קמפיין נגד בריונות ברשת - אותי זה לא מצחיק. צילום: צילום מסך מהסרטון

קמפיין נגד בריונות ברשת - אותי זה לא מצחיק

גם #אותי_זה_לא_מצחיק - אתם כנראה ראיתם כמה וכמה פוסטים עם התיוג הזה ועם סרטון שאולי יעורר בכם השראה. אז כל הפרטים שקיימים על הקמפיין הוויראלי

לצערנו הרב בריונות ברשת הוא דבר שקיים כבר זמן מה, כל פעם עם חידוש שעוזר לכך. הפעם, מאז תחילת עידן הסיקרט, הלכלוך פשוט צף מעל המים. צוחקים על אנשים, יורדים עליהם ובעצם כל מה שאפשר. מה עושים נגד זה? הקמפיין הוויראלי.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

#אותי_זה_לא_מצחיק, זה ההאשטאג שהתחיל להיות חם בפייסבוק ובעצם בכל מקום שאפשר לדבר ולפרסם, והכל בגלל הבריונות ברשת. לאחרונה, מועצת התלמידים והנוער הארצית, פרסמה פוסט יחד עם סרטון וויראלי מאוד כואב. תצפו:

אם זה עדיין לא עשה לכם משהו, פנינו אל גל יוסף ממועצת הנוער הארצית, והחלטנו להפנות אליה כמה שאלות מאוד חשובות. בהתחלה, שאלנו מאיפה הרעיון הזה הגיע והיא ענתה כי "דיברנו בוואטסאפ הקבוצתי של המועצה וגילינו על האפליקציה הזאת יחד, סיקרט. היה בהתחלה ממש מגניב, מצחיק, הרצנו דאחקות, ואז התחיל לגדול מונה החברים ברמה מאוד גבוהה והתחילו הפוסטים הרשעים. ראינו איך יורדים על נערים ואיך צוחקים עליהם ולא יכולנו לשתוק.

לכן, הרצנו רעיונות ביום חמישי בערב וכבר באותו הערב היה לנו רעיון - ליצור סרטון שכזה. היא שחקן ותסריט בתוך כמה וכמה רגעים. ביום שישי רצנו לעפולה כבר לצלם ועד כניסת שבת היה לנו סרטון מוכן ביד. בנוסף, נציגה מבת ים שזכתה בתחרות של בריונות ברשת הביאה את הרעיון של 'אותי זה לא מצחיק'".

האם החלטתם לפנות עם זה לכנסת או לאנשי ציבור חשובים?

"למרות הפגרה, יפעת קריב, חברת כנסת שאנחנו עובדים איתה, כינסה את הוועדה לטכנולוגיה ומדע (אף הזמינה אותנו) בנושא. אנחנו מקווים שבעקבות הסרטון וכל הקמפיין ייצא משהו מכל הסיפור הזה".

בנוסף, שאלנו אותה לאיפה הוא מצפה שזה יגיע מבחינת ההשפעה והיא ענתה כי "אנחנו עושים סיירת של אנשים שיגיבו לפוסטים רעים עם המוטו והרעיון שלנו עם הסרטון. אנשים מגיבים לנו בחזרה. היה איזה מקרה אחד שירדו על איזה נער, אני אישית הגבתי ואחריי רצף של אנשים. התגובות הראשונות שירדו על הנער הזה פשוט נמחקו וזה מה שעשה לנו את היום".

לדעתך, צריך למחוק את האפליקציה או שצריך לעשות משהו אחר?

"בהתחלה, חשבתי שצריך למחוק את האפליקציה. כמחשבה ראשונה זה היה לי נכון. לאחר כמה רגעים הבנתי שלא, זה ממש לא מה שצריך לעשות - כי תמיד יעלו חיקויים אחרים. מה שצריך לעשות, זה לעמוד ולהתנגד לכל מה שקורה. כי בסופו של דבר הכל תלוי בנו".

לכן, אנו מציעים לכם לשקול מילים, כי כל מילה שלכם פוגעת מאוד. החבר יכול להיות בסדר גמור ולהגיד שזה לא משפיע עליו והוא יודע שזה בצחוק, אבל אנו בטוחים שאתם לא רוצים לגלות שחבר טוב שלכם עשה משהו לעצמו שהוא לא אמור לעשות. אולי עלינו לעשות משהו נגד זה, בשביל שנוכל לוודא שלא יקרה לאף אחד שום דבר. תזהרו, למילים יש כוח.

אז קדימה, להעלות פוסטים עם ההאשטאג הזה, #אותי_זה_לא_מצחיק, ואולי נצליח לחולל שינוי! אז ספרו לנו, מה דעתכם?

תגובות