שבוע האותיות: הזדהות עם שורדי תקיפה מינית ברשת. צילום: אלכס נסטר

שבוע האותיות: הזדהות עם שורדי תקיפה מינית ברשת

גם השנה יתקיים שבוע האותיות בהובלת שני שטלריד בשנה השלישית כאות הזדהות עם שורדי תקיפה מינית. הסיפור המלא מאחורי הקמפיין שהפך וויראלי

הכל התחיל לפני כשנתיים כששני שטלריד פרסמה פוסט ברשת החברתית פייסבוק שמספר את הסיפור שלה, את הפגיעה המינית שחוותה. הפוסט קיבל תמיכה ענקית מהמון אנשים ובעקבות זאת שני החליטה שהיא רוצה לפתוח את קמפיין "שבוע האותיות" להזדהות עם שורדי תקיפה מינית.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

כמה ימים לאחר העלאת הפוסט כבר החל הקמפיין שבו אנשים מתבקשים להחליף את תמונת הפרופיל שלהם לאות הראשונה בשמם הפרטי למשך שבוע עם ההאשטאג #שבוע_האותיות כאות הזדהות עם שורדי תקיפה מינית. הקמפיין הפך לוויראלי מאוד מהר והמוני אנשים הצטרפו להזדהות. אתמול, שנתיים אחרי קיום הקמפיין בפעם הראשונה, הוא מתקיים בפעם השלישית וכבר אפשר לראות את הפייסבוק מוצף באנשים שכבר שינו את תמונת הפרופיל שלהם.

בזמן פרסום הפוסטים ובמהלך הפרויקט, שני שטלריד קיבלה אינספור הודעות עם סיפורים אישיים של אנשים שעברו תקיפה מינית. "שלא תשב נערה אחת בת 16 שמרגישה לבדה" היא כותבת, "שנפגעי תקיפה מינית ירגישו בחיבוק הוירטואלי הגדול שהם עומדים לקבל. מי שצריך להתבייש הם התוקפים עצמם, עברייני המין. לא אנחנו, שורדי תקיפה מינית" היא מוסיפה.

הרעיון מאחורי הקמפיין הוא שלשבוע אחד גם אנשים שלא חוו את ההרגשה של תקיפה מינית יהיו רק אותיות כמו שנפגעים מוצגים בתקשורת רק על ידי האות הראשונה של השם שלהם. אחת העובדות הכי מטרידות בעניין היא שהקמפיין הזה הוא שבוע מודעות לשורדי פגיעה מינית היחיד בעולם.

ואפילו שי מיקה, זוכת העונה האחרונה של "האח הגדול", מצטרפת לתמיכה ומעלה תמונה עם האות שלה:

תגובות