון גזעני שצילם והופץ ברשתות החברתיות (במקום החמישי). 

ב-2020 נפרדנו מדמויות משמעותיות מעולמות התרבות והספורט. בראש הרשימה יהודה ברקן, קובי בריאנט ומירית הררי ז"ל. גם כוכב הכדורגל האגדי מראדונה, שחקן הקולנוע הנערץ שון קונרי והשחקנית נאיה ריברה שנפטרה בנסיבות טרגיות, נכללו ברשימה. 

ערוצי הטלוויזיה המרכזיים תפסו מקום משמעותי ברשימת עשרת החיפושים החמים, כאשר רשימות תוכניות הריאליטי והסדרות המחופשות ביותר מחדדות את התחומים בהם התבלט כל אחד מהערוצים. 

כך, תאגיד השידור הציבורי, כאן 11, מבסס את מעמדו כיצרן להיטי סדרות מקור. לאחר ש"טהרן" נכללה ברשימת עשרת החיפושים המובילים, היא נכללת גם בראש רשימת הסדרות המחופשות ביותר, לצד "מנאייכ" ו"שעת נעילה" שמדורגות בחמישייה הראשונה. רשת מתבלטת כמובילה בפורמטים של תוכניות ריאלטי, עם "הישרדות", "המירוץ למיליון" ו"האח הגדול" בשלושת המקומות הראשונים בהתאמה בחיפושים בתחום זה. קשת התבלטה, כאמור, כחברת החדשות המובילה, עם אפליקציית N12 במקום השלישי ברשימת עשרת החיפושים המובילים.

טהרן, הכי מחופשת
טהרן, בראש רשימת הסדרות המחופשות ביותר © באדיבות כאן 11

בראש רשימת המילים לשירים המחופשים ביותר מככב WAP של קארדי בי ואחריו השיר "שלמים" של עידן רפאל חביב במקום השני ו"הלב שלי" של ישי ריבו במקום השלישי.  

 

 

תגיות
תגובות