קרח, שייק וגאליס: אתגרי הרשת הכי סוחפים שהיו. צילום מסך מיוטיוב

קרח, שייק וגאליס: אתגרי הרשת הכי סוחפים שהיו

בחודש האחרון הרשת מוצפת מסרטוני אתגר "בובות הראווה" שגוררת אחריה אינספור משתתפים, אך היא לא זו שהמציאה את הגלגל והיו לפניה עוד שלל אתגרי רשת שהיינו חייבים לקחת בהם חלק. TOP LIST

אתגרי רשת הם בערך הדבר הכי סוחף, בעיקר כי הם נעשים לויראלים וזוכים לגרסאות מקוריות, מפתיעות ושונות ברחבי העולם, שכן כל אחד נותן לזה את הטוויסט שלו. לכבוד האתגר החדש שצץ ברשת, אתגר בובות הראווה, החלטנו להעלות זיכרונות באתגרים הכי סוחפים שידעה הרשת.

אתגר דלי הקרח

אחד מאתגרי הרשת הבולטים והמבוצעים אי פעם קרה בשנת 2014. באתגר דלי הקרח כל אחד היה צריך לשפוך על עצמו דלי מלא בקרח, להעלות לרשת ולאתגר בין אחד לשלושה חברים נוספים שייאלצו לבצע את האתגר ולהמשיך את שרשרת החברים - מה שיצר ויראליות רבה והשתתפות מכל העולם, כולל סלבס ופוליטיקאים שנרתמו לטרנד שנועד לעורר מודעות למחלת ה-ALS (ניוון שרירים). התכנון הראשוני היה שכל אדם שעושה את האתגר יתרום לעמותה 10$ (כארבעים שקלים) ואם הוא אותגר ולא ביצע את הפעולה - ייאלץ לתרום 100$, השיטה הזו לא תפסה אצל כולם, אך בהחלט הביאה את העניין למודעות בקרב הציבור והצליחה לגייס לא מעט כספים לצורך חקר המחלה ומציאת תרופה.

עוד קצת:

# למרבה האירוניה, קורי גריפין, מיוזמי האתגר, נהרג כשקפץ לבריכה קרה.  

# שנה לאחר מכן העמותה ניסתה להפוך את האתגר למסורת שנתי - וזה לא בדיוק צלח.

אתגר הבקבוקים

מהשנה האחרונה אנחנו נזכור את אתגר הבקבוקים המיוחד שהביא איתו גם אינספור גולשים שנותרו פעורי פה וגם ללא מעט רגעים מצחיקים. לאתגר הזה אין איזו מטרה מסויימת בסופה אלא נטו לאתגר ולגרום גם לכם לנסות להצליח בה. מה היה צריך לעשות? לקחת בקבוק עם מעט מים, לסובב אותו באוויר ולגרום לו לנחות בצורה עומדת מבלי שיפול.

 

עוד קצת:

# לאתגר יצא משחק מחשב עם אותה המטרה.

אתגר הקמח

בישראל חלמו על גרסה מקורית ל"אתגר דלי הקרח" והנה היא באה ממקום לא צפוי בכלל. מעריצי הסדרה המצליחה - "גאליס" החליטו שנמאס להם לחכות לעונה החמישית שכבר צולמה והייתה מוכנה לשידור והחליטו ליצור פעולה ברשת, מעין עצומה/מחאה שתגרום לערוץ הילדים לעשות משהו בנידון. במקרה של האתגר הזה היה על כל משתתף להגיד "גם אני רוצה להקדים את העונה החדשה של גאליס", לכניס את הראש לתוך קערת קמח ומיד לאחר מכן להכריז מי הם השלושה שאתם רוצים לאתגר. במשימה השתתפו לא מעט ילדים ואפילו כוכבי גאליס בעצמם - מה שגרם להנהלת הערוץ להיכנע לבקשות המקוריות ולהקדים את העונה בשבועיים מהמועד שתוכנן להם מלכתחילה.

עוד קצת:

# דניאל מורשת אתגר את המעריצות שלו.

# גם פרוגי השתתפו באתגר!

הארלם שייק

האתגר הבא לא תוכנן בכלל להיות אתגר, אלא כלהיט יוטיוב לכל דבר. אך ברשת הכל לא צפוי והסרטון של חבורת הנערים הצעירה הפכה לאחד הדברים הויראלים הכי חמים שהצליחו לשרוד תקופה ארוכה בתודעה של כולם וכל מי שרצה להרגיש חלק מעניין החל ליצור אינספור גרסאות פרטיות של אנשים, ילדים, סדרות ותכניות טלוויזיה. מה היה באתגר? לצלם את עצמכם בהתחלה בסיטואציה רגילה לחלוטין כשברקע שיר ה"הארלם" ומיד כשבשיר שומעים את צמד המילים "הארלם שייק" יש קאט ומראים סצינה בה כולם מתפרעים ורוקדים בצורה משוגעת ומופרעת לחלוטין. האמת כשמסתכלים בגרסה המקורית זה קצת מזכיר לנו את "שחרר".

 

עוד קצת: 

# להארלם שייק יצאה אפליקציה רשמית שעוזרת ליצור את הסרטונים.

# גם באחד הפרקים בעונה השלישית גאליס עשו מחווה לתופעה!

 

אתגר האוריאו

הנה עוד אתגר ישראלי ומיוחד. בשנה האחרונה רץ אצל חברי היוטיוב הישראלים סרטוני משימות מיוחדים עם לא מעט אתגרים. איך זה עבד? שני חברים יושבים אחד ליד השני כשביניהם עוגיית אוריאו אחת, כל אחד מהם מושך לכיוון שלו את העוגייה ולמי שיצא הצד בלי הקרם - נאלץ לבצע משימה אקראית שמוגרלת בקו טלפון מיוחד שהוקם לצורך האתגר.

 

עוד קצת:

# הגרסה של האתגר בחו"ל הוא בכלל לזהות, בעיניים מכוסות, מה הוא טעמו של האוריאו (שכן בחו"ל קיימים מגוון רחב של טעמים)

אתגר הסכין

אל תנסו את זה בבית. זה אחד האתגרים שלא בדיוק הבנו מה גרם לאנשים ליצור אותה ועוד יותר תהינו - למה אנשים משתפים עם זה פעולה? אתגר הסכין היה אחד מהאתגרים שראינו בכל מקום בשנת 2013 ובמסגרתו היה על כל אחד לקחת סכין ולנסות להעביר אותה בין אצבע לאצבע במהירות כשיש את שיר האתגר ברקע. מה שהוליד הרבה פציעות מסוכנות, דם וצלקות לכל החיים. לשמחתנו התופעה נעלמה לגמרי ונשארה כזיכרון לא מתוק בכלל ומסוכן.

 

עוד קצת:

# יוטיוב החליטה להגביל את הצפייה ברוב מהסרטונים שהועלו.
# בני נוער שהבינו שזה מסוכן, החליטו ליצור את אותו אתגר רק עם דברים לא חדים ולא מסוכנים כמו למשל - טוש.
# יצאו אפליקציות שעושות את אותה הפעולה, רק באופן וירטואלי - ואנחנו ממליצים עליהם מאשר על הדבר האמיתי.

אתגר הקצפת

הנה אתגר בטוח, מתוק ורך במיוחד. הכל התחיל ממשחק קופסא ביתי ומשפחתי שבמסגרתו כל אחד בתורו שם לכמה שניות את הפרצוף שלו על המכונה (שעובדת על קפיץ) וכך עובר המשחק עד אשר הקפיץ משתחרר לזה עם הכי פחות מזל מבין המשתתפים. המשחק רק עורר יצירתיות בקרב הגולשים שהיו יצירתיים ויצרו משחקים לעצמם כמו למשל טריוויה, משחק סמארפון עם שני משתתפים, כשהמפסיד בכל תור נאלץ לטבול את הראש בתוך קערת קצפת.

 

 

תגובות