#שווה_לעקוב: הכירו את החשבון הססגוני של דור. אינסטגרם

#שווה_לעקוב: הכירו את החשבון הססגוני של דור

כמו בכל שבוע, כך גם השבוע, אנחנו נכיר לכם חשבון אינסטגרם מיוחד. הרבה תמונות יש, הרבה סגנוניות יש, תמונות לבנות יש, רגע, מה זה אומר תמונות לבנות? המשיכו לקרוא ותבינו למה שווה לעקוב אחריו?

מדי שבוע נמליץ על חשבונות אינסטגרם מושקעים שממש "#שווה_לעקוב" אחריהם, במסגרת הפינה נכיר לכם קצת יותר את האנשים שמאחורי הפילטרים, הלייקים ואלו שעושים את הפיד שלנו למקום הרבה יותר מרהיב.

ההמלצה השבוע היא חשבון האינסטגרם של דור ברנדשפיגל, בן 17 מראשון לציון, תלמיד כיתה יב' ואמן שמשתדל להתעסק בכמה שיותר מדיה אמנותית, עם דגש על ציור ועריכה.

עוד בערוץ הדיגיטל של פרוגי:

והשבוע: dor_b123

© אינסטגרם

ההמלצה שלנו

חשבון האינסטגרם של דור הוא מיוחד, בעצם באותו פיד יש כמה פידים, דור חילק את האינסטגרם שלו לחלקים בעזרת 3 תמונות לבנות שיוצרות חוצץ בין פיד לפיד, כל חלק בא להביע משהו שונה ויש לו קונספט כללי, למשל ישנו פיד שהצבע השולט בו הוא ירוק ויש אחד שכחול הוא הצבע השולט. דבר כזה טרם ראינו, מה שגורם לדור להיות משהו מיוחד ומסקרן.

© אינסטגרם

מה זה אינסטגרם בשבילי

אינסטגרם בשבילי זה לפני הכל מדיה אמנותית, עוד לפני שהיא רשת חברתית. אני משתמש באינסטגרם כמדיה אמנותית לכל דבר; כמו שיש ציור, פיסול, צילום, ווידיאו. אני מביע את עצמי בעזרת העריכות, הצילומים ושאר האמנות שאני מעלה לרשת. אני חושב שזה דבר נפלא שנותן בשבילי ובשביל עוד אמנים להציג את האמנות שלהם.

© אינסטגרם

מה מיוחד באינסטגרם שלי

אני חושב שמה שמיוחד באינסטגרם שלי זה הפידים והעריכות הלא לגמרי שיגרתיות. בעזרת הפיד אני מביע רגש או תחושה מסוימת שהיא יותר חזקה אצלי באותה התקופה. אני לא עושה פיד אחד או רק צבע אחד שמיצג את כל האינסטגרם שלי, אני מראה הכל מהכל, או לפחות משתדל. אני חושב שהאינסטגרם שלי הוא בעצם גלריה אמנותית שהייתי רוצה להציג.

© אינסטגרם

השטאג אהוב

ההשטאג האהוב עלי הוא #arthoe. אחד מהפידים שלי היה פיד על יצירות אמנות, בו הכנסתי את עצמי לתוך היצירות. הפיד דיבר על הרצון להיות חלק מיצירה מושלמת, הרצון להיות מושלם. נחשפתי באותה התקופה לביטוי "art hoe" ומאז אימצתי אותו לעצמי ואני מרגיש הזדהות עם הכינוי הזה. בשבילי זה בעצם להיות פריק של אמנות, להיות אובססיבי לדבר הזה שנקרא "אמנות", ולהיות גאה בזה.

© אינסטגרם

התמונה שאני הכי אוהב

רוב התמונות שאני מעלה הן תמונות שאני ממש אוהב ומתחבר אליהן מתוך המון תמונות שהכנתי ובחרתי שלא לפרסם אותם כי לא הרגשתי שאני באמת אוהב אותן. אבל אני חושב שהתמונה הזאת היא בין התמונות שאני הכי אוהב באינסטגרם שלי. היא תמונה נורא וורודה ובהירה, אך מלאה בכאב; הקקטוס, העיוות בפנים.. תמיד יהיו דברים בחיינו שיראו מושלמים, וורודים, בהירים וחמודים כמו קקטוס קטן, אבל מה שאנחנו רואים- לא בהכרח מה שקורה באמת.

© אינסטגרם

תמונה עם ערך רגשי

תמונה מתוך סט צילומים שאני וחברה טובה עשינו. אני רואה את התמונה הזאת כתמונה מאוד חזקה שמעוררת דיון. קיבלתי עליה המון תגובות טובות, וכמובן שגם תגובות רעות של הרמת גבה. החברה שלנו היום היא חברה שמסתכלת באופן מוזר על דברים שהיא לא רגילה לראות כל יום. כמו התמונה הזאת למשל, גבר עם כתר של קונכיות על הראש, יושב בתוך מקלחת ועטוף בבד טול לבן באופן חושפני אך מתכנס בתוך עצמו.

המחשבה הזאת על מה החברה תחשוב על האמנות שאני מעלה תמיד נמצאת בראשי, ואיתה אני נלחם כל יום ומשתדל לפרסם את האמנות שלי גם אם היא נראת מוזרה לחלק מהאנשים (ומוזר זה די טוב, כן?!). אני מרגיש המון ערך רגשי אל התמונה הזאת והיא נורא אישית בשבילי.

© אינסטגרם

עם פילטר או בלי?

זה תלוי. אם זה פילטר אחד ומוכן- אני לא אוהב להשתמש ולא ממליץ. את התמונות שלי אני עורך במחשבה רבה ומשתמש בהמון כלים כדי להגיע לתוצאה הסופית. אך בכל פיד שלי יש דרך אחרת לעריכות המתאימה את עצמה לרעיון של הפיד; למשל, היו לי שני פידים (אחד בצבע וורוד, ואחד בצבע כחול) שהמטרה שלי הייתה ליצור over עריכה מוגזמת, וישנם פידים שהעריכה היחידה שלי היא רק משחק עם האור והצל בתמונה.

© אינסטגרם

מהם הגבולות הלבנים בפיד שלי

כל קבוצת תמונות שלי, כל פיד, מייצג תקופה אחרת בחיי ורעיון אחר; כמו למשל, עצם העובדה שאנחנו נראים מאושרים אבל בפנים אנחנו שבורים, הרצון להראות את האני האמיתי שלי, האהבות שלי, דרך שבה אני רוצה להסתכל על החיים וכולי..

כמו הצייר ואן גוך, היו לו תקופות בחייו שהוא צייר רק עם צבעים מסויימים (רק עם צבעים וורודים, או רק עם צבעים כחולים) ובעזרת הצבעים הוא הביע את הרגשות והתחושות שלו, כך גם אני. הקווים הלבנים בעצם יוצרים הפרדה בין כל רעיון שאני מנסה להעביר ויוצרים סדר ברור בין נושא לנושא.

לפני שהתחלתי לעשות פידים, היו לי הרבה רעיונות שאני רוצה להעביר ולהראות לחברה, רציתי להראות הכל מהכל, והבנתי שהפתרון הוא לחלק את האינסטגרם שלי לפרקים, פרקים בחיי. באותה התקופה, לפני שהתחלתי לעשות פידים, ראיתי הרבה פידים של משתמשי אינסטגרם אחרים, וראיתי שהם משתמשים בשיטת קווי ההפרדה הלבנים. הבנתי שזה הפתרון שלי והתחלתי בדרכי.

© אינסטגרם

הדבר שאני הכי אוהב לצלם

יש המון דברים שאני אוהב לצלם, כמו אנשים וחפצים, אבל בעיקר אני אוהב לצלם את עצמי (נשמע נרקיסיסטי, אבל זו אחת הדרכים להתמודדות עם דימוי עצמי, האמנות). להיות גם הצלם, גם הדוגמן וגם העורך. אני חושב שדרך צילום עצמי אפשר לגלות הרבה על עצמך.

© אינסטגרם

חשבון אינסטגרם שבא לי לפרגן לו

הייתי רוצה לפרגן להרבה אנשים מוכשרים, אבל אמליץ על @lironeini, בחורה מהממת אופנתית, והיא בהחלט מעוררת color blast, ומעוררת השראה

@lironeini
@lironeini © אינסטגרם

טיפ ממני

אני באמת רוצה לקרוא לכל האמנים והאמניות, ובכלל, לכל מי שמתעניין בנושא- תפרסמו ותעלו את מה שאתם רוצים, אל תתביישו במה שאתם עושים, גם אם צילמתם משהו קטן שנראה לכם חסר משמעות, זה אמנות, והאמנות הזאת היא שלכם!

© אינסטגרם

סיכום פרופיל

לדעתנו דור לא טועה בצורה בה הוא מציג את עצמו, הוא באמת אמן. העריכות שלו מיוחדות ומקוריות, הבחירה שלו לצלם את עצמו למען תהליך אישי היא מיוחדת וגם אפשר להבין את זה דרך התמונות. הבחירה שלו לחלק את הפיד הייתה הנכונה ביותר בשבילו אחרת הכל היה מתבלגן.

כשאנחנו פותחים את הפיד שלו יש לנו סדר בעיניים, יש קבוצה של תמונות עם עריכה מסויימת, קבוצה של תמונות עם אפקטים וורודים וקבוצה של תמונות שמנסות רק להביע את הרגשות ואת המסרים של דור. אנחנו כבר מחכים לפיד הבא של דור! נמשיך לעקוב אחריו ובאמת חושבים שגם לכם #שווה_לעקוב אחריו, לא תתאכזבו!

עוד קצת מהפרופיל של דור

© אינסטגרם
© אינסטגרם
© אינסטגרם
© אינסטגרם
© אינסטגרם

אם אתם רוצים שגם נמליץ עליכם או על חבר שלכם - תייגו את אחת התמונות שלכם בהאשטאג #שווה_לעקוב ואולי נפרסם אתכם כאן!

תגובות