איטליה: ילדה בת 10 נהרגה בגלל אתגר בטיקטוק. adobestock

איטליה: ילדה בת 10 נהרגה בגלל אתגר בטיקטוק

איטליה חסמה את אפליקציית הטיקטוק עבור משתמשים צעירים בעקבות מותה של ילדה בת 10 אשר שניסתה על עצמה אתגר מסוכן

הצד המסוכן של האפליקציה: לצד שלל ריקודים ואתגרים חיוביים, ילדים ובני נוער רבים נחשפים גם לסרטונים וטרנדים פחות הולמים בטיקטוק אשר עלולים לסכן חיים כמו באתגר החדש ה-"Blackout Challenge".

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

באיטליה פתחו בחקירה לאחר מותה הטראגי של ילדה בת 10 אשר נמצאה ברביעי האחרון בחדר האמבטיה הביתי על ידי אחותה ובידה מכשיר סלולרי. מתברר כי אותה הילדה ניסתה על עצמה את האתגר המסוכן אשר מעודד את הגולשים להביא את עצמם למצב מסוכן של ערפול חושים. 

© adobestock אילוסטרציה

בעקבות המקרה, ממשלת איטליה החליטה לחסום את האפליקציה בקרב משתמשים צעירים (מתחת לגיל 13) עד ל-15 בפברואר. הוריה הצהירו בראיונות לתקשורת כי היו בטוחים שילדתם אך ורק צופה ורוקדת בסרטונים באפליקציה ולא ידעו כי היא עלולה להיחשף ולנסות משהו בסגנון הזה.

מתחת לגיל 18?
אלו ההגבלות החדשות בטיקטוק
יובל גבאי
אחרי שנה שלא מעט חשבונות של בני נוער וילדים נחסמו בגלל הגבלות הגיל, טיקטוק ממשיכה לחוקק חוקים והגבלות חדשים שמשנים לגמרי את השימוש שלנו באפליקציה

בחברת טיקטוק יצאו בהודעה בה הדגישו שבטיחותם של המשתמשים היא בעדיפות עליונה וכי הם לא מאשרים שום תוכן אשר מעודד התנהגות מסוכנת. בנוסף סיפרו כי לא יכלו לאתר ולזהות במערכות כל תוכן שהיה עלול לעודד את השימוש באתגר עבור אותה הילדה, אך היא פועלת כדי לסייע לרשויות לאתר את הנושא.

אם נתקלתם באתגר מסוכן - מהרו לדווח עליו בטיקטוק בהתאם לכלים המוצעים שם ומנעו מקרובים להשתתף באתגר.

יש לכם עם מי לדבר! למי ניתן לפנות במקרה של מצוקה שלכם או של קרוב?

תגיות
תגובות