מתחרה לטיקטוק? YouTube משיקה בישראל את Shorts באופן רשמי.  GettyImages.il/Chris McGrath

מתחרה לטיקטוק? YouTube משיקה בישראל את Shorts באופן רשמי

עכשיו זה רשמי! יוטיוב ישראל משיקה את גרסת הבטא של Shorts - הפיצ'ר שאמור ליישר קו עם המגמה העולמית של היצירת הסרטונים הקצרים ולתת פייט לטיקטוק ולרילס של האינסטגרם

YouTube משיקה היום בישראל את גרסת הבטא של Shorts: חוויית וידאו חדשה המאפשרת יצירת סרטונים קצרים וקליטים באמצעות הטלפון הנייד. Shorts הוכרז לראשונה בספטמבר 2020 ומאז הושק בכ-26 מדינות. כעת, יהיה Shorts זמין בלמעלה מ-100 מדינות ברחבי העולם. עד כה, נגן ה-Shorts עקף את רף 6.5 מיליארד צפיות יומיות.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

בנוסף לאפשרות הצפייה בסרטונים קצרים שכבר זמינה, מהיום יוכלו משתמשים מישראל להשתמש בכלי היצירה הייחודיים של Shorts הכוללים מצלמת מולטי סגמנט המאפשרת לחבר מספר קטעי וידאו; אפשרות לבחירת המוסיקה כבר בעת הצילום; שליטה על הגדרות מהירות ועוד.

© adobestock

התכונות החדשות כוללות גם את האפשרות לדגום אודיו לא רק מסרטוני Shorts אחרים, אלא גם מכלל סרטוני YouTube, הכוללים מיליארדי סרטונים מרחבי העולם, הפותחים אפשרות ליצירתיות חסרת גבולות. משתמשי YouTube יוכלו ליצור פרשנות יצירתית משלהם על כל תוכן שהם אוהבים ב-YouTube ולהגיע לקהלים חדשים. מאידך היוצרים יהיו בשליטה על התוכן שלהם ויוכלו לבטל את הסכמתם אם אינם רוצים לאפשר לבצע "רימיקס" על סרטונים שהעלו.

במקביל להרחבה הבינלאומית של המוצר, Shorts כולל סט חדש של פיצ'רים, בהם אפשרות הוספת טקסט, הוספת כיתובים אוטומטית ואפשרות הקלטה של עד 60 שניות עם מצלמת ה- Shorts. ניתן להעלות סרטונים מתוך הגלריה בטלפון הנייד עם סרטונים שנוצרו באמצעות מצלמת ה- Shorts וכן להוסיף פילטרים בסיסיים של תיקוני צבע. אפקטים נוספים ייחשפו בעתיד.

טוד שרמן, מנהל המוצר הגלובלי של YouTube Shorts ציין כי "אנחנו רוצים שתהליך יצירת סרטוני Shorts יהיה קל ומהנה. ככל שנמשיך לבנות את Shorts, לצד היוצרים והאמנים שלנו, נוכל להוסיף עוד ועוד פיצ'רים שהמשתמשים יוכלו להתנסות בהם".

© adobestock

אמנים ויוצרים מתחום המוזיקה ייהנו מספריה ענקית של שירים בהם ניתן לעשות שימוש בסרטוני shorts מלמעלה מ-250 חברות תקליטים ומפיצים מרחבי העולם בהם קבוצת יוניברסל מיוזיק וחברות ההפצה שלה, סוני מיוזיק וחברות ההפצה שלה, וורנר מיוזיק גרופ ועוד.

מרכיב עיקרי נוסף בחווית השימוש של Shorts, הוא לאפשר ליוצרים להתגלות ולצופים ליהנות. לכן, עוד טרם ההכרזה על כלי היצירה של Shorts, הצגנו שורה חדשה בדף הבית של YouTube במיוחד עבור Shorts, הכוללת חוויית צפייה חדשה המאפשרת למשתמש להחליק בקלות מסרטון אחד לאחר, ולשונית Shorts בגרסאת המובייל, שתאפשר למשתמשים לצפות בסרטוני Shorts בטאץ' אחד.

Shorts ישתלב בחוויה של YouTube, אותה המשתמשים כבר מכירים ואוהבים. כך, אם המשתמש ישמע קטע קצר של שיר ב- Shorts, הוא יוכל בקלות למצוא את השיר המלא, לצפות בקליפ או ללמוד עוד על האמן - והכל ב-YouTube.

גרסת הבטא של Shorts תהיה זמינה לכל המשתמשים בישראל עד ליום רביעי, 14 ביולי.

תגובות